Velice zajímavý článek. Mně se potvrdilo to samé - nákup klíčových slov vloni na Seznamu, Centru a Atlasu nepřinesl žádný znatelný nárůst obratu. Spíš nesmyslné poptávky. Když to chtěli obnovit, nebyli schopni (spíš ochotni) poskytnout rozumnou statistiku. A Seznam to udělal vůbec šikovně - nejdřív mi prodal umístění na stránku a když to prodali všechno, tak vytvořili "nový produkt", zaplacené odkazy pošoupli dolů a prodali to ještě jednou a dráž.
Z druhé strany chápu české portály - jich je hodně, slov je taky dost, takže počet portálů x počet slov x 10.000 ... a dá to slušnou sumu, stačí jen pár obchodními triky přesvědčit lidi, že "tam přece musí být". Je to opravdu slušný biznys, bohužel ale jen pro jednu stranu.
Ono se to bohuzel stava tak casto (ze neco funguje v realu dost jinak, nez jak obchodnici lici), ze se to pausalizovat docela da - pokud pojmem jako "funguji" neznamena pouze jejich prijmy.
Pokud neposkytnou rozumnou garanci (coz je prakticky to PPC), je inzerovani na portalech obvykle jen vyhazovani penez. Nebyt jazykove bariery, po Seznamu nestekne pes. Bohuzel pri zabednenosti lokalni populace je to na dlouho.
Koneckoncu, je verejne tajemstvi, jakym zpusobem se domlouvaji vetsi kampane v reklamkach - dokud tady existuje korupcni prostredi a zamestnancum klienta i reklamky na vysledcich kampane v podstate ani nezalezi, co se s tim da delat?