Vlákno názorů k článku České portály nestojí o peníze z PPC od Tom - Inzerujeme jak na google.com, tak v systému Etarget...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 10. 2004 11:48

    Tom (neregistrovaný)
    Inzerujeme jak na google.com, tak v systému Etarget a cenově dostupnější je etarget. Teorie je totiž jedna věc, praxe věc druhá. V praxi více vyděláme na Etargetu. Jestli to je tím, etarget je lépe cílen na čechy, nebo tím, že google má reklamu umístěnou na ne tak bonitním místě, nebo snad názorem, který tu padl, že z etargetu chodí více "bussines" zákazníků :))) ....nevím, to jsou spekulace, ale fakt o výhodnosti platí. Až platit nebude, tak se v aukci cena jistě sníží.

    P.S. Inzerci na naší velké trojce necháme firmám, které mají na to o tom nepřemýšlet :))))
  • 29. 10. 2004 12:20

    Karl (neregistrovaný)
    Ja si to vysvetluji tak, ze na google vyhledavaji lide, kteri jsou mnohem vice v obraze a mene citlivi na reklamu. Pokud vas najdou pomoci Adwords tak takto nebo i jinak najdou i konkurenci. Kdo napise do search okna na redboxu www.lednicka.cz a redbox mu vyhodi etarget vas a mate lednicky mate z pulky vyhrano ;-)
  • 29. 10. 2004 12:41

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Ono hodně záleží na konkrétním projektu a já vám plně věřím, že vám etarget opravdu může přinášet lepší výsledky než AdWords. Stává se to.

    Na druhou stranu jsem byl svědkem už mnoha případů, kdy inzerent z neznalosti využíval jen zlomek potenciálu AdWords. Ve srovnání s etargetem jsou totiž AdWords na správu a optimalizaci mnohem náročnější, což je jejich nevýhoda i výhoda.

    Pokud v AdWords uděláte jen zhruba totéž, co vám dovoluje etarget -- přiřadíte pár slov ve volné shodě k inzerátu -- dosáhnete jen podprůměrných výsledků. Pokud však kampaň opravdu zoptimalizujete -- volbou vhodnějšího typu shody, vylučovacími slovy, pečlivým strukturováním kampaní, paralelním testováním inzerátů atd. -- často dokážete návratnost investic zněkolikanásobit.
  • 29. 10. 2004 13:19

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Nabídnu vám jedno z mnoha dalších vysvětlení. Nejprve ale krátký úvod.

    Mnohokrát jsme testovali účinnost různých cílových stránek. Výsledky jasně ukázaly, že i z placeného odkazu musíte vést návštěvníka na co nejrelevantnější stránku webu. Pokud např. máte e-shop s elektronikou a inzerujete televize, musí odkaz z inzerátu směřovat přímo do oddělení televizí, nikoli na home page. Rozdíl v konverzním poměru mezi těmito variantami je překvapivě veliký, někdy až dvojnásobek.

    A teď se podívejte do Googlu. Mnoho placených odkazů AdWords vede právě na home page, zároveň však soupeří s kvalitními výsledky přirozeného hledání, ze kterého vedou odkazy na ty nejrelevantnější stránky.

    Netvrdím, že to je jediný důvod, proč je někdy etarget výhodnější než AdWords, ale určitě to svou roli v mnoha případech hraje také.
  • 29. 10. 2004 14:14

    J.K. (neregistrovaný)
    Lidem, jako je Marek Prokop, bych ohledně navigace nevěřil ani slovo. (Natož ještě věřit nějakému jejich školení!)
    Podívejte se na úvodní stránku www.prokopsw.cz . Má na ní tři chyby a ani po měsíci si je nebyl schopen odstarnit.
    Jedině že tito lidé se zaměřují na reklamu jen pro nejhloupější uživatele internetu - a to je třeba správná cílová skupina. Pro ostatní může věc od prokopsw pouze znamenat "reklamy pro hlupáky nečti".
  • 29. 10. 2004 15:05

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Díky za váš názor. Možná ani nevíte, jakou jste mi jím udělal radost. Na internetové reklamně si totiž cením právě toho, že *není* pro hlupáky. Je pro lidi, kteří přemýšlejí o tom, co čtou. A nejenom přemýšlejí. Oni i bezprostředně reagují -- nekdy pozitivně, nekdy negativně -- právě tak jako teď vy.

    Pro zákazníky je to ideální, protože tak dostanou plastičtějí obrázek a mohou si snáze udělat vlastní názor. A mně to vyhovuje také, protože chytré zákazníky s vlastním názorem mám nejraději.

    Myslím, že bychom si určitě rozuměli.
  • 29. 10. 2004 18:13

    J.K. (neregistrovaný)
    Obávám se, že já bych byl špatný zákazník.
    Přece když už někdo udělá automatický výběr stránky podle Accpet-Language, tak snad nenechá v těle nenaplněné A href=""" ?
    To je přece všechno napůl. To jako kdyby školení bylo sice výborné, ale chyběly židle.
    Ale reklama na prokopsw probíhá právě ted. Solidní podnikatel by ty židle za dvě hodiny obstaral (anebo se podíval, co má na první pohled špatně ne úvodní WWW-stránce.)
    Ovšem třeba to v IIS tak rychle nejde, jako tam nikdo není schopen dávat absolutní URL. - To je také asi (anti)reklama na software od Microsoftu.
  • 29. 10. 2004 18:17

    Karl (neregistrovaný)
    Vase clanky ctu, v posledni dobe me SEO dost zajima. Ale nemuzu napriklad v zadnem pripade prijmout tezi, ze odkaz z AdWords ma byt primo na produkt nebo znacku. Je to mimo jine i proto, ze zakaznik se pak z toho nevymota... proste ma fitr "Nokia" a po trech kliknutich odejde. Naopak zakaznik ktery prijde na mainpage a zretelne vidi sekci NOKIA telefony tak na ni klikne ale zaroven vi ze si muze koupit i Siemens nebo notebook - vidi i jine moznosti. Maloktery zakaznik, ktery prijde zustane u jednoho... pekne si projde 3-4 naprosto odlisne kategorie... Proste ho zajima co obchod ma. Vystavit na mainpage speky jako delaji v marketech to je velmi ucinna vec, co ja uz treba nakoupil na Cybexu veci co na me vyskocily v reklamnim bloku. A ochuzovat se toto shlednuti v pripade, ze zakaznika poslu primo do podkategorie nebo primo na produkt? Ani nahodou. Dalsi vec je ze lide klikaji na reklamu na e-shop i kdyz hledaji frazi "MP3 Aneta Langerova zadarmo stahuj" a vy mate zapleceno MP3 a v popisu ze jste elektroshop a mate Mp3 prehravace. Takovych zakazniku je taky 20-30% a je samozrejme lepsi je dovest na mainpage. Osobne to take nemam rad kdyz me neco dovede az do hlouby shopu a prvni co delam tak klikam na logo abych vedel kde jsem.
  • 30. 10. 2004 7:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Máte pravdu, když nechcete a priori přistoupit na mou tezi, aniž byste si na svém konkrétním projektu ověřil, zda funguje. Proto jsem ve svém předešlém příspěvku psal o testech a o výsledku většiny z nich. Většina samozřejmě není 100 %, existuje celkem hodně vyjímek.

    Ve skutečnosti ale není důležité, zda placený odkaz směřuje na home page, nebo někam dovnitř webu. Důležité je, aby směřoval na tu nejrelevantnější stránku. Záleží tedy na dotazu a na typickém chování cílové skupiny.

    Za příklad si můžeme vzít třeba cestovní kancelář. Na obecný dotaz "dovolená" asi bude nejrelevantnější stránkou opravdu home page a odkaz by tedy měl směřovat na ni. Na druhou stranu lidé, kteří se vyhledavače ptají na "hotel brno" či "letenky paříž", zcela jistě nechtějí zájezd do Chorvatska a pokud se jim pokusíte takový zájezd vnucovat, pravděpodobně si u vás nekoupí ani tu letenku do Paříže.

    V tom je právě ten zásadní rozdíl mezi placenými odkazy ve vyhledavačích a klasickou reklamou. Opravdu dobrá reklama ve vyhledavačích vlastně ani není reklama. Jsou to prostě výsledky vyhledávání, i když placené. Uživatel se ptá, inzerent odpovídá. Pokud odpovídá na něco jiného, než na položený dotaz, má smůlu.

    A ještě dvě poznámky k vašemu příspěvku:

    1) Pokud se uživatel ztratí na webu proto, že přijde přímo dovnitř a ne přes home page, tak se prostě jedná o špatně navržený web. Mohu vás ujistit, že znám důvěrně několik webů, kam návštěvníci chodí skoro jenom z vyhledavačů přímo na vnitřní stránky, mnoho návštěvníků home page nikdy nevidělo, a přesto (či spíše právě proto) zcela bezproblémově objednávají.

    2) Na dotaz "MP3 Aneta Langerova zadarmo stahuj" by se žádný inzerát ve vyhledavači objevit neměl, protože nemá žádnou obchodní hodnotu. A jak se tak dívám, v Googlu opravdu žádný není a nejsou tam dokonce ani na samotné "mp3". Na "mp3 přehrávače" je tam naopak inzerátů hodně. Jak je vidět, už i čeští inzerenti se učí využívat AdWords správně.

  • 30. 10. 2004 11:34

    Karl (neregistrovaný)
    http://hledej.quick.cz/ftxt_katalog.asp?ftxt_query=MP3+Aneta+Langerova+zadarmo+stahuj&x=24&y=11
    Jste ze zalezi na konkrentnim hledanem vyrazu. Napriklad nekdo nekde daval za priklad bazen (docela mozna ze vy) a chybne smerovani na nejakou silenou page s neuveritelnou vetou. Podle me pokud nekdo hleda slovo bazeny je lepsi ho dovezt sem: http://www.bazeny-morava.cz/home.php a ne sem: http://www.bazeny-morava.cz/nabidka.php a to i presto kdyby byla mainpage predelena a v druhe pulce se prodavaly sauny. Dulezita je struktura stranky aby byla velmi prehledna a jednim kliknutim byl v bazenech. Za tech 5 lidi rocne co si koupi i saunu to stoji.
    To ze by nekdo nakoupil aniz byl na mainpage beru jako anomalii a velmi se tomu divim, me se to jeste nestalo. Obcas nekdo nakoupi, kdo se nepodiva na dopravne aj. poplatky apod. ale ze by mi vlezl do lednicek, udelal tri kliky v lednickach a a koupil jednu... to teda ziram.
  • 30. 10. 2004 14:03

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    S těmi bazény je to dobrý příklad, protože horší cílová stránka než jejich home page, by se hledala hodně těžko. Nejenom že o bazénech neobsahuje vůbec žádné informace, ale když navíc kliknete na jediný odkaz s textem "Bazény", dostanete se opět na tu samou stránku. Mnoho návštěvníků naopak určitě nenapadne, že by měli kliknout na vizuálně upozaděný odkaz s přihlouplým textem "Nabídka".

    Ale nemá cenu, abychom se o to takto akedemicky přeli. Pokud inzerujte v AdWords, tak si to prostě vyzkoušejte. Většinou stačí jednoduchý test na pár dní a máte zcela jasno.

    A pokud jde o ten nákup bez návštěvy home page, je to samozřejmě závislé na informační architektuře a designu konkrétního webu. Pokud je web důsledně optimalizován pro vyhledavače, může návštěvník bez problémů získat všechny potřebné informace a objednat, i když vstoupí přes vnitřní stránku konkrétního výrobku, takže proč by pak na home page lezl?
  • 30. 10. 2004 17:46

    Karl (neregistrovaný)
    Stranka je spatna, to mate pravdu, kdyz jsem ji linkoval videl jsem ji poprve vzivote ale myslel jsem ze na demonstraci toho co myslim bude stacit. Absolutne nemuzu souhlasit ze kdyz chce zakaznik bazen, tak chce bazen a sauna ho nezajima. V Adwords samozrejme inzerujeme stejne jako v Etagert a denne sleduju tracerty zakazniku, odkud prisli, kam se dostali, co vyhledavali (to je nejzabavnejsi) a tak dale. Urcite te veci rozumite vice nez ja, ale nevim jaky jste psycholog, me se proste absolutne nezda, ze by nekdo provedl objednavku, aniz by bylo zrejme kde je. Samozrejme je mozna nacpat ke kazde polozce "jakoby" mainpage, ale jeste jsem to nevidel. A i my mame krabicovy engine a tam to jde spatne. Uz toho nechame bez konkretnich dat to nema cenu rozebirat a uznavam, ze tech dat asi mate k dispozici vic.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).