... toto nejsou jediné portály na českém internetu, pěkné procento provozu na českém internetu je rozděleno i mezi menší alternativní portály, to že nezbylo místo v článku alespoň pro jednu větu, že něco takového vůbec existuje je sice smutné, ale že v anketě pod článkem není položka "jiný" je skandální ...
jmenujme například http://alfa.elchron.cz nebo www.opendir.cz atd.
to těm českejm vydrží, myslím že se i snaží, držím jim palce, ať v boji s globální konkurencí obstojí a používám je moc rád.....díky mapy Seznam a Atlas, díky Idnes a CT24 za zprávy, díky Sezname za hledání ve firmách......atd.
> [Seznam ma] jako jediný má šanci otevřeně soupeřit
> s Googlem na poli vyhledávání
Nema. Vsechny CZ portaly totiz poskytuji pouze sluzbu "prohledavani ceskeho webu". Zatimco Google poskytuje sluzbu "prohledavani celeho webu". Troufam si tvrdit, ze zadny CZ portal nema na to tuhle sluzbu poskytnout. Naopak pouzitelne vysledky hledani v CZ ma AFAIK kazdy CZ portal.
A princip je pak jednoduchy. Kdyz uzivatel hleda neco ve svete, tak musi pouzit Google, protoze zadny CZ portal tuto sluzbu nenabizi. Tak se uzivatel nauci hledat pres Google a az bude priste hledat i jen v CZ, opet pouzije Google, protoze si na hledani pres nej zvykl a proc by vlastne premyslel, kde budou hledat.
Takto ziskal Google "bez boje" svuj podil - ne ze by byl pro hledani v CZ vyznamne lepsi nez domaci konkurence, ale pres hledani v celem webu. To by i vysvetlovalo urcitou soucasnou stagnaci jeho podilu - v zahranici hleda urcita omezena skupina lidi a ta jej uz pouziva a moc (relativne) neroste.
Sumarizace je opravdu dobrá, ale možná by stálo za to se podívat i na "méně tradiční" témata .. O mapách, vyhledávání a free mailu se píše hodně a všude. Podle mého by stálo za to rekapitulovat a "předpovědět" další významné oblasti internetového života jako: eShopy, aukce/burzy, elektronické bankovnictví, trh realit, stát a jeho počiny na NETu, trh práce a vzdělávání ...
kdo proboha používá nějaký portály?
na hledání je Google, mail je gmail, mapy jsou tam taky, tak snad ještě program televize a nebude důvod používat něco českého
a MS Live?, sice od Google opisoval (úsporným rozhraním) ale stejně je to takový uživatelsky nepřívětivý a chybá tam základní věci jako skok na začátek, prostě klasická "billovina"
Nebo na méně známé portály. Proč jenom pořád dokola omýlat jména gigantů, které každý zná. To jsou ti "odborní redaktoři" tak slepí nebo neschopní, že v jejich hledáčku se objevují neustále jen velké portály, na kterých se opravdu, viz. článek, nic převratného za rok nezmění ??? Co třeba někdy se zaměřit na menší portály. Na všechny nové portály, které vznikly a lidé o nich nevědí.. Návrh k zamyšlení, že? opravdu mě mrzí, že především na tomto portálu se setkávám s neustálou, předpokládám, že "neplacenou reklamou" stále stejných názvů, jmen, titulů, označení. Nebo snad placený lobing? jsou tyto články ve skutečnosti PR články? kdo ví, ale jak se článek sám pravdivě degraduje, je opravdu o ničem..
On hlavne ten Google poskytuje pomerne rozumne vysledky i v ramci CR. Je treba paradoxem, ze Google poskytuje mnohem relevantnejsi odpovedi nez Jyxo, ktere by melo byt specialistou na cesky fulltext. I kdyz mam dojem, ze Jyxo nechavaji uz umrit a nadale se nevyvyji, protoze dnes uz je svou "kvalitou" skoro nepouzitelne a nikomu to evidentne nevadi. Skoda pred par lety byly nejlepsi.
Uz toho prosim nechte. Chapu, ze provozujete nejaky "detsky" portal, ale v tehle branzi uz jsou u nas pravdepodobne karty rozdane a nejake pidiportalky uz se zadneho velkeho stesti nedockaji.
Pan kolega, by nemusel vkládat opakující se příspěvky, to je opravdu trapné, ale i s Vaším názorem nemohu souhlasit, není více nejistého prostředí k podnikání jako je internet, a intrnetová firma může zkrachovat doslova ze dne na den, kdo dnes z mladších zná třeba AltaVistu, že?
Aby Google poskytoval rozumne vysledky v CZ je samozrejme podminkou, aby to co jsem popsal ve svem predeslem prispevku fungovalo.
To ze byli nejlepsi je podle mne spis medialni obraz (jako je ted milackem medii Google, predtim to bylo Jyxo). Pred temi par lety jsem delal test vyhledavacu a publikoval ho tady na Lupe a nebyli (i pro mne prekvapive) nejlepsi.
Přesně tak. Proč jenom pořád dokola omýlat jména gigantů, které každý zná. To jsou ti "odborní redaktoři" tak slepí nebo neschopní, že v jejich hledáčku se objevují neustále jen velké portály, na kterých se opravdu, viz. článek, nic převratného za rok nezmění ??? Co třeba někdy se zaměřit na menší portály. Na všechny nové portály, které vznikly a lidé o nich nevědí.. Návrh k zamyšlení, že? opravdu mě mrzí, že především na tomto portálu se setkávám s neustálou, předpokládám, že "neplacenou reklamou" stále stejných názvů, jmen, titulů, označení. Nebo snad placený lobing? jsou tyto články ve skutečnosti PR články? kdo ví, ale jak se článek sám pravdivě degraduje, je opravdu o ničem..
Tento rekapitulující článek si kladl za cíl shrnout, co nejdůležitějšího se dělo na české portálové scéně. Ať chceme nebo ne, prim na ní hrají čtyři hráči a tlačí se další ze zahraničí. Ostatní portály jsou o několik délek pozadu (v návštěvnosti, finanční úspěšnosti, kvalitou a rozmanitostí služeb). Nicméně díky za váš podnět - třeba se na oblast menších portálů na Lupě detailně podíváme v některém článku v příštím roce. Samotného by mě jejich fungování také zajímalo - pokud máte s provozem menšího portálu zkušenost, klidně se mi ozvěte :)
No, nevím, mě subjektivně přijde pořád lepší jyxo než ta hrůza kterou předvádí Seznam.
Například jeden dotaz, jeden web:
- google.com první ze 700 000, zaindexováno cca 400 stránek
- jyxo.cz čtvrtý z ?, zaindexováno 80 stránek
- live.com druhý z ?
- morfeo.cz třetí ze 170 000, zaindexováno 200 stránek
- seznam.cz asi padesátý z 600 000, zaindexováno 60 stránek
Podobné výsledky zaznamenávám i u dalších optimalizovaných webů. Buď máte dobrou Google pozici, anebo prasíte s cílem Seznam, což znamená jen tupě stránky zasypat klíčovými slovy. Na ostatních vyhledávačích pak následuje drsný propad.
google je pro me technologicky nezajimava firma s cashem na skupovani sw, ktery neni prilis konkurenceschopny ale da se na tom delat dobre PR,
abych jim nekrivdil, umeji dve veci - vyhledavace (teorie prohledavani stromu, dotahuji se mnozi) a Ajax (jiz relativne mrtva technologie-tedy v tom klasickem Javascript ,DHTML a (ne)nativni XMLHTPP) sice uzivatelsky privetiva - proto jeste chvili dokopavajici ale z vyvojarskeho pohladu je to krok o nekolik let zpet
Autor tohoto článku nejsem, ale jistě pochopíte, že v celoročním shrnutí jedné oblasti nemůže být zmíněno všechno. Rok je i na českém Internetu docela dlouhá doba ;)
Btw, TakeIT.cz zahrnuje podobná rekapitulace české e-komerce v příštích dnech :)
Ó pardon, že jsem Vás pasoval na autora článku ...
Nikdy bych si nedovolil spochybňovat tento článek, jak jsem již vyjádřil ve svém prvním příspěvku v této diskuzi, je to článek obsáhlý a kvalitní, bubu-li mluvit pouze za sebe přijde mi jako pravidelnému čtenáři lupy, nudný a nezajímavý, protože to vše se píše v tomto článku zde již bylo jednou psáno
no mapy má na čechy lepší Seznam, a Atlas, o Gmailu by se dalo diskutovat, a televizi má každej.......tak nějak nevím, proč bych měl zůstávat jen u Googlu?