Nehleda se system jak postupovat proti problemovym uzivatelum. Nehledame zpusob jak omezit pristup do Internetu tem ISP, u kterych se problemovi uzivatele vyskytuji. To byste, a to si kazdy uvedomuje, musel za chvili resit i nehodne uzivatele ve sve siti - jinak byste riskoval, ze i vas, jako ISP budou celkove blokovat. Jenze, to je prave ono. To byste se musel zbavovat platicich klientu. A to vy nechcete - vy se chcete branit proti radne platicim nehodnym klientym jinych ISP - vlastni vam nevadi. A to je idea, na ktere je vystavene SPF. A proto je mi nesympaticke.
Predstavte si takove telekomunikace. Podvodne dialery presmerovavajici volani na Internet k nejmenovanemu operatorovi se jmenem od "A". A vy nehledate spolecnou dohodu operatoru o tom, ze "podvodniky" proste zadny z vas pripojovat nebude. Vy hledate metodu, jak zabranit, aby podvodnici jinych operatoru nemohli poskozovat vas, ale soucasne, tato metoda nesmi branit pripojovani podvodniku obecne - to by totiz omezilo i ty vase. Predstavujete si to ? Tak presne to je SPF ...
Message-Id. Stačilo by si pamatovat Message-Id odeslaných mailů a mazat hlášení o nedoručitelnosti, která neobsahují evidované Message-Id. Pokud tedy někdo posílá hlášení o nedoručitelnosti, kde nejsou hlavičky nedoručeného mailu - o užitečnosti takového hlášení bych ale stejně měl určité pochybnosti.
Co se me tyce, radeji snesu stovku chybnych oznameni o nedoruceni dopisu, ktere jsem neodeslal, nez jedno chybejici oznameni o nedoruceni dopisu, ktery jsme skutecne odeslal.
Resit tento problem neprislusi prijemci, protoze ten ho nemuze vyresit dobre. Resit je treba jednak SPAM obecne, jednak by stalo zato vic prosadit standardizovana chybove hlaseni - a ta by mela obsahovat dost informaci na to, aby odesilateluv MUA mohl, u dosleho hlaseni o chybe, jednoznacne urcit, zda patri k nekteremu z dopisu odeslanych drive, nebo nepatri. Ty druhe pak muze uzivateli neukazat a mazat ...
I nam se v minulosti parkrat stalo, ze nektere cislove servery pouzivajici nejaky konkretni BL proste odmitaly dopisu z nasich serveru (nikdy to ale nedosahlo nejakych sirsich dopadu). V takovych pripadech ale neresim problem ja - pouze radim svym uzivatelum, at informuji sve prijemce, ze jejich spravce bezduvodne cenzuruje prichod nekterych dopisu - at si to vyresi na strane prijemce, Chapu, ze v pripade masivniho blokovani, ktere potkava obcas Seznam, to takhle uplne udelat nelze, ale pokud je Seznam presvedcen, ze to, co mu jest vycitano, neudelal, pak by nebylo od veci proste jen rict svym uzivatelum, ze nemuze odpovidat za vsechny nasledky neodpovedne a neodborne spravy cilovych SMTP severu a pozadat je, at prostrednictvim adresatu, kterym pisi, vyvinou tlak na opacnou stranu ...