Apropo pane redaktore rád bych si přečetl článek o tom co zamýšlí pan Pařízek s jeho sítěmi, ale je v tom jeden háček. Já nemám tu padesátikorunu. Ach jo to je život. Asi je to opravdu tajný článek. Tak si to přečteme hold jinde. Ani se tu už nedočtu na vašich stránkách o rekordních návštěvách vašeho webu. To je pech. Pěkný den.
Pane Potůček, již několikrát jsem se snažil o vaše vyjádření k ceně premiového obsahu. Zkoušel jsem to opakovaně tady na forum a pak na vašem emailu, zatím bezúspěšně.
Rád bych věděl váš názor, proč zájemci úterních rozhovorů by měli platit poplatek za nějaké výsledky sledovanosti? Již několik měsíců každý den sleduji digizone, rád jsem si četl rozhovory, ale na druhé straně mě nikdy vůbec nezajímaly nějaké výsledky sledovanosti a vaše grafy, které hlavně odůvodňujete pro zavedení premiového obsahu. Rád bych kdyby se v budoucnu tyto dvě uplně jiné kategorie rozhodily, děkuji předem za odpověd.
Řekl bych, že pan Potůček je šefredaktorem webu Digizone, tedy zodpovědným za jeho obsah. Není vlastníkem ani obchodním ředitelem firmy Internet Info, tudíž těžko vám může podat relevantní informace k obchodnímu modelu a cenové politice firmy. Proč byl některý obsah zpoplatněn se pokusil vysvětlit na svém blogu.
Poplatek za výsledky sledovanosti vás nikdo platit nenutí. Můžete si klidně platit jen rozhovory. A ani ty nemusíte platit všechny, jen ty, které vás zajímají. Jestli je jednorázová částka 50 Kč adekvátní nebo ne, to je věc nabídky, poptávky a obchodního oddělení, nikoliv šefredaktora nebo redaktora Digizone.
Ale všude je ta cena přiměřená službě. Tady za 1 článek zaplatím 50 korun zatímco MF Dnes stojí pár korun a mám tam několik desítek článků. To je ten hlavní důvod proč to zde lidem vadí. Ne to že se musí platit, ale kolik. Myslím, že kdyby se zvolila cena třeba 6 korun za rozhovor a 20 za sledovanost, nebo 50 korun za týden, tak bude víc předplatitelů než teď.
A mimochodem za sledovanost musel Digizone platit dlouho (nikoliv až posledních pár měsíců) a myslím že kdyby to nechali veřejně tak z reklamy dostanou víc, než od pár lidí co si to předplatí. On totiž volně přístupný článek může mít díky sdílení a podobně přístup třeba až 800 000 ale premium má maximálně jednotky návštěv.
Proto se taky Digizone nijak nechlubí tím jak si jejich Premium vede, jinak by tu už dávno byl článek typu Premium články Digizone čte denně 500 lidí :D