Nepoužívám sice Servis24 denně, ale pokud už tam jdu (zhruba 1x za týden), obvykle narazím na nějaký problém. Neříkám, že je to vždy komplet nefunkční, ale interní chyba pro nějakou operaci, nutnost opakovaného zobrazení stránky, nefungující komponenta, chyba při posílání ověřovacích sms ... to vůbec nejsou výjimečné události.
Za ty poplatky, které spořitelna vybírá, by člověk čekal bezchybné služby. Ale bohužel. Na takovéto problémy už snad musí mít jejich programátoři a IT talent.
Mám informace staré sice plus minus rok ale myslím že se moc nezměnilo. Příčina je celkem jednoduchá - problémy s výkonem backendu postaveného na Oracle a PL/SQL. Dlouho stačilo akorát přidávat CPU a výkon lineárně rostl, ale v určitou chvíli to stačit přestalo - začaly problémy se zamykáním, apod. Ze začátku se to projevovalo jenom zřídka - ve špičkách, například během předvánoční nákupní horečky. Accenture na to chtěli nasadit tuším RAC (Oracle Real Application Cluster) ale buď to zatím nestihli nebo to nepomohlo ... No a jak roste počet klientů využívajících internetbanking a bankomaty, tak se to holt projevuje čím dál častěji. A IMHO bude hůř ...
Osobně jsem klientem ČS ale v nejbližší době přejdu jinam, a nejenom kvůli problémům s internet bankingem. Akorát ještě řeším kam ... nechci skončit u ještě horší sebranky. Vybírat poplatky za každou píčovinu to ano, ale řešit problémy to ne.
Akorat mi tam nesedi ze by vypadek trval 5 hodin - po odstavce se situace uklidni, ne? Eventuelne aby ulehcili tak by mohli odstavit web a nechat to bezet alespon pro phonebanking. A zas kdyby fakt lehnul backend, tak by nebezely ani pobocky...(?) Ale to jen tak strilim od boku :-)
No, já jsem zvažované alternativy neuváděl záměrně, aby to někdo nemohl označit za reklamu. MBank byla jedna z nich, ale nakonec jsem ji zavrhl - spíš jsem uvažoval o eBance kvůli možnosti zamykání karty, extra karty pro platby na internetu, atd. No ale teď v poslední době mají nějaké potíže s poplatky za platby ze zahraničí (viz. např. http://www.blisty.cz/2008/5/30/art40854.html), tak nevím ... Nemám problém zaplatit poplatky v rozumné míře, ale to co předvádí ČP je extrém.
No, ono to asi není tak jednoduché. Těch systémů je víc, a jsou navzájem propojené (internetbanking, bankomaty, ...) takže nahodit to asi není úplně jednoduché. Navíc tam dost záleží na integritě, takže nejspíš přehrávají transakční logy apod.
Bohužel, stává se to čím dál častěji a bude hůř. Problém je v tom že zřejmě nejsou schopni ty problémy vyřešit a postupně jim roste počet operací provedených přes internet, takže ke špičkám bude docházet čím dál častěji a tudíž i výpadky budou častější.
Je to tak ja říkáte. Je to několik systémů. Jako core běží hlavní bankovní systém, který vede účty a provádí mezibankovní clearing. Nad ním je pobočková nadstavba, umožňující zadávání příkazů,výběry, vklady, atd. Nad tím běží internet banking a phonebanking. Tj. když spadne IB nebo PH (třeba z důvodů pádu databáze certifikačních klíčů), tak pobočky nejsou zasaženy. A kdyby padly třeba pobočky, tak sice padne i PH a IB, ale konzistence účtů je zachována. A kdyby padlo jádro (tj. vedení účtů), tak se dají účty zrekonstruovat z dat, které poskytne pobočkový systém a systém clearingu. Součástí systému jsou třeba služby trvalých plateb, poplatkové služby, kdy se napočítají poplatky za služby, úroky, atd., nebo třeba ATM servis.
Nevím kde jste přišel na těch 21-22, leda že byste byl lupič a obsluhoval se tedy sám ;-)
ČS na jednu stranu jako konkurenční výhodu udává počet poboček, na druhou na pobočkách omezuje služby a snaží se lidi převést na internet banking a bankomaty - nic proti tomu, ale nesmělo by jim to tak padat. Když uvážím že v poslední době (1 - 2 měsíce) jsem asi 3x potřeboval před nepracovním dnem (víkend, svátek) vybrat peníze cestou z práce u bankomatu, a ten mi pouze suše oznámil že jaksi nefunguje, tak to naštve.
No, já měl na mysli karty které vydává e-banka - je to tuším od Mastercard, a ta karta fyzicky neexistuje. Když se to spojí s možností zamknout / zrušit tu kartu samostatně tak je to pro mne asi ideální ...
To je holt problém "velkých firem" - čím horší rádobymanažeři je řídí tím větší procento se spotřebuje na samotné řízení. A jak všichni víme, tak Amdahlův zákon říká že
S = 1 / ((1-P) + P/S)
čili čím dementnější vedení, tím menší efektivita. Ve výsledku jsou sice všichni certifikovaní na všechny normy, ale hovno dělají.
Hmmm, já se s problémem na Servis24 setkávám tak jednou za půl roku - při podobné frekvenci používání, jako u vás. Nemůže to být způsobeno i konektivitou(???) IMHO když uvážím dostupnost poboček, otevírací dobu (ve shop centrech běžně do 21 - 22hod), velmi rychlé vyřizování záležitostí jako je konsolidace úvěrů, síť bankomatů, zvládnutá organizace na pobočkách (zkušenosti s Ostravy a Prahy).... Jsou horší banky, řekl bych....
No, asi by měli zvážit urychleně změnu dodavatele nebo klienti zváží změnu banky. Ví někdo, kdo to tam dělá a dodává? Jenom abych věděl, u jaké firmy si nemám objednávat IT služby.
Velmi rychlé vyřizování záležitostí? Tak vy jste buď přímo jejich PR, nebo máte opravdu štěstí. Kolegyně z práce si vyřizovala úvěr a mohu říci, že její zkušenosti byli naprosto otřesné. Nepamatuji si již vše abych to popsal, ale byla tam na 10x minimálně a zaměstnankyně ČS udělala cca pět chyb. Než uvolnili peníze trvalo to déle než slibovali, nemluvě o neskutečné administrativě a tom, že nevěděla pravá co dělá levá. Nebýt jejich klientkou šla by do jiné banky, kde si totožný úvěr vyřídila kolegyně rychle a bez problémů. Nemluvě o zkušenostech otce i bývalé přítelkyně, které jsou naprosto tragické. Z ČS čpí zastydlý socialismus na desítky kilometrů.
Zajimave,.. psali, ze to je bezna planovana udrzba za ucelem zlepseni sluzeb;o)) (aspon byla prilezitost pro spekulace o pridani podpory firefoxu 3 ;o)