Mám informace staré sice plus minus rok ale myslím že se moc nezměnilo. Příčina je celkem jednoduchá - problémy s výkonem backendu postaveného na Oracle a PL/SQL. Dlouho stačilo akorát přidávat CPU a výkon lineárně rostl, ale v určitou chvíli to stačit přestalo - začaly problémy se zamykáním, apod. Ze začátku se to projevovalo jenom zřídka - ve špičkách, například během předvánoční nákupní horečky. Accenture na to chtěli nasadit tuším RAC (Oracle Real Application Cluster) ale buď to zatím nestihli nebo to nepomohlo ... No a jak roste počet klientů využívajících internetbanking a bankomaty, tak se to holt projevuje čím dál častěji. A IMHO bude hůř ...
Osobně jsem klientem ČS ale v nejbližší době přejdu jinam, a nejenom kvůli problémům s internet bankingem. Akorát ještě řeším kam ... nechci skončit u ještě horší sebranky. Vybírat poplatky za každou píčovinu to ano, ale řešit problémy to ne.
Akorat mi tam nesedi ze by vypadek trval 5 hodin - po odstavce se situace uklidni, ne? Eventuelne aby ulehcili tak by mohli odstavit web a nechat to bezet alespon pro phonebanking. A zas kdyby fakt lehnul backend, tak by nebezely ani pobocky...(?) Ale to jen tak strilim od boku :-)
No, ono to asi není tak jednoduché. Těch systémů je víc, a jsou navzájem propojené (internetbanking, bankomaty, ...) takže nahodit to asi není úplně jednoduché. Navíc tam dost záleží na integritě, takže nejspíš přehrávají transakční logy apod.
Je to tak ja říkáte. Je to několik systémů. Jako core běží hlavní bankovní systém, který vede účty a provádí mezibankovní clearing. Nad ním je pobočková nadstavba, umožňující zadávání příkazů,výběry, vklady, atd. Nad tím běží internet banking a phonebanking. Tj. když spadne IB nebo PH (třeba z důvodů pádu databáze certifikačních klíčů), tak pobočky nejsou zasaženy. A kdyby padly třeba pobočky, tak sice padne i PH a IB, ale konzistence účtů je zachována. A kdyby padlo jádro (tj. vedení účtů), tak se dají účty zrekonstruovat z dat, které poskytne pobočkový systém a systém clearingu. Součástí systému jsou třeba služby trvalých plateb, poplatkové služby, kdy se napočítají poplatky za služby, úroky, atd., nebo třeba ATM servis.
No, já jsem zvažované alternativy neuváděl záměrně, aby to někdo nemohl označit za reklamu. MBank byla jedna z nich, ale nakonec jsem ji zavrhl - spíš jsem uvažoval o eBance kvůli možnosti zamykání karty, extra karty pro platby na internetu, atd. No ale teď v poslední době mají nějaké potíže s poplatky za platby ze zahraničí (viz. např. http://www.blisty.cz/2008/5/30/art40854.html), tak nevím ... Nemám problém zaplatit poplatky v rozumné míře, ale to co předvádí ČP je extrém.
No, já měl na mysli karty které vydává e-banka - je to tuším od Mastercard, a ta karta fyzicky neexistuje. Když se to spojí s možností zamknout / zrušit tu kartu samostatně tak je to pro mne asi ideální ...
To je holt problém "velkých firem" - čím horší rádobymanažeři je řídí tím větší procento se spotřebuje na samotné řízení. A jak všichni víme, tak Amdahlův zákon říká že
S = 1 / ((1-P) + P/S)
čili čím dementnější vedení, tím menší efektivita. Ve výsledku jsou sice všichni certifikovaní na všechny normy, ale hovno dělají.