Cituji z clanku:
"Pokud jde o reklamu na internetových stránkách České televize, je ošetřena drobnými, relativně decentními bannery a případnými reklamními spoty před samotným vysíláním, které podporuje dvě technologie – Microsoftu a RealMedia. Obě dvě pak mají na výběr ze dvou verzí kvality ..."
To ano, však to přímo takto ČT i někde na webu deklaruje. Ale domnívám se, že jen opravdu málokdo si půjde pustit on-line vysílání toho, co právě běží (teď nemluvím o zpravodajství na ČT24, tam je to celkem pochopitelné vzhledem k tomu, že jde o aktuální informace). Síla webu ČT spočívá právě v tom rozsáhlém archivu, což znamená, že si mohu svůj oblíbený pořad pustit tehdy, kdy já sám chci, mám čas a chuť, a ne tehdy, kdy mi to program naservíruje a já se tomu musím přizpůsobovat. Tak jsem to myslel.
No tak zrovna real media je jediny (bezne se vyskytujici) format, ktery pod Linuxem neprehraji. Oproti tomu WVV9 prehraji standardnim software z distribuce.
Můžete být kontrétnější? V zákoně č. 348/2005 Sb. je toho spousta.
Např. §2
(1) Rozhlasový poplatek se platí ze zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci rozhlasového vysílání bez ohledu na způsob příjmu (dále jen "rozhlasový přijímač"). Toto zařízení se považuje za rozhlasový přijímač i v případě, že si jej poplatník upraví k jinému účelu.
A autorádio podle všeobecně přijímaného výkladu mezi rozhlasové přijímače patří.
Fyzické osoby platí tak, že jedna domácnost platí jeden poplatek, bez ohledu na počet přijímačů, takže to je jedinný způsob jak mě napadá, že někdo přišel na to, že za autorádio se neplatí.
Firmy musí platit za každý přijímač a pokud je mi známo, tak je běžná praxe za autorádia platit a neplatit pouze za mobily (protože "po tom zatím nikdo nejde").
Opravte si hrubku v tabulce:
"zhlédnout" (zúčastnit se jako divák/návštěvník) místo "shlédnout" (podívat se dolů).
Shlédnutá stránka je tedy nejen gramatický, ale i logický nesmysl.
Myslím, že cesta, kterou se vydává ČT je tak trochu předzvěstí budoucího vývoje - rozsáhlý archiv pořadů připomíná více než klasické on-line vysílání službu typu video on demand, což si myslím, že je směr, kterým se budou televize, výrobci a distributoři pořadů apod. muset dřív či později začít ubírat. Časy pevně daného TV programu pomalu končí.
Nejen video on demand, některé pořady, např. Dobré ráno, nebo Události, jdou sledovat přímo on-line, v době, kdy se přímo na ČT1 vysílají. Co jsem vysledoval, tak jsou to pořady které vyrábí přímo ČT.
Nikde v clanku jsem nenasel zminku o tom, v jakem formatu jsou porady ke shlednuti. V tomto musim pochvalit ceskou televizi, ktera snad jako jedina pochopila, ze ne vsichni nutne musi pouzivat jen windows a nabizi svoje porady i ve formatu real media. Ostatno bohuzel jen proprietarni M$ format.
Uplne totez plati i o internetovych radiich. Mimo ceskeho rozhlasu jen dve radia nabizi jiny nez M$ format.
Mně to přijde celkem absurdní, lidi chodí na internet, protože si tam určují sami program a ne opačně. Proto článek o tom, že stránky o programu v televizi, nalepené na internetu něco změní, to asi těžko. Hlavně televize nezajímá názor lidí co chtějí, jinak by daly dávno takového Opičího krále. Lidi si to museli koupit z Číny na DVD a různě poslepovat. Takže platí i úměra o vkusu, pokud televize má svoje chlívečky co je dobré, divák je nezajímá. Lidi si to najdou na netu. Ať už to jsou filmy a seriály staré 20 let, co už televize dávat nebude (byť by za ně daly pakatel) radši utratí velké peníze za naprosté slátaniny.
Kdyby jen Opičího krále. Co takový Goro nebo Létající Jester? A vzpomeňte si na Star Trek TOS: lidi si od něj psali od roku 1991 a Česká televize ho vysílala až v roce 2002, tedy po jedenácti letech. Takže hlavu vzhůru, možná i toho Opičího krále se naši vnuci dočkají. Mezitím se ale musí čtyřikrát vyměnit ředitel a současná garnitura dramaturgů musí odejít do důchodu. :-)