Vlákno názorů k článku Český Amazon - černá ovce mezi elektronickými obchody od bubu - No ono jinde to taky neni nijak ruzove. Nedavno...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2000 11:46

    bubu (neregistrovaný)
    No ono jinde to taky neni nijak ruzove.
    Nedavno jsem si objednal na Vltave, prisel potvrzovaci mail s vetou :
    \"Nejpozdeji dne 13. 5. 2000 bude zbozi predano k doruceni...\"
    No a dodnes ticho po pesine.
    Asi je prodej za 512 Kc nezajima a zakaznik taky ne.
    Jinak i pri drivejsich nakupech na Vltave se obvykle dlouho nic nedelo a pak , kdyz uz zapomenete , ze jste si neco objednali mate na poste balik a nevite uz pomalu proc a zac. To je sakra takovy problem poslat e-mail ze to podali a ze cena dobirky je ta a ta ?
    To ze se mezi desitkami tisic titulu najde hodne tech, ktere nema dodavatel na sklade chapu. Opravdu nejsme v Americe. Je pravdou, ze by na to mel byt zakaznik upozornen a nekde by mela byt veta ze ne vse je skladem a 100% dostupne za uvedenou cenu.
    Pak je to v klidu mozne akceptovat.
  • 12. 6. 2000 11:55

    Libor Vanek (neregistrovaný)
    Jo, s Vltavou mam taky takovyhle zkusenosti... klidne me chodi objednavky az po 1 - 3 mesicich...
    Co se tyce toho, ze by tam mela byt poznamka o te cene a dostupnosti - tohle je neco, co odmitam u elektronickych obchodu akceptovat - ty by mely mit vse v databazi a vedet, kolik ceho je na sklade!
  • 12. 6. 2000 18:07

    Daniela Štvrtňová (neregistrovaný)
    Ráda bych reagovala na názor pana Vaňka, který píše, že mu objednávky chodily po 1-3 měsících. Je pravdou, že jedna objednávka byla zaslána na části a se spožděním, za toto se dodatečně omlouvám, ale zbylé dvě objednávky byly zaslány včas, dokonce ještě před uplynutím daného termínu.
  • 12. 6. 2000 20:47

    Ivan Marčák (neregistrovaný)
    Zvlastni je, ze s Vltavou mam stejnej problem.
    Moje prvni objednavka dorazila za mesic, i kdyz predbezna informace o expedici byla 14 dnu.
    Rekl sem si, smula, nebudu delat zadny predbezny zaver a objednal si dalsi dva tituly (kazdej samostatne):
    prvni 4.5. a druhy 9.5.
    U obou je informace o predbezne expedici do 14 dnu, coz je 18.5. a 23.5.
    Dnes je 12.6. a stale nevim co se deje. Kdyby mne nezastihli doma, tak bych cekal alespon vzkaz na mobilu (mam tam schranku),
    nebo alespon informaci v emailu.
    Zaver z techto 3 na sobe nezavislych testu je jednoznacny - informace o predbezne expedici jsou urcite vycucane z prstu, a at si objednate cokoliv, vzdy je jejich informace o predbezne expedici 14 dnu, ale skutecne trvani je vzdy minimalne 2x delsi (to jeste stale doufam, ze dalsi dve zasilky dorazi).

    Protoze ja sam sem programoval eshop, ktery prodaval ceske sklo v US, tak vim, co to obnasi (dodavatele+sklad+ditribuce..grrr), dovolil bych si poradit Vltave. V US uz dlouho vi, ze zakaznik zkousne cokoliv, ale musi se mu to podat v hezkem obalu. Proto je #1 v podnikani ne naprogramovani systemu, dokonce casto ani ne ve vyberu dodavatele (spolehlivej partner se casem metodou pokus-omyl najde, i kdyz v cz to je samozrejme tezsi orisek), ale paradoxne v tupe lidske sile - je potreba zamestnat hoodne lidi klidne i blbejsich (=lacinych) do supportu. Totiz pokud mi nekdo hezky v emailu vysvetli, proc to nemuzu dostat nacas, sem ochoten klidne pockat, vsichni jsme prece lidi. Nejvetsi maler je nechat zakaznika cekat bez informaci.

    Mala poznamka k uvodnimu clanku:
    Kdysi sem delal malej srovnavaci test US eshopu (amazon,dvdempire,dvdexpres).
    Nasel sem v ceniku titul, o kterem sem vedel, ze se uz nevyrabi,
    ale vsichni ho nabizeli:-)
    To, ze se uz nevyrabi, zjistili az po moji objednavce (samozrejme,
    ze potvrzene zpetne emailem a dokonce s vlastnim Invoice number).
    Amazon a dvdexpress reagovali behem dvou dnu - sorry,sorry...nevyrabi se,nelze dodat,... pokud byste ale zustal stale nasim zakaznikem, radi bychom vam nabidli za specialni slevu tyto tituly (sleva jen pro mne - zadna spec.akce pro vsechny). I kdyz sem si zadnej z nich nevybral, tak prece jen z toho nemam spatnej pocit a hned jsem zkontrolovat web a muj testovaci titul uz v nabidce nebyl (dvdexpres), nebo oznacen: nelze dodat (amazon).
    Dvdempire jsem si nechal na konec (taky proto, ze je mojim oblibencem:-) - ten totiz taky poslal sorry dopis, ale navyse moji objednavku presunul do specialniho supervizor modu (je tam dotedka), kde je informace: "nevyrabi se, dotisk se zatim podle vlatnika prav delat nebude - posledni informace z xx.yy." kde xx.yy. je datum ktere se meni kazde 2 mesice. Nevim jestli to je podvod, nebo jestli skutecne kazde 2 mesice volaji vlastnikovy prav a ptaji se. Pokud, ale by ho takhle otravovali kazde 2 mesice, mel bych z toho dobrej pocit, ktery urcite vyvazi ty minimalni problemy se stornovanim "zavazne" objednavanky.

    Jo amazon ma pry taky neco podobneho - kdyz titul neni na dvd,nebo vyprodan, muzete hlasovat a pokud tech hlasu bude rozumne mnozstvi, tak to sdeli prodejcum at si rozmysli, jestli skutecne nechteji titul vydat...

    Proste jednoducha rada - investujte do supportu (studenti jsou celkem lacini) at odpovidaj na emaily a at vymejslej rozumne vymluvy:-)
    Je to urcite lacinejsi nez zavadet novy interni informacni system, ktery bude vsechny problemy typu dodavatel<->mezisklad<->nabidka na webu<->odberatel automaticky resit...
  • 14. 6. 2000 22:51

    vp (neregistrovaný)
    "Je to urcite lacinejsi nez zavadet novy interni informacni system, ktery bude vsechny problemy typu dodavatel<->mezisklad<->nabidka na webu<->odberatel automaticky resit..", "je potreba zamestnat hoodne lidi klidne i blbejsich (=lacinych) do supportu. Totiz pokud mi nekdo hezky v emailu vysvetli, proc to"

    Neni to trochu kratkozrake reseni, ktere po najeti na vetsi objem jiz bude neudrzitelne? :))



  • 15. 6. 2000 12:35

    Ivan Marcak (neregistrovaný)
    prave ze ne.
    problemy s rozbehem obchodu se tim vyresi a to tak, ze zakaznik bude spokojenej.
    pokud se bude zvedat objem, tak tento system sam dojde nasyceni - po firme bude behat silene mnozstvi lidi od supportu, kteri se budou pidit po nejake zasilce a tim donuti vsechny ostatni k vedeni poradne evidence. A hlavne donuti managera vazne uvazovat o komplexnim automatizovanem systemu dodavatele....odberatel.
  • 27. 3. 2007 4:03

    Michal (neregistrovaný)
    Ja ziji v USA uz hezkejch par let a musim toto jen potvrdit.
    Bydlim v ne moc velkym meste a ne vse je tady dostat. Je fakt, ze jsem spise na "nezavisle veci", nic moc komercniho. Proto castokrat nakupuji po internetu (casto pave i Amazon.com). A uspech e-shopu zde v USA, to muzu shrnout jen do jedne vety. Rychle vyrizeni objednavky a postovne je 95% uspechu. Propana, ceske firmy uvedomte si to!!!
  • 15. 6. 2000 2:13

    Milan Kunes (neregistrovaný)
    Ale ja mam naprosto shodnou zkusenost s Vltavou taky, nekolik pokusu neco objednat, jedno jestli z produkce CPressu ci z jinych nakladatelstvi dopadlo velice zalostne. Doslo -li vubec nekdy neco, tak po neuveritelne dlouhe dobe. Obvykle nedosla ani omluva ze pozadovane zbozi nemaji, ac jej nabizi. Kdybyste snad nekdo vedel o internetovem tuzemskem knihkupectvi, ktere opravdu funguje, dejte mi prosim vedet.
  • 12. 6. 2000 12:07

    hanzlik (neregistrovaný)
    Na Vltave je to komedia. K vybranemu CDcku mi pri objednavky napisali ze bude do 7 dni... Potom to bolo 14 ze to nemaju na sklade. Potom mi odporucili aby som zrusil objednavku. Potom sa odmlcali a delaj ma neinformuju. Ale uvedene CDcko stale ponukaju - vraj ho maju na sklade. Cakam uz vyse 2 mesiace. Som zvedavy. Ale - inac pise pan Hlavenka o eCommerce celkom pekne. Bohuzial - podstata je niekde inde.
  • 13. 6. 2000 12:18

    hanzlik (neregistrovaný)
    Vltava sa mi velmi slusne ozvala. Ako som si dnes overil - uvedene CD uz neponukaju. Objednavku mi zrusili. Tak som si na skusku objednal Monekey business. Uvidime.
  • 14. 6. 2000 22:57

    vp (neregistrovaný)
    Na vltave to funguje(ovalo) takto:

    pokud objednate platbou predem, tak se vase objednavka prenese (rozumej zacne zpracovavat) do jejich Navisionu (uz maji NF?) az pote, co jim dojde uhrada (tedy do doby uhrady se s obj. nic nedeje, nikdo pro Vas knizky neobjedna). Co se deje v pripade, ze pak zjisti, ze to nemohou dodat si domyslite... Proto, pokud to chcete neco rychle, zasadne dobirka...

    Komunikace je skoro mrtva, nemaji dost lidi, kteri tomu rozumi (kniham a obchodu) a umeji i komunikovat. Lide nejsou, zejmena ti, co neco umeji a navic jsou zodpovedni..

    Kdyz zamestnate toho ceskeho levneho cloveka (studenta) dle vyse uvedene rady o supportu, tak zahy zjistite, ze Vas jeden takovyto vymluvny mail (pri ceske produktivite prace) stejne vyjde na asi 150,-Kc, takze...
  • 12. 6. 2000 12:37

    Viktor Bilek (neregistrovaný)
    Mozne je vsechno, ale me osobni zkusenosti s Vltavou jsou veskrze pozitivni ...
  • 12. 6. 2000 12:53

    bubu (neregistrovaný)
    Tak musim uznat, ze prece jen Vltave o zakaznika jde.
    Na zaklade kusych informaci v me kritice nevahali moji objednavku vyhledat a telefonicky mne kontaktovat
    ani ne za hodinu po napsani me kritiky.
    Na "vine" byla zrejme dopravni sluzba, ktera mne neinformovala o dodavce a Vltave se to vratilo jako nedorucene presto, ze jsem presvedcen ze v dobe predpokladane dodavky (dle Vltavy odeslano 9.5) jsem na uvedene adrese byl. Mozna se trefili do svaciny, ale v kazdem pripade mne mohli kontaktovat telefonicky.

    Nic to ovsem nemeni na tom, ze Vltava by mohla spolu s podanim zasilky odeslat i avizo prijemci.
    Ja to jiz tri roky takto provozuji (http://www.tvav.cz) a problemy s nedorucenymi zasilkami jsou temer nulove. Pritom jsme za ty tri roky vystridali ruzne dopravce.
  • 12. 6. 2000 12:58

    Michal Kylián (neregistrovaný)
    Výše zmíněná zásilka z Vltavy odešla dne 9.5.2000. Bohužel nebyla doručena, protože přepravní služba nezastihla zákazníka na doručovací adrese. Takže zásilka byla po telefonické domluvě znovu odeslána.
    Děkujeme za připomínky, které jsme při rozhovoru získali a pokusíme se je zapracovat do našeho obchodu.
  • 14. 6. 2000 15:41

    Jan Mracek (neregistrovaný)
    Zdravim,
    jen jeden priklad kdyz uz se mluvi o vltave, prave jsem se byl podivat jak je na tom moje objednavka

    Č. obje. Datum Platba Doručení Zaplaceno Expedice do Vyřízeno
    400105798 30. 5. 2000 dobírka pošta - 13. 6. 2000 NE

    a mame 14. ...
  • 12. 6. 2000 13:43

    Petr Andrs (neregistrovaný)
    Vltava je fakt hruza. Nejen ze informace o jednotlivych titulech jsou az na par vyjimek v podstate nulove, takze musite kupovat najisto, predstava, ze si vyberete je naprosto naivni. Chtel jsem si koupit knizecku za cca 150 Kc, kdyz mi ale po vyplneni objednavky nabehla cena 200 Kc (+30 za "dobirkovne" a +20 balne). Tak sem to rychle zrusil. Pride mi to jako naprosta nehoraznost. Je to jako kdyby ste si sel koupit knihu do obchodu, kniha by mela cenovku 150 a pak vam u pokladny sdelili, ze musite este zplatiti manipulacni poplatek 50 Kc. Knihu sem si nakonec koupil v Grade u Kotvy a este dostal jako VS student 15% slevu.
  • 12. 6. 2000 16:23

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Nemam sice s Vltavou jeste zadne zkusenosti (v dobe, kdy jsem si vybiral obchod snu nebrali platebni karty) - ted tam mam teprve prvni objednavku a uvidim. Pripoustim, ze informace o prodavanych titulech nejsou z nejpodrovnejsich - to je skutecne vada. Ale vetsi cast Vaseho prispecku zaslouzi, aby byli braneni.

    Je ciste vase svobodne rozhodnuti si dodavatele zvolit. Kazdy ma jiny sortiment, jiny pristup k zakaznikovy, jinou cenovou politiku.

    Neni nijak nezjistitelne, ze za dopravu se obvykle plati a za nektere zpusoby platby proste take. Chteji za dobirku 30Kc, je to jejich rozhodnuti - nakupte jinde, nebo neplatte dobirkou (za platbu kartou nemuze chtit nikdo nic). S postovnym asi nic nenadelate - zkuste nakoupit jinde.

    Pohorsen byst emohl byt, kdybyste si objednal knihu za 150 a aniz by kdokoliv cokoliv naznacil tak na poste byl balicek s dobirkou 200Kc. Ale takhle "nemate narok".

    Mimochodem, kazdy obchod je pro nekoho vyhodnejsi a pro nekoho mene. Pokud jste student a mate dost casu jit osobne do Kotvy, pak je pro vas proste osobni nakup lepsi nez elektronicky. Ja 15% slevy v Kotve nedostanu, platim kartou a tech 20Kc mi za usetrenou cestu stoji ...

  • 14. 6. 2000 23:04

    vp (neregistrovaný)
    "Nemam sice s Vltavou jeste zadne zkusenosti (v dobe, kdy jsem si vybiral obchod snu nebrali platebni karty) - ted tam mam teprve prvni objednavku a"

    Vy budete posilat cislo kreditni karty faxem? :))

    "- nakupte jinde, nebo neplatte dobirkou (za platbu kartou nemuze chtit nikdo nic). "

    Mohl chtit treba prirazku? Dovedu si predstavit slevu za platbu dobirkou 5% oproti platbe kartou. Avsak pravdou je, ze v pripade bussinessu s knihami je to bezvyznamne..
  • 14. 6. 2000 23:52

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Zákazníci platící kartou nesmějí být znevýhodněni před těmi, co platí třeba v hotovosti, to je podmínka kartových společností. A docela pochopitelná.
  • 17. 6. 2000 1:36

    LaM (neregistrovaný)
    To jistě nesmějí, ale nakolik je nemožné "zvýhodnit" ostatní jinak platící zákazníky (ne u všech způsobů úhrady, ale jen u jednoho typu), možná by to nebylo znevýhodnění
  • 12. 6. 2000 17:23

    Marvin (neregistrovaný)
    No jo, ale vite, jak je drahy postovny? Za balicek to 5kg je to 28,-, pak za dobirku (na casku 200,- az 1000,-) je podle typu slozenky bud 14,- nebo 22,- a pausal za dobirku 10,-. To znamena, ze celkem az 60,-. Samozrejme pri hromadnem posilani a pouziti predtistenych slozenek je to min, ale furt je to celkem slusna palka. A u levnejsiho zbozi se to musi pripocitat protoze marze by na postovne ani nemusela vydelat.
    PS Nejsem ani zamestnancem Vltavy, ani Amazonu.
  • 14. 6. 2000 23:13

    vp (neregistrovaný)
    Neco o tom vim, tak jen strucne: zapomnel pripocist dalsi naklady:
    - prevod na ucet stoji prijemce 3,20- stran Ceske posty (ktera dale neposila korektni variabilni symboly a je nutna uprava na strane IS a pak vymamit z Ceske posty synchronizacni soubory = trcochu hodne drahe reseni)
    - castka strzena za prevod banky (dalsi 2 az 3,-Kc)
    - baleni a dovoz na postu
    - predtistene slozenky (a nebo AV) stoji priblizne 40 haleru (posta Vam je kupodivu nemusi dat zdarma, mluvime o A nebo AV)

    Co se tyka slevy za podani - podivejte se na ty slevy, takoveho objemu Vltava zdaleka nedosahne :))

    A. Při jednorázovém podání přesahujícím částku v Kč sleva ve výši
    1 milion 2.0 %
    3 miliony 2.5 %
    10 milionů 3.0 %

    B. Sleva z objemu celoročního podání přesahujícím částku v Kč sleva ve výši
    1 milion 3.0 %
    10 milionů 4.0 %
    25 milionů 4.5 %
    50 milionů 5.0 %
    100 milionů 6.0 %
  • 12. 6. 2000 18:35

    Daniela Štvrtňová (neregistrovaný)
    Víme, že informace o titulech nejsou takové, jaké by měly být. Omluvou může být snad jen fakt, že je velice obtížné získat více informací přímo od vydavatele či dodavatele daného titulu. Nicméně na tomto problému usilovně pracujeme. Zpracováváme nyní nové kategorie a nové informace k jednotlivým titulům, oborům apod.
    Omlouváme se všem, kteří mají s hledáním na Vltavě problémy.
    Co se týče připomínky k placení dobírkovného a poštovného. Dobírkovné platit nebudete v případě, že zaplatíte jiným způsobem, který je na Vltavě zřetelně uveden. Poštovné je samozřejmostí každé zásilkové služby a pokud si vyberete více titulů, tak zjistíte, že je rozdíl mezi zásilkou z Vltavy a nákupem v kamenném obchodě. Již objednávka za 200,- Kč Vám pokryje částku na poštovné - nikoliv balné, jak jste uvedl. V žádném případě Vám balné neúčtujeme.
  • 13. 6. 2000 9:08

    GOsoft (neregistrovaný)
    Jeste si dovolim trochu dodat k Vltave. 7.6. jsem si objednal a ihned zaplatil nejake knihy a prisel mi obvykly potvrzovaci e-mail, ze balik bude dan Ceske poste 14.6. Vcera mi vse objednane k me plne spokojenosti prislo. Jen mne mate, kdyz si vyhledam Stav objednavky, tak je tam uvedeno, ze knihy zatim nebyly expedovany...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).