Podle mě carsharing je utopický projekt. I dotovaný je docela drahý.
Parkování zdarma v zónách, kde není dost místa pro rezidenty je docela problém. Další věcí je, jak pomůže ekologii, když nákup pro prarodiče dovezu sdíleným autem místo půjčeného nebo vlastního.
Nízké stáří vozu pomáhá snižovat emise ve městě, ale celkově je málokdy ekologické vozy střídat jak ponožky. Naopak nechat je fungovat dokud mohou je lepší a nespotřebovává to tolik zdrojů.
Jak je to s tankováním? Vozidla, která mají málo paliva někdo bere na benzínku a pak převáží jinam? Nechává je umýt? Jak je tohle ekologické?
Jinak problém vidím v tom, že je asymetrická poptávka. Do práce ráno klidně pojedu MHD, ale na cestu domu bych si vzal auto, abych vzal nákup. Ale pokud to bude dělat víc lidí, odpoledne u kanceláří bude nedostatek vozů. A dokud nebudou řídit samy a vracet se tam, kde jsou potřeba je to problém.
Pokud by to propagovali jako alternativu k vlastnictví auta, tak prosím. Pro jedince, kteří auto potřebují jen občas to může být vhodné.
Ale ty kecy okolo ekologie a výhodnosti sdílení prostředků mě už vytáčí.
Pokud udělám kalkulaci pro sebe, tak buď budu platit 6,-/km za sdílený prostředek a nemusím se starat vůbec o nic ... jen teda musím vždycky před jízdou řešit rezervaci a pak k nějakému autu dojít. Anebo budu jezdit vlastním a když u něj budu počítat 6,-/km tak si každých 5 let můžu koupit nové.
souhlasím, že keci typu "ekologie" jsou opravdu otravné. Obecně "sdílení" je nesmysl a moderní kra**v**na. Co přijde dál - sdílené bydlení já v noci, ty přes den, nebo sdílená manželka? Ale ekologie a bio jsou moderní, i proto si lidé myslí, že elektro auta jsou ekologická :) A hlavně, lidi jsou ovce, pokud jim řeknete něco "moderního", uslyší na to.
Průměrné auto v ČR má roční nájezd 10 tis. km. , tedy 98 % času stojí na parkovišti. Carsharingová auta jsou řádově jinde co se týče nájezdu i využívanosti. Rezidenční parkování je u nás legračně levné, tedy mnohým se vyplatí vlastnit auto a vyjet párkrát za rok. To jsou ta auta, co vám blokují parkovací místa. Čím víc se bude carsharing využívat (uživateli, kteří ho mají místo vlastnictví auta), tím víc parkovacích míst ve městech bude.
S carsharingem zase nemusíte dělat kružnice https://cs.wikipedia.org/wiki/Kru%C5%BEnice_(graf)
Teda nepředpokládám, že někam jedete autem, a pak ho necháte na random místě, což vás u carsharingu vůbec netrápí.
"Radeji hodinu v kolone ve vlastnim, nez pul hodiny v MHD"
Tuhle pohadku vydal Auto*Mat v nejakem sborniku, nebo to mate z vlastni hlavy? Fakt bych chtel videt cloveka, ktery bude zbytecne travit zivot v kolonach. Ja jezdival do prace pres zasekanou magistralu, vetsinu cesty kopirujici metro C. I kdyz jsem si treba 20 minut postal v kolonach, porad to v 90 % pripadu vychazelo casove lepe, nez MHD. Jo, metro je rychlejsi. Ale kdyz se clovek na to metro musi nejdriv dostat tramvaji a z metra zase autobusem, tak uz se to nascita.
Kdybych tuhle funkci nepotreboval a spokojil se s nahodnym vyuzitim auta tak auto davno nemam. Omyl mam 4 ruzne kraksny pro ruzny ucel, povetsinou aspon dve z nich stoji ve dvore. A bral bych i patou, na bziikani do mesta, nejradeji neco o velikosti smart, citigo a klidne i elektricke (ale nesmi to stat ctyrnasobek benzinove verze).