A co třeba nákupy? To je budeme tahat v rukách?
Kdepak, všechno si koupíte online a necháte dovézt až do domu. "Přijedeme zítra ve 14:10" "Ale to jsem zrovna v práci" "Tak pozítří v 11:30"...
Ano, je pravda, že sdílené auta jsou levné šunky bez výbavy.
Jakou budou mít asi životnost, jestli budou pořád jezdit?
nechci domyslet, jak budou "sdílená" auta vypadat časem. A proč by mi měl "prdět" někdo do sedačky... :-)
Ono stačí sdílení aut v práci, jaký svinčík tam někdy kolegové zanechají. A to si představte, že někdo před Vámi tím autem poveze zablešeného mokrého psa, který měl průjem a takto se posadí na sedadlo.
Chápu snahu podobných lidí, ale proč se třeba nepodívají do Německa, kde zavedli eko zóny aby snížili množství prachu. Po několika letech přiznali, že to v podstatě nemělo žádný vliv, takže to vlastně byla "buzerace" pro lidi. Zakázat auta do měst je holý nesmysl, opět by to odnesli jen normální lidi, pár "kamiony" se "zásobováním" by tam mohli. Nehledě na to, že ani není vyřešena MHD, jsou místa, kam se v PHA člověk dostane jen pěšky apod. A co třeba nákupy? To je budeme tahat v rukách?
Ano, je pravda, že sdílené auta jsou levné šunky bez výbavy. Osobně mám úplně jiný druh auta, který ve sdíleném nenajdu. Nehledě na to, že když vidím, co lidi dělají s MHD, tak nechci domyslet, jak budou "sdílená" auta vypadat časem. A proč by mi měl "prdět" někdo do sedačky... :-)
Takže aktivisté chteji v centrech měst zakázat automobil jako takový . Je jedno jestli na páru , nebo elektriku , jeno jestli ho vlastní jednotlivec , nebo spoluvlastní hipízácká komunikta. Diskutované míto a zdražování parkovného je zpusob jak postupně vytlačit automobili mimo město. O zlepšení stáří vozového parku opravdu nejde.
Tedy něco co se týká půjčoven i operativnich leasingů. Většina vozů rozhodně typem a vybavenim, není pro fandy automobilizmu. Ani extra nové technologicky a tedy komfortem.
Otázka není tak jestli to může fungovat. Ale spíš jak moc růst to může, kdy to topnou.