Táta elektronického podpisu zmanipuloval posudek na MPSV -
Jak etické a smysluplné byly jeho další práce jako poradce a soudního znalce :-( si dokážete asi představit. Jenže jeho kamarádi a "učni" na ministerstvech zůstávají.
V takovém prostředí to nový "ministr informatiky" nebude mít vůbec jednoduché.
Pokud máme ve státě bordel a nasadíte na to počítače, tak vznikne pouze digitální bordel. Zde jsou cíleně ignorovány základní pravidla pro kvalitní řízení čehokoli:
1) Jak chcete něco řídit, když to nejste schopní změřit ??
2 Pokud chcte něco šéfovat, tak musíte oddělit lidi od procesů, ale holá realita jel že každý ouřada si vymýšlí proč něco nejde a lidová tvořivost kombinovaná s partyzánštinou z toho vyrábí neuvěřitelný galimatyáš.
3) Lidem je vsugerovávána prvotřídní lež a to že Stát nelze řídit tak jako firmu. Kdybyste vy nedouci něco věděli o managementu tak takový blábol nikdy nevypustítte z úst.
Proboha vás prosím, než začnete nekdo přeorganizovávat stát tak si přečtěte alespoň několik stránek z Fredmunda Malika a vypněte ty svoje statisticko-databázovské mozky.
Management je buď dobrý anebo špatný ale rozhodně ne management firmy a management statu.
Felix by furt stavěl ty svoje datové sklepy, ale nikdo se neptá co s těma datama bude dělat ??? V (ne)navazujících AISech je takový bordel, že to nemá obdobu...
Systémy na MPSV a úradech práce ? Sračka registr vozidel Sračka, Opencard? sračka eObčanka? (plastová karta s čipem stojí 0.65 USD) sračka.
Do hradce už prakticky nikdo nejezdí celej eGov má už 237mýho šéfa.
Náš stát neumí uplně základní věci a to je řízení projektů a programů. Stímhle manšaftem placeným hůř jak šofér kamionu chcete nasazovat AJTý systém ???. si normálně děláte srandu ....
Víte který data státu nikdo neukradne? No přece ty který stát nemá.
Počet předpisů, které regulují naše životy, roste exponenciální řadou, navazující procesní analýza neexistuje. Tak podle čeho chcete stavět systémy, které to mají držet při životě.
Je to jeden velký podvod za naše peníze. IT je velmi dobrá věc protože se řídí přírodnímy zákony, ale pokud to nasazujou gauneři, je to opět BLANKA.
1) ve vizi strategie postrádám reakci na problém kompatibility zaváděných systémů s jejich lidskou obsluhou a stávající byrokratickou strukturou. Tj. pěkná technická vize, v níž jako jedna z klíčových rovin chybí rovina aplikace technického systému do již existujícího byrokratického systému (k tomu patří i velmi vhodná poznámka ohledně vynutitelnosti plánovaných služeb). 2) ve vizi strategie vnímám velmi silnou vazbu na nařízení a doporučení EU a na expertizy, ale nevidím tam reakci na nějaké systematické zhodnocení toho, co ve vztahu k e-gov řeší zaměstnanci státní správy a co řeší občan, tzn. co od e-gov potřebuje a co mu vadí. Neměl by být přístup k formování systému opačný, tedy od úředníka a občana k e-gov a ne naopak? 3) Systémy identifikace a ukládání dokumentů jsou hezká vize. Jak to bude s jejich zabezpečením a kdo v případě zneužití dat ponese odpovědnost?