Jak pod Centrum? To by snad ani podle metodiky SPIRu nebylo možné. Když odhlédnu o toho, že Superhry jsou jen nafouknutá bublina stojící na kradeném obsahu.
SuperHry - máte pravdu, Netmonitor udává přes 800K RU za měsíc, ale s obratem 1,3 mil Kč za rok 2006 jsem už je do přehledu nedával, těsně propadly.
Mimibazar je zajímavý projekt, není auditovaný, pokud jsem se nepřehlédl, v Netmonitoru a je to dobrý příklad prosperujícího komunitního projektu. Ostatně, i u nás doma nám šetří pár tisícovek měsíčně :)
a kde jsou eshopy?
Navíc, srovnávat úspěchy projektů z USA s ČR mi zavání potřebou honem něco "moudrého" napsat v okurkové sezoně a když je podepsán sám pan Zandl, tak je přece úspěch a kvalita článku zaručena :-)
Eshopy tam zjevně nejsou, což jsem snad i do článku napsal, že jde o porovnání výnosů z provozu webových služeb. Tedy ne z marží z prodeje zboží. To je jiná kategorie, navíc obtížně zkoumatelná.
no a jaký je rozdíl mezi prodejem zboží a prodejem reklamy z pohledu obratu webu? obojí lze chápat jako jedno a to samé...jeden prodává reklamu druhý ledničky, prašť jako uhoď
Rozdíl je v mnoha aspektech. V obchodním porovnání především v maržích. Zatímco u prodeje reklamy nebo poplatků za služby webu jsou marže maximální (až po to, že celé peníze jsou příjmem, u prodeje zboží jsou marže minimální (maximálně tak cca 20%, ale u řady druhů zboží jednotky procent). Výsledek je zřejmý: firma, která má 10 M Kč z reklamy, má tyto peníze pro sebe (=na zaplacení tvorby webu). Firma, která prodává po internetu auta a má obrat 10MKč, prodala deset aut a peníze, které jí zůstanou, mohou být méně, než 1 mil Kč.
Proto to nelze přímo porovnávat. Většina srovnávacích přehledů dělá oddělené tabulky, protože to ani nelze snadno přepočítat, obratově lze samozřejmě porovnávat eshopy v jednom segmentu trhu mezi sebou.
no asi taky bude zalezet na vyprodanosti reklamy a na poctu objednavek na jednoho navstevnika u eshopu.. nejak bych si neodhadl tvrdit, ze vyteznost musi byt u reklamy vetsi.
já ale myslím, že je to stejný princip, prostě prodávám zboží, službu s tím, že reklama skončí u mě na webu, zboží u pepíka doma v kuchyni - v tom je to stejné a je jedno, jaká je přece marže. A ruku na srdce, ono ani s tou reklamou to není nic růžového, pokud má web "štěstí" a prodává ho zastupitelství, tak to obere o provize, mediálky o bonusy a klienti o slevy, ve finále pak má z ceníkové ceny hluboko pod 50%.
Když vezmeme obrat mall.cz a dalších gigantů, tak minimálně z pohledu otočených korun do tabulky patří
Za jiné považuju vydavatelskou činnost webu - např. když vydává tištěný magazín - to pak ano. Jinak je to ale stejné...
A BTW, příklad s prodejem aut je docela dost mimo, marže z prodeje aut není 10% :-)