Marek má pravdu, že se čeští uživatelé internetu dlouhodobě nadhodnocují. Při prodeji reklamy je to ale ještě trochu složitější, což z iDNESu velmi dobře známe.
Zatímco pornofotky si můžete vychutnat, i když neznáte ani slovo česky, obsah zpravodajských webů jako je iDNES je vám bez znalosti češtiny k ničemu. Lze proto předpokládat, že návštěvnost obecných portálů s (free)hostingem je v tomto směru nadhodnocena více než návštěvnost čistého, česky psaného zpravodajství. O erotických webech ani nemluvě.
Na iDNES se připojuje asi 90% lidí z Česka, další pořadí je USA, Německo, Slovensko. Opakovaní návštěvníci z USA a Německa jsou ve velké většině studenti, au-pairs, Češi krátkodobě pracující v zahraničí. Tito lidé jsou pro inzerenty také zajímaví, často paradoxně více, než běžný Čech, protože mají v průměru vyšší příjmy a vyšší spotřebu.
"Lze proto předpokládat, že návštěvnost obecných portálů s (free)hostingem je v tomto směru nadhodnocena více než návštěvnost čistého, česky psaného zpravodajství."
Minimální - zvláště u stránek, které na webhostingu byly smazány/zrušeny, ale jsou stále zaindexovány ve vyhledávačích a odlinkovány z dalších podobně zaměřených stránek.