To tedy máme! Konečně si nás na Lupě pan Zeman všimnul. Sice to nějaký ten rok trvalo, ale i tak DĚKUJEME pane Zeman! Jak se říká, kdo si počká, ten se dočká.
Nemám tušení. Ale zcela jistě to bude hodně záviset na tom, jestli to budete vážit počtem lidí, dobou strávenou aktivním používáním (i když v případě permanentního připojení je tento údaj poněkud pochybný) nebo objemem přenesených dat.
Tady se pořád někdo chlubí výsledky iDOTu, ale DarkMastera by zajímalo, jak se v tom iDOTu hledá. Několikrát jsem se marně pokoušel najít nějaké výstupy, jako jsou třeba na navrcholu.cz a nebyl jsem úspěšný. Může někdo technickému antitalentu (stydím se za to:) poradit? Předem díky.
Autor v části týkající se finančních serverů zcela nepochopitelně opomenul největší finanční server EKO+Fincentrum (s návštěvností 14 010 UV/d) a naprosto bez uzardění vyhlásil za vítěze iHNED.cz (7 124 UV/d). Připadá mi to stejné, jako kdyby se vyhlašovaly nejprodávanější značky aut v ČR a na prvních místech by se umístili Renault, Peugeot či Volkswagen, avšak na škodovku by se zapomnělo. Něco podobného by se však rozhodně nemělo stávat, svědčilo by to totiž o autorově naprostém amatérismu či (a to by bylo ještě horší) dokonce úmyslu.
Ave,
nas projekt sice patri na ceskem internetu k nejstarsim, bohuzel ma ale velmi omezenou zakladnu uzivatelu. Vedeme si statistiky casu straveneho na nasem projektu (on-line hra) a to i pro dial-up (heuristicky podle ipname). V prumeru nam vychazi ze uzivatele dial-upu u nas stravi mene nez 10% toho co ostatni uzivatele.
Zde jsou cisla za posledni 3 mesice:
2002-11 9137 hodin celkem, z toho 782 dial up
2002-12 7073 hodin celkem, z toho 551 dial up
2003-01 8148 hodin celkem, z toho 585 dial up
No, pokud mohu dodat, meli v takovem pripadě uvest, že ten a ten server nebylo mozne ohodnotit podle spolecneho kriteria - pripadne si vyzadat stanovisko :) obzvlast pokud to byly servery konkurenci.
uz jsme to resili diky iAudit ISP, ale problem je v tom, ze nekteri dialupisti muzou byt za proxy a tim padem se nezjisti, ze jde o dialup. je to asi zatim bohuzel neprustrelne...
Klient, kvuli kteremu se iAudit dela primarne, neoslovuje prohlednute stranky, ale unikatni uzivatele... obvykle v prubehu 1-2 tydenni kampane. V tomto pripade bych tedy rekl, ze pokud neni definovan maximalni pocet zobrazeni pro jednoho uzivatele, tak je mene UIP a vice pageviews jen na skodu. A srovnavat cas straveny na strankach u chatu a treba u vyhledavace mi neprijde zrovna nejmoudrejsi.
Klienti maji jiste ruzne potreby. Diskuse vsak byla o tom do jake miry a zda Centrum predstihlo Atlas a ja ukazuji problematiku jeste z jineho uhlu nez autor clanku.
Srovnani se netykalo jednotlivych sluzeb a v textu upozornuji, ze zrovna chat neni tim nejvetsim generatorem casu. At vam to pripada moudre nebo ne - ukazuje to jasny trend.
To s tim Atlas/Centrum je komplikovanejsi. Spocitejte kolik kde travi lide casu a kolik tam prohlednou stranek a uvidite, ze mezi vase "kralovske" stranky brzy proniknou Email a Strix (Seznamka atd) o Idnes nemluve. V prvni tabulce je poradi po vynasobeni unikatnich uzivatelu casem, ktery na serveru stravili a ve druhe kolik si prohledki stranek. Ty kdo chteji snizovat vysledek centra odkazem na xchat upozornuji, ze Seznam ma delsi cas na jednoho navstevnika nez Centrum. Tedy lide vice mejluji nez chatuji - to potvrzuje i vysledek emailu. O Emailu a Strixu se samozrejme autor opet nezminuje ani slovem :-(((. Cislo ukazuje tisice hodin v lednu 2003.
Seznam 3.426
Centrum 1.257
Idnes 703
Atlas 553
Email 431
Strix 418
Prohlednute stranky v milionech rikaji o propadu Atlasu toto:
Seznam 158
Centrum 70
Strix 45
Idnes 34
Atlas 30
Email 21
Ale no tak, Dane... Nebyly tam = měly smůlu, v MF DNES byl zdroj jasně uvedený. Jak by dopadlo, kdyby si autoři vyžádali čísla od serverů, dokladuje krásně článek "Pod Lupou" o herních magazínech... Doupě si tam podle vlastních statistik uvádělo 9.000 čtenářů a kolik mělo v prosinci podle iDOTu? Pár lidiček přes 2 tisíce. Jasně, je blbé, že tam ty servery nebyly a v tom případě asi neměly tabulky vyjít vůbec, na druhou stranu fakt, že to pánové Bartoň & spol. dávali za vinu redaktorům mi přišlo úsměvné stejně jako ten humbuk kolem toho... Zvláště když se zjistilo, že na vině je iAudit :-))) Ale ta dravost pana Bartoně byla tak úsměvná, že jsem za tu chybu docela i rád :-)))
To ukazuje, že centrum je více komunitní - méně uživatelů tam tráví více času, oproti Atlasu na kterém je sice více uživatelů, ale ti hned poté co získají hledanou informaci web opouštějí. Co je lepší?
Petre, nesmis na to koukat staticky, ale jak se to vyviji za posledni mesice. Jinak mas samozrejme pravdu.
Na tvuj dotaz co je lepsi odpovidam: asi Seznam :-)
Vážení,je hezké dělat statistiku podle IP,podle registrovaných klientů a já nevím podle čeho ještě,ale dosud jediným opravdu ověřeným kritériem jsou ekonomické ukazatele.Dohady co je objektivní a která metoda je lepší se vedou co měření návštěvnosti na internetu existuje,ale doposud to jsou jen přesné součty nepřesných čísel.
Co třeba zkusit udělat statistiku podle ekonomických hledisek (obrat,zisk,ztráta,investice atd.).Bylo by to mnohem objektivnější a snadno porovnatelné s kamennými firmami.
Můžu mít 1000 čtenářů a topit se v dluzích anebo mít 100 čtenářů a být prosperující.Docela by mě zajímalo například,kolik český internet má celkem náklady (prodialpovaný čas,cena konektivity,atd.) a kolik poněz dokáže vyprodukovat (uzavřené obchody atd.).Otázka zní: Je český internet soběstačný nebo musí být dotován nebo je výdělečný?
Je mi jasné,že odpověď bude komplikovaná,ale určitě bude zajímavá.
Klid Zdenku, mě nevadí ani to že iDnes "vynechalo" něco, stejně jako že Lupa vynechá něco jiného. Každý si může psát o čem chce a jak chce a zvolit o čem bude psát a o čem nebude psát :)
Všiml jsem si,můj příspěvek se snaží ukázat,že měření návštěvnosti není objektivní (různé systémy,různé metody,ten server je měřen tímhle systémem,tamten server je měřen jiným systémem, atd.).Bylo by lepší zkusit měřit podle něčeho jiného,mám pocit,že se z návštěvnosti dělá modla a středobod všehointernetu.
Bylo by zajímavé napsat článek taky zjiného pohledu než je top ten návštěvnosti.