To s tim Atlas/Centrum je komplikovanejsi. Spocitejte kolik kde travi lide casu a kolik tam prohlednou stranek a uvidite, ze mezi vase "kralovske" stranky brzy proniknou Email a Strix (Seznamka atd) o Idnes nemluve. V prvni tabulce je poradi po vynasobeni unikatnich uzivatelu casem, ktery na serveru stravili a ve druhe kolik si prohledki stranek. Ty kdo chteji snizovat vysledek centra odkazem na xchat upozornuji, ze Seznam ma delsi cas na jednoho navstevnika nez Centrum. Tedy lide vice mejluji nez chatuji - to potvrzuje i vysledek emailu. O Emailu a Strixu se samozrejme autor opet nezminuje ani slovem :-(((. Cislo ukazuje tisice hodin v lednu 2003.
Seznam 3.426
Centrum 1.257
Idnes 703
Atlas 553
Email 431
Strix 418
Prohlednute stranky v milionech rikaji o propadu Atlasu toto:
Seznam 158
Centrum 70
Strix 45
Idnes 34
Atlas 30
Email 21
Klient, kvuli kteremu se iAudit dela primarne, neoslovuje prohlednute stranky, ale unikatni uzivatele... obvykle v prubehu 1-2 tydenni kampane. V tomto pripade bych tedy rekl, ze pokud neni definovan maximalni pocet zobrazeni pro jednoho uzivatele, tak je mene UIP a vice pageviews jen na skodu. A srovnavat cas straveny na strankach u chatu a treba u vyhledavace mi neprijde zrovna nejmoudrejsi.
Klienti maji jiste ruzne potreby. Diskuse vsak byla o tom do jake miry a zda Centrum predstihlo Atlas a ja ukazuji problematiku jeste z jineho uhlu nez autor clanku.
Srovnani se netykalo jednotlivych sluzeb a v textu upozornuji, ze zrovna chat neni tim nejvetsim generatorem casu. At vam to pripada moudre nebo ne - ukazuje to jasny trend.
To ukazuje, že centrum je více komunitní - méně uživatelů tam tráví více času, oproti Atlasu na kterém je sice více uživatelů, ale ti hned poté co získají hledanou informaci web opouštějí. Co je lepší?
Petre, nesmis na to koukat staticky, ale jak se to vyviji za posledni mesice. Jinak mas samozrejme pravdu.
Na tvuj dotaz co je lepsi odpovidam: asi Seznam :-)