Dobrý den, myslím, že by měl mít Český rozhlas nějakou zpětnou vazbu od posluchačů a proto si dovoluji vyjádřit svůj názor. Byl jsem věrným posluchačem stanice ČRo 2 Praha mnoho let a její program mi naprosto vyhovoval. Stanici přijímám na středních vlnách na frekvenci
639 kHz a poslouchal jsem ji od probuzení do osmnácti hodin, kdy jsem plynule přecházel na poslouchání Českého rozhlasu 6. Bohužel od tohoto týdne došlo k programovým změnám, které se mi pranic nelíbí a obávám se, že se tato stanice bude přibližovat "rozjuchaným" komerčním rádiům. Je mi to moc líto, protože při "kvalitě" programů našich televizních stanic jsem často odcházel od televizoru poslouchat zajímavé pořady Vašeho rádia. Dočetl jsem se, že dopoledne na Dvojce má patřit ženám, ale ani mojí manželce se ten pořad vůbec nelíbí. Asi budu muset přejít na stanici Radiožurnál. Zdraví Vás Málek
Vubec nechapu, co to ma spolecneho s dnesni nebo dokonce s minulou "pred-revolucni" dobou??? Jestli se komunisti zmohli na nejake chabe(pomerne neucinne) ruseni Svobodne Evropy smerem do Ruska... tak to bylo moc.
Prectete si knizku Bitva o vlny od Davida Vaughana... tam se dozvite, jaka byla role CS rozhlasu v tezkych dobach 30-40let.
Kdepak levou nohou, ale vtipnou kasi jste jedl :-DD
F1 je radio typu Impuls (nebo Impuls je F1 :-), jsou to celoplosne stanice, tim bych srovnani s Prahou-nadachazejici "dvojkou" skoncil.
Vy ne asi, ale zcela jiste nevite, co CRo vysila, co je obsahem jeho vysilani, jeho poradu a jakou formou jsou vedene. Vemte si do ruky program dnesniho dne, F1 na jednu stranu, Prahu na druhou a porovnejte obsahe i tematicky. Spolecneho tyto stanice nemaji prakticky nic.
Asi jsem použil špatné slovo, určitě nejsem příznivcem vnucování nějakých stylů mladým lidem, jako tomu bylo za totality a ostatně tomu je v ČR stále - jen to dělají hudební vydavatelství skrze kolovrátková soukromá rádia.
Tou "výchovou" jsem měl na mysli rozšiřování hudebních obzorů - tedy hraní věcí, které se na soukromá rádia nedostanou, širší playlisty, podpora mladých skupin, progresivní tvorby atd. Soukromá rádia u nás fungují až na vyjímky jako kolovrátky, které nikdy nenasadí nic nového a hrají stále ten samý odpad - a to nejen co se týče současné tvorby, ale i 70. a 80. let - tam je tolik hudby, která se dá hrát, a oni pořád hrají naprosto ty samé skladby, kterých je asi dvacet. A prostě ten playlist nerozšíří a nerozšíří. To stejné s novou tvorbou - existuje spousta skupin, které by se daly označit jako "alternativní pop" nebo "progresivní pop" a je to hudba naprosto normálně hratelná, která se také všude v zahraničí hraje v rádiích. U nás nikoliv, pustí to maximálně Expresradio, které je jen v Praze.
Přesně tohle by měl dělat ČRo po hudební stránce - prostě hudebně "vzdělávat" národ. A nemusí nutně všichni poslouchat ČRo - v jiných zemích to funguje tak, že alternativní/veřejnoprávní stanice "objeví" nějakou skupinu nebo skladbu, a s odstupem pár měsíců ji začnou nasazovat i ostatní rádia, protože vidí, že ta skladba má úspěch. A tím se rozšiřují playlisty i soukromých rádií a obecně se zvyšuje úroveň hudby v éteru. Jen u nás to takhle není, protože tady jsou hudební dramaturgové zabednění a bojí se sáhnout do "oveřejných mixů". A to jak u současných věcí, tak u starších - mám s tím osobní zkušenosti, když mi bylo sděleno, že "tohle nemůžeme hrát, protože to tady lidi moc neznají". Přitom se jednalo o provařené hity z 80. let, které běžně hrají zahraniční rádia.
kdysi vychovávaly socialistickou mládež u nás skupina ÚV SSM Plameny a zpěvák Liška, v DDR měli vetší konkurenci ze Západu, tak tam vychovávala skupina Phudys. A "zkažená" mládež jako třeba José Brtník si stejně našla svoje Janis Joplin či Zeppeliny. Brrr, jděte s tou výchovou naruby oba do háje.
Není trochu zkreslující zdůrazňovat úkol ČRo v oblasti hudební scény? Je někde obecně definováno, jakou hudbou se má vychovávat věková skupina 30-40 let "mladá"? A co ty další věkové skupiny? Je vhodné je dělit po dekádách?
Bude s podporou hudební scény v ČR spokojen i Chozé, když nesnáší totalitní zpěváky typu Vondráčkové a Gotta, chybí mu téměř výhradně zahraniční interpreti?
Ano, ideální by bylo, kdyby měl posluchač alespoň nějakou záruku, že puštěním konkrétní veřejnoprávní rozhlasové stanice se k němu dostane jen to očekávané. Ať už třeba z oblasti regionálního zpravodajství, nebo třeba hudebního žánru. I když pro mne není rozhlas tím hlavním médiem, nemyslel jsem to tak, že vyváženost programu by se měla praktikovat na všech, nebo jen jediné vlně ČRo. Vyváženost by měla být pozorovatelná ve všech stanicích jako celku, čili třeba jen u jediné a další už by mohly být tématicky, nebo věkově diferencované.
A zda se budou jednotlivé stanice jmenovat ČRo1, ČRo2, ..., nebo Jednotka, Dvojka, ..., to už na věci moc nezmění.
Kubo, teorie je teorie a zelený je strom života...úkolem p. ředitele Duhana je především "zdůvodnit", proč se musí živit v ČRo a na ČRo napojených tolik lidí a těmhle lidem jejich živobytí zachovat. Takže proto tolik programů, které vysílají totéž a navíc i to, co docela dobře vysílají desítky jiných soukromých radií.
Úkolem veřejnoprávního rozhlasu je vysílat pro celé spektrum společnosti, objektivně a nebulvárně informovat a podporovat kulturní a hudební scénu v ČR. To především.
Ovšem určitě není jeho úkolem vysílat spoustu stanic, které se dublují, a které zejména vynechávají jeden zásadní prvek, a to podporu hudební scény a jakousi "hudební výchovu" národa. Dělá to BBC, dělá to Bayern, dělá to ORF, dělá to SRo, pouze ČRo toto neřeší.
A určitě toto nelze smést ze stolu tím, že udělám "rodinné rádio", které jakoby bude vysílat naprosto pro všechny - přitom je naprosto jasné, že opět toto věková skupina do 30-40 let poslouchat nebude, protože tato věková skupina vyhledává v rádiu především dvě věci - hudbu a zpravodajství (přičemž většina té většiny chce zejména tu hudbu). Této věkové skupině ČRo už mnoho let nic nenabízí, pokud pominu nevyladěné tři zpravodajské stanice, ze kterých jedna vysílá jen někde a jen někdy (Česko), druhá vysílá jen večer na středních vlnách, které dnes nikdo ladit nebude (ČRo 6), a třetí je podivným myšmašem neposlouchatelného hudebního mixu a zpravodajské stanice (Radiožurnál).
Takže já bych velice rád té placené veřejnoprávní služby využíval, ale ČRo prostě nenabízí nic, co by se dalo poslouchat.
Jinak konstatování, že "kdo jiný by měl dodržovat určitou věkovou a žánrovou vyváženost programu, když ne veřejnoprávní rozhlas ve své programové skladbě" přece neznamená, že mají vysílat podivně naformátované stanice "pro rodiny", ale to, že mají mít stanice naformátované tak, aby si navzájem rozebraly jednotlivé věkové skupiny posluchačů! Tedy jasně naformátovat ČRo 2, ČRo Wave a ČRo 5, a úplně to stačí - k tomu pak kvalitní zpravodajskou stanici (sloučení Česko+Radiožurnál+ČRo 6) a kulturní Vltavu...
Všude to takto je ke spokojenosti posluchačů a kvalitě veřejnoprávního rozhlasu, proč to nejde v ČR?
Především si myslím, že je úlohou státu "vysílat pro rodiny" a proto každý koncesionář to vysílání musí platit. Každý člen rodiny je totiž občanem státu a kdo jiný by měl dodržovat určitou věkovou a žánrovou vyváženost programu, když ne veřejnoprávní rozhlas ve své programové skladbě? A pokud někdo ČRozhlas neposlouchá a tak placené služby nevyužívá, je to jeho privátní věc.
především si myslím, že není úlohou státu "vysílat pro rodiny" a každý koncesionář to vysílání musí platit.. Já ta radia neposlouchám tak máte pravdu, přesný přehled nemám, ale není to třeba Frekvence 1 ?
>> Na trhu je tolik "rodinných radií" či kde koho, že tyhle blbosti od pana Duhana jen svítí...
A dneska jste asi vstal z postele levou nohou, nebo zase vtipkujete pane Novaku?? Napiste mi prosim nazev radia, vysilajici pro "rodinu" a poskytujici obsah na urovni CRo2, staci mi JEDEN nazev :-) Klidne nejakou regionalni stanici bez naroku toho, ze ji doma nenaladim :-)
Za dalsi, posloucham Vltavu, nerekl bych, ze to je svoji skladbou roztristene.
tyhle restrukturalizace mají vždy stejný cíl a smysl
- uvést nové šéfy stylem , který blbec to dělal přede mnou, já mám zásadní změnu, tou je změna názvu programu na "dvojku"
- je třeba hledat náplň práce pro ty již tam zaměstnané. To zcela odporuje zásadě efektivního chování, kdy se vytýčí cíl a k němu buduje organizace. Tady je daná organizace a hledá se cíl/práce.
- je třeba udržet plné korýtka pro již nacuclé
Viz. "Dostal zadání eliminovat zpravodajství na Praze, ne zrušit, ale eliminovat, zrušit pořady typu arte, co patří na Vltavu, a opřít schéma o českou hudbu z 60. let."
Schéma o českou hudbu od 60. let opírají i regiony a víceméně i Radiožurnál. Proč tu jsou takové stanice tři? Proč konečně manažerům v rozhlase nedojde, že mají stanice rozformátovat dle věkových skupin, a nesnažit se pořád o nějaký univerzální myšmaš na celoplošných okruzích? Proč vytvářejí další stanici, kterou bude poslouchat převážně starší publikum, když na toto publikum už cílí regionální stanice?
Rodinná rádia s oldies a cílené spíše na starší populaci (resp. na šírší věkovou skupinu) mají být regiony. Radiožurnál pak má být publicisticko-zpravodajský bez hudby, a ČRo 2 něco po vzoru OE 3 nebo Bayernu 3 atd. A ne aby tu zas byly totální překryvy jednotlivých stanic.
Vážení z ČRo, podívejte se, jak se mají formátovat stanice za naše hranice! (Rakousko, Německo)
pokud chtějí tihle "veřejnoprávní" šéfové stále soutěžit s komerčními soukromými vysílateli, tak nemají co ve veřejnoprávních povinně živených TV+R dělat.
Nejprve by se mělo definovat jaký smysl a poslání má veřejnoprávní TV+R a zda ještě vůbec nějaký má. Na trhu je tolik "rodinných radií" či kde koho, že tyhle blbosti od pana Duhana jen svítí...
Osobně postrádám jen nějaké "kulturní" radio "mluveného slova" - četby, rozhlasových pohádek, her atd. to sice zejména ČRo vysílá, ale nějak tak roztříštěně...