Jestli to je 45 nebo 60 Kč mi je ve své podstatě úplně jedno. Za těch 15Kč už nekoupím ani slušného lahváče.
Spíš mi vadí, jak tady pláčou nad reálnou hodnotou kvůli inflaci, ale jak s nástupem DVB-T začali okrádat ty, co o rozhlas nestojí, to už mlčí. Stačilo nesmyslně nacpat rádiové stanice do TV multiplexu a z TV se rázem stalo i zařízení pro příjem rozhlasu. Hotelový pokoj s TV a už je z toho i rádiový poplatek. Zasedačka s velkou TV na videokonference a zase poplatečky. Ono je toho ve firmách docela dost a firmy platí od kusu.
Vazba na přijímač nesmyslná není. Pokud ho někdo nemá, tak proč by měl platit. Nesmyslné ale je to, že se z TV udělal rozhlasový přijímač díky DVB-T vysílání. TV nikdo nekupuje kvůli příjmu rozhlasu. U domácností je to fakticky jedno, stejně obvykle nějaké normální rádio aspoň v autě mají. Ale u firem, kde se platí za každý kus, byla toto skutečně vynucená prasárna.
Nezávislé médium? Nesmysl. Vždy platilo, platí a bude platit, že koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Nějak si nedovedu představit, že by jakýkoli sponzor, nebo zaměstnavatel, ať už stát, nebo soukromník, toleroval, že jím placené médium informuje jinak, než se mu líbí, natožpak aby informovalo o tom, jakou prasárnu on sám včera provedl.
Filip:
Já ty služby nepotřebuji, nevyužívám a využívat je nechci. Je to stejné, jako když v obchodě nakoupím rohlíky a oni mi k nim připočítají mléko a chleba, protože oboje se jim válí v regálech a kdyby to neprodali, tak by se jim to zkazilo! A nacpat nějaké to rádio do kdečeho a pak ječet, že mám rádio a tudíž za něj musím platit nemá s kapitalismem a tržním hospodářstvím pranic společného. V tržním systému by mělo platit, že dostanu a zaplatím pouze a jedině to, co si výslovně objednám a pokud si objednám auto bez radia, (GSM špehovacího modulu, špiclovací vestavěné navigace a dalších zbytečností) měl by výrobce a prodejce mé přání bezvýhradně respektovat a umožnit mi, abych si takové auto mohl bez problémů a obstrukcí a za přiměřeně sníženou cenu koupit. Jenže kdyby za rozhlasové vysílání skutečně platili jen ti, co radio poslouchají, nastal by pro management rozhlasu čas bídy a utrpení a to je, oč tu běží. Strádat smí jen dolních deset milionů, horních deset tisíc je potřeba opečovávat a chránit. No nic, už jsem kontaktoval známého servisáka a jakmile tahle vedra poleví, zastavím se u něj v garáži a radio půjde z auta ven. (pro nás oba to bude max. hodinka práce; elektronický modul se vyndá, ladicí a demodulační obvody vykuchají a zbytek dá zase zpátky). zůstane jen CD přehrávač a displej s ovladači. A potom už jen čestné prohlášení a zrušení platebního příkazu. A bylo by velmi zajímavé, co by se dělo, kdyby to tak udělal každý.
Špatný dotaz jste položil. Já nevěřím v pohádky o nějaké nezávislosti veřejného média, pokud je financováno formou tak jak je financováno nyní oproti jiným formám. Často totiž zaznívá argument, že koncesionářský poplatek být musí z důvodu zajištění nějaké nezávislosti a s tím já se prostě nemohu ztotožnit.
28. 6. 2022, 08:41 editováno autorem komentáře
Ano, plně chápu, že takovým, jako vy to plně vyhovuje. Žádná smysluplná práce, kapsy přetékající penězi z našich daní a žádná zodpovědnost za to, co zmršíte! Kdo by něco takového nechtěl také,že? Zkuste si jít dělat na nějaký čas třeba strojvedoucího, nebo řidiče MHD,abyste poznal, co obnáší to, čemu se říká práce a co vám horním deseti tisícům nevoní.
Nejsem kolenovrt, nýbrž důchodce, ale nehodlám živit parazity. Že EU je fabrika na blbosti je už dlouho notoricky známo A s platy a cenami v západních zemích je to poněkud jiné, než u nás. (v Německu dvojnásobné důchody a poloviční ceny, takže se pořád vyplatí zajet tam jednou za měsíc na velký nákup). A když to vezmu zpátky přes Zawidóv v Polsku, kde i natankuji, tak už vůbec není co řešit. Vozím takto nákupy pro několik dalších známých, takže náklady na cestu nulové a čeští zloději holt mají se svými cenami a stát s DPH smůlu Jenže každý parazit kolem sebe kope, když mu jde o pohodlné živobytí a to bude zřejmě i váš případ. Takže znovu: Koncesionářské poplatky zrušit, vysílání zakódovat a kdo to chce a potřebuje, ať si to platí! A vykuchat z auta něco, co k jeho provozu není nutné a nemá to vliv na bezpečnost není a z principu nemůže být trestné. Pamatuji časy, kdy v autech bývaly jen bezpečnostní pásy a posilovač brzd byla příplatková výbava. Auta i benzin byly levnější, jezdilo se víc a nehod bylo méně, než dnes.
"Ano, plně chápu, že takovým, jako vy to plně vyhovuje. Žádná smysluplná práce, kapsy přetékající penězi z našich daní a žádná zodpovědnost za to, co zmršíte! Kdo by něco takového nechtěl také,že? Zkuste si jít dělat na nějaký čas třeba strojvedoucího, nebo řidiče MHD,abyste poznal, co obnáší to, čemu se říká práce a co vám horním deseti tisícům nevoní."
Povaleči z kaváren, do polí a továren!
Jinak diky na pripominku casu minulych, takhle krystalicky priklad bolsevickeho mysleni mi uz docela chybel
Tlak vedení soukromé společnosti je důležitý k přežití firmy k co největším ziskům. V rámci představ majitele, jednatele, atd. Zaměstnanci musí být loajální plnit představu svého chlebodárce a snažit se, aby sami měli na výplatu = musí tuto hru akceptovat. U veřejného média je to podobné, i když jednodušší jelikož příjem je v podstatě předem znám a je i jistý. Mantinel je ale pro oba společný = zákon/licence a rozpočet. Odpovědnost nese vedení a to musí vyžadovat stejnou loajalitu zaměstnanců jako u soukromého média. Za loajalitu jde v podstatě dosadit cokoliv co vedení vyžaduje pro splnění svých představ a vizí v rámci jednotlivých profesí svých zaměstnanců.
Otázka jestli ten příklad Primy nefunguje i v prostředí ČT, ČRo. Stejně tak by se dalo polemizovat o podezřele jednotné politické vlně redaktorů, atd.. To co popisujete je způsob vedení a zaměstnaných lidí toto akceptovat, nikoliv o nezávislosti na způsobu příjmu. Komerční média jsou v mnohem obtížnější situaci než veřejnoprávní s jistým příjmem, proto to srovnání považuji za nesmyslné. Bavím se celou dobu pouze o financování veřejnoprávních médií ve smyslu koncesionářský poplatek a úhradou z daní a vliv na nezávislost médií. Podle mě je nulový a nazývám to pohádkou o nezávislosti. Pro stát je forma financování z daní nevýhodná, jelikož je to zásah do rozpočtu a je snadnější zvednout nepřímou daň odvodu. Obojí je společné rozhoduje o tom stále stejný subjekt. A teď kde a v čem je ta záruka nezávislosti.
Zkuste se porozhlédnout alespoň po evropských zemích, kde podle Vás mají kapitalismus a tržní hospodářství a zjistěte si, jak tam občané/domácnosti platí za rádio a televizi. Dokonce ani přístroje pro jejich příjem mít nemusí.
Další mýtus je objednávka auta bez autorádia. Evropský parlament již před lety rozhodl, že v autech musí být přijímač i pro DAB. EP si totiž myslí, že je pro jeho občany dobré mít v autě možnost přístupu nejen k dopravním informacím. Proto nemůže výrobce aut svá auta nevybavovat rádii a možná by jeho zákaznické odstranění mohlo být příčinou ztráty záruky, či dokonce trestným činem. Také si nemůžete vyndat beztrestně třeba katalyzátor, brzdy, nebo volant. A, zda se to výrobcům aut líbí, na to se jich nikdo neptal a není to tedy diskriminující požadavek od managementu ČRo. Ale i třeba GPS a G čidlo může včas přivolat pomoc při havárii a zachránit tak život majitele auta, ale i třeba druhého řidiče, který je v tom zcela nevinně.
Proto ani náhodou nemůžete počítat s tím, že každý bude pokoušet zákony, jen aby ušetřil pár korun měsíčně za koncese a potrestal tak pár lidí z rozhlasu.
Zato Vy se snadno ubráníte tomu, že k rohlíkům si ještě musíte dokoupit mléko a chleba. To po občanech zatím nechtějí ani diktatury jakéhokoliv směru.
Zkuste se tedy na celý "problém" podívat víc s nadhledem a ne jen svým úzkoprsým pohledem kolenovrta.
seniorskeptik: Vy ty služby potřebujete, využíváte je a pravděpodobně je využívat chcete, akorát si neuvědomujete, jaké všechny služby média veřejné služby poskytují. ČRo neposkytuje služby zdaleka jenom těm, kteří rozhlas poslouchají. Stejně jako hasiči neposkytují služby jenom těm, u kterých zrovna hoří.
seniorskeptik: Jasně, takže když třeba novináři odhalí nepravost nějakého úředníka nebo ministra, který musí odstoupit, ve vašem světě dotyčný dál zastává svůj úřad a škodí. Protože kdyby i ve vašem světě odstoupil, znamenalo by to, že využíváte jejich služby.
Platit za to máte proto, že to používáte a potřebujete. Stejně jako hasiče, záchranku, armádu, policii, soudy, veřejnou dopravu a spoustu dalších věcí.
Co ale všichni lidé kromě vás nepoužívají a spousta lidí má pocit, že to nepotřebuje, je platit vám na váš důchod. Takže proč by ho měli platit?
No, úplně běžný důchodce, s přezdívkou "seniorskeptik", asi nebudete, možná ale jen nostalgicky vzpomínáte na staré zlaté časy za bolševika. Tehdy stál, co já pamatuji, litr benzínu 2.30 Kčs, v autech nebyly ani ty pásy a posilovač brzd možná mělo něco z Tuzexu. Ale, auto měl z počátku na venkově maximálně doktor, maminy nevozily všechny děti denně před základku jako dnes, čili se jezdilo minimálně a tak pravděpodobnost nehody při potkání 2 aut byla opravdu mizivá.
Ano, v ALDI se občas najde i něco levnějšího, ale průměrné ceny v německých hypermarketech jsou pro našince pořád vyšší. Jste asi lidumil, že známé zásobujete levným zbožím z ciziny, ale pro benzín do Polska asi nejezdíte z Jižních Čech, to byste musel svým "zákazníkům" své dopravní náklady promítnout do "výhodných" západních cen.
Může se Vám tedy naše členství v EU nelíbit, považujete tuzemské obchodníky, zemědělce a živnostníky, i s celou vládou, za zloděje a parazity. Je mi Vás líto, ale starých časů se asi nedožijete.
Kde berete tu dojmologii ze lide nikdy nedelali takovou praci? Mam v okoli dost lidi z IT kteri delaji castecne ci zcela nejake remeslo. Z velke vetsiny za to muze vyhoreni. Nekdy si vydelaji i vice penez za mene antidepresiv nez v nejake IT montovne.
Dnes je jina doba. V prubehu zivota zmenite treba 3x az 4x radikalne profesi. Zapomente na karieru 30 let v jednom podniku.
Strojvedouci je diky obmenam vozoveho parku (tedy import starych vozu z rakouska) dneska docela fajnova prace (tedy az na to kdyz si pustite do trenek kdyz padne pri projizdeni navesti). Chtel byste ty doby kdy existoval cekatel na strojvedouciho? Chtel byste doby kdy vam strojvudci stravili zbytecne cas v dilne - diky zastarale technice a mysleni z dob parnich lokomotiv? Trvalo nejakou dobu nez si tehdejsi podnik uvedomil ze mu zacinaji umirat strojvudci.
Ani ten ridic MHD se nema az tak spatne a utikali tam hodne lide z gastro v obdobi covidu. Kolik myslite ze se z nich vrati?
Dovolim si vas upozornit ze kvuli tomu abyste si mohl kapitalistickym vynalezem prenest data a zavolat doktora az vas trefi infarkt z tehle diskuse tak rada lidi pracuje tak blbe hodiny presne jako ten strojvudce.
Kazde zamestnani vyzaduje zkusenosti,respekt a pokoru.
"Já nevěřím v pohádky o nějaké nezávislosti veřejného média, pokud je financováno formou tak jak je financováno nyní oproti jiným formám. "
Komercni medium je nezavisle na svem majiteli a vypada to pak takhle:
https://hlidacipes.org/nahravka-z-porady-zpravodajstvi-tv-prima/
Medium pod kontrolou vlady zas vypada takhle:
https://gcdnb.pbrd.co/images/jvkIkSp6e4ZF.jpg?o=1
Pokud nejake medium neni pod kotrolou vlady ani soukrome skupiny, da se o nem (v nasich podminkach) s klidem rict ze je nezavisle.