Vlákno názorů k článku Cesta k placenému obsahu lemovaná propouštěním a škrty od Hmm - Kdyby šlo jen o to nenaštvat inzerenty... Kámoš,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 10. 2014 11:21

    Hmm (neregistrovaný)

    Kdyby šlo jen o to nenaštvat inzerenty... Kámoš, co píše pro jeden plátek, dostává běžně mobily k recenzi, které si pak může nechat. Jednou dostal domů dokonce novou ledničku. Kámoška pro jinej časák zase dostala pěkné auto volně k používání.

    Novináři a všichni, kdo si na ně hrají, jsou prodejné ku.vy, jako většina plebsu v ČR.

  • 2. 10. 2014 9:16

    Emil (neregistrovaný)

    To není poslední dobou, to je velmi dávno. Mám s tím osobní zkušenost z psaní článků pro IT časopis na konci 90-tých let, kdy se nesmělo napsat nic, co by naštvalo inzerenty. Pak jsem si toho začal všímat i v jiných časopisech nebo článcích z jiných oborů. Kdy prostě realita byla drobet jiná než obsah článku. Začínalo to drobnou autocenzurou, pak to přechází do přímé konzultace s "odborníky" na dané téma a dnes ze spousty článků přímo čiší že byly napsány v PR kanceláři komerčních firem.

    To člověk zjistí jen v oborech, kterých se vyzná, nebo v těch kde se setkává s realitou a je schopen poznat rozdíl oproti obsahu článků. Jak pak mám věřit jiným produktům takového vydavatelství? Za to mám platit? Odbornost, soudnost a zdravý rozum českých novinářů je na dně, a když už to není přímo bulvár, tak i odborné média/ servery hrůzné výplody, emoce, neznalost, nebo dokonce komerční zájmy. Já nevidím problém v majitelích, to je pouze otázka morálky a hrdosti samotných novinářů, na vedení nebo majitele se pouze vymlouvají.

  • 2. 10. 2014 8:18

    adx (neregistrovaný)

    Nejsem tolik zběhlý v moderních mediálních praktikách, ale zdá se mi že poslední dobou se objevují velmi manipulativní články, kdy se se reklama vkrádá přímo do reportáží a už se ani moc nesnaží se schovat.

    Existuje někde odhad kolik by stálo předplatné českého média které by bylo tak málo závislé na inzerentech (a v ČR i na majitelích), že by si v něm novináři mohli psát na nich nezávisle?

  • 2. 10. 2014 7:58

    ladin (neregistrovaný)

    Omlouvam se za uprimnost a zaroven predesilam, ze uroven NYT nemohu z tech par cisel z letadel posoudit. Ale placeny obsah v CR a zaroven u toho zminovat "velke vydavatelske domy", to mi nejde dohromady. Kdyz si vezmu zakazniky a uroven techto platku, tak Blesk, Super, Novinky, Lidovky jsou na urovni, ze by oni meli platit ctenarum. Idnes ma podle me jediny rozdil v Technetu. IHNed jsou podle me na hrane. E15 a Echo24 mozna. Pak par uzce zamerenych prevazne technickych magazinu a to je asi vse. Pokud mam za obsah (a to myslim i u tistenych medii) platit, tak musim mit pocit, ze to plati ctenari a ne, ze je jim za jejich penize podsouvana reklama a PRclanky...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).