Pokud se budou česká webová média při stanovování ceny i nadále řídit metodou "kolik by se nám líbilo dostávat" a budou ignorovat, jaká cena je pro potenciální čtenáře rozumná (tak jako digizone a iHned), pak přechod na placený model bude jen rychlejší cestou k zániku.
Pochybuji, že se iinfo pochlubí, jak úspěšný je placený obsan na digizone, ale z nepřímých projevů (letní promo akce, dodatečné zavedení nižší ceny pro "soukromé osoby", delší náhledy, většina odkazů "doporučujeme" a všechny zvenku vedou bez upozornění na placené články) je celkem zřejmé, že to asi moc velký trhák není.
U Digizony jsme se nikdy netajili tim, ze jde o nas prvni vykop v tomto smeru
Co se mne týče, tak to byl taky výkop poslední. Ceny úplně padlé na hlavu, a ty věčné vnější odkazy na placené články mě nasraly tak, že jsem ten web začal zcela ignorovat. Hodně štěstí s podobným přístupem.
Čtyřicet let jsem měl předplacen odborný časopis. Celou tu dobu byl bez reklam. Když se jeho cena zdesetinásobila a odborný obsah zmenšil na desetinu ve prospěch reklam, skončil jsem s ním. Stejné to bylo s novinami. Na webu problém s reklamou nemám. Existuje drobné rozšíření prohlížeče, které je spolehlivě blokuje.
Věřím, že to dnes, kdy "populárně odborný" časopis znamená PR prodejců pro přitroublé uživatele bez snahy pochopit podstatu svého zájmu, může vyvolat podiv. Ale ono Amatérské radio, stejně jako mě, vychovalo a vyučilo generace zájemců o elektroniku. Byly i jiné časopisy pro jiné oblasti zájmů. Podobně jdoucí od základů do hloubky problémů. Dnes jsou změněny stejně, jak jsem se přesvědčil. Důvodů proč se změnily nebo zanikly je víc. Výsledkem je ale populace která přes všelijaká akademická vzdělání vlastně ničemu nerozumí a nechá si v něčím zájmu nabulíkovat cokoli.
U Digizony jsme se nikdy netajili tim, ze jde o nas prvni vykop v tomto smeru a budeme cely projekt ladit podle odezvy ctenaru a predplatitelu. Proto jsme zavedli novy cenik, kde vic myslime na individualni predplatitele, protoze zajem z jejich strany se ukazal vetsi, nez jsme puvodne odhadovali (nejprve jsme cilili hlavne na firmy). A to je pro nas naopak prijemne zjisteni :)
Bavíte se o jakémsi objektivním standardu, ten je ale vlastně nepodstatný. Pokud totiž nějaký konkrétní článek přečtete, evidentně pro Vás nějakou kvalitu představuje - na internetu se denně objeví tolik textů, že máte šanci přečíst jen zlomek, to, že něco čtete a zbytek ne, znamená, že existuje důvod, proč čtete právě to, co čtete... A můžeme to nazvat kvalitou (v relativním, nikoliv absolutním smyslu), která si zaslouží odměnu.
Amatérské rádio jsem také svého času četl, ale že bych si něco takového platil 40 let, to už mi připadá úsměvné. Měl jste evidentně celoživotního koníčka :-)
Já hned po revoluci přesedlal na zahraniční tisk, kde sice taky reklama všude možně, ale odborně o 100% vyšší, než nějaké české plátky s převzatými články.
Bavme se spíš o tom, kolik článků,(100%) začnu číst, kolik, (max 2%) dočtu do konce a kolik, (zlomek %) je skutečně natolik kvalitních, že stojí za další pozornost. WWW je totéž, jako skládka, nebo důl, kde se zajímavá surovina dobře skrývá v haldě hlušiny, kterou je nutno, pokud chci těžit, vybrat a odstranit. A já za těžbu hlušiny platit rozhodně nehodlám a nebudu. To tam raději tu trochu kvalitní suroviny nechám ležet.