Tvrdit, že všechny ostatní antiviry jsou z USA je trochu zcestne.. stačí vzpomenout Aviru, F-Prot, Pandu atd... (Mimochodem narod s nejvetsim poctem AV vyrobcu na hlavu je kupodivu Island :o) )
Nemůžu taky souhlasit s tím, ze antivirový business je finančně nezajímavý. Pro McAfee a Symantec jsou jejich antiviry naprostými dojnými krávami, kam není potřeba nijak moc investovat a ročně se jim sypou penízky za subscripce. Je ovšem potřeba se do podnikového prostředí probojovat a to bylo něco co Avast a AVG nezvládli. A zdá se že ani nezvládnou, protože už získaly nálepku "freeware" a té se budou těžko zbavovat. ESET na to šel jinudy a velmi poctivě se snažil a investoval nesmírné prostředky do propagace a obrážel všechny možné a nemožné "srovnávací" testy a dělal vše pro to, aby v nich vítězil, což mu pomohlo získat nálepku "kvalita". Měli taky štěstí, že začali implementovat nové anitmalware techniky až po velkých leaderech.
Súhlasím, že určite ČR-SR nie je v Európe žiadny gigant medzi AV. Navyše najlepšie z antivírov (podla av-comparatives) sú práve tie nemecké, ako GDATA a Avira.
Ja nerikam, ze se neumistuji v testech, ale ze vubec nemaji svuj vlastni antivir (takze to umisteni neni az tak uplne jejich zasluha). Pouzivaji prave avast! spolecne s Bitdefenderem....
Zdravím,
ohledně finanční "nezajímavosti": psal jsem, že BYL nezajímavý. Jak je vidět z peněz, které dostal Avast či jak vypadá dnes AVG, tak dnes už zajímavý je, myslím, že jsem to tam rozepsal docela podrobně. Symantec v těch dobách těžil úplně z jiných produktů než z antiviru, McAfee byl bezvýznamnou firmičkou.
Ohledně toho, že i jiní (aspoň relativně významní) antiviráři nejsou z USA, máte pravdu :).
V otázce firemního / retailového trhu: netuším, jakou cestou se chce Avast či AVG ubírat. Mohou se soustředit jen na retail - pokud mají 100 mil. neplatících a 20 mil. platících klientů, tak ještě je dlouho kam růst :). Mohou taky jít do small business trhu - tradičně podceňovaný a tradičně lukrativní. Nemusí jít zrovna do korporací, mohou v pohodě růst i bez toho. Ale to je na jinou úvahu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).