Ne, to v dnešní době mnoha kanálů vůbec nic neznamená. To stačí, aby některá jiná televize ve stejnou dobu taky vyhmátla stejnou cílovou menšinu a nic s tím neuděláte.
Je třeba si uvědomit, že takovýto menšinový kanál nemíří na stále stejnou menšinu, která si to zapne a čumí na to furt (to je princip komerčních kanálů), ale míří na různé menšiny.
Z hlediska efektivnosti veřejné služby - to není totéž jako efektivita nákladů - je třeba sledovat dlouhodobý zásah (různých) cílových skupin. Tedy zda se potkává zájem cílové skupiny s časem vysílání. Toto je ovšem dlouhodobá záležitost a rozhodně se to neprojeví na denní sledovanosti.
Necelých 8 tisíc diváků u nejsledovanějšího pořadu je skutečně tragédie, a to i když jde o silně menšinový kanál. ČT samozřejmě nemusí hledět na sledovanost, ale určitá míra efektivity náklady-výkon by u ní být měla. Výroba pořadů něco stojí, to samé distribuce signálu. Když je výsledkem sledovanost v řádu jednotek tisíc diváků, je to průšvih. U Artu by to měly být nízké desetitisíce, průměrný share okolo 0,50% a ne pod 0,10%.