Data o zpoždění (nejen ČD, ale i ostatních osobních dopravců) máte na http://provoz.szdc.cz/grapp/. Je za tím myslím nějaká webservice, takže kdo chce sbírat data, může.
A co se týká vašeho neinformovaného kopání do ČD, je třeba připomenout, že tzv. plnění jízdního řádu je u ČD srovnatelné se západními zeměmi: Např. rok 2012: ČD 93,1%, DB 94,6%. Což je malý zázrak, uvědomime-li si, kolik tu máme jednokolejných tratí se zastaralým neautomatizovaným řízením provozu.
Pokud se to vezme tak, ze +- 1/2 hodina zadna mira, tak bych tomu i veril ... Osobne sem se vzivote nesetkal s tim, ze by vlak jel nacas, a to ani v pripade, ze sem jel ze stanice, kde zacinal. Zato sem se opakovane setkal s tim, ze se posadka vlaku dohadovala s "pilotem", aby tech 15 minut jeste natah, ze dostanou priplatek ...
Jezdím vlakem pravidelně už mnoho let a v poslední době (tak 3 roky) jezdí vlaky solidně (ťuk, ťuk). Zpoždění se dá čekat (a také přijde) většinou s prvním sněhem a mrazem. Za posledních pár let mi navazující vlak ujel jen jednou a to proto, že do kolejí v nepřehledném úseku vlezla kráva a muselo se čekat na orgány až to zaprotokolují. :-)
Na ČD mi spíš vadí smrdící koženka (to je opravdu pohroma), špinavá kupé (ovšem za to mohou ve velké míře i naši spoluobčané) a pomalé vlaky (jenže nejsme Francie, ani Německo, takže koleje natáhnout nejdou a tam kde natáhnout jdou, tak se natáhne především rozpočet na projekt).
V současnosti bych nejvíce uvítal čistší a pohodlnější vlaky (nejlépe s klimatizací). Zpoždění, tak jak se s ním setkávám v současnosti, pro mě není problém.
BTW: dokonce už jsem dlouho nezažil hořící vagón, takže se snad něco zlepšuje ;-)
Hlavně by měla být zveřejňována i data o ZPOŽDĚNÍ! Protože například České dráhy mají určité spoje zpožděné v 95% a když na to začal upozorňovat například projekt Babitron, tak jej okamžitě zařízli a zažalovali studenta, který jej vytvořil... Později sice Babitronu přístup na nátlak veřejnosti odblokovali, ale dovolili mu jen něco a v podstatě dlouhodobé statistiky dělat nesmí...
A ani se nedivím, protože kdyby tvrdá data ukázala, že dochází ke zpoždění 98% vlaků ve špičkách, tak by nejspíš někdo musel přijít o teplé křesílko nebo minimálně obří prémie. Když data nejsou, tak se vždy mohou vymlouvat na "ojedinělost".
Nedávno jsem jel z Prahy na Moravu a někde uprostřed pole na vrchovině se najednou vlak zastavil a personál ohlásil, že "došlo k poruše" a tvrdli jsme tam všichni pěkně dlouho... Nedokážu si představit, že by takto měla fungovat třeba Lufthansa, aby nekontrolovali letadla a prostě uprostřed letu zahlásili "sorry, upadl nám motor" :-D. Je to absolutní šlendrián a drzost, že České dráhy mají vlaky v takovém stavu a podléhají takovým kontrolám, kdy je možné, aby nastala porucha za jízdy!