Mě tykáním a ukrutnou kamarádskostí před lety neskutečně vytáčel mobilní operátor Oskar. Ta jejich zákaznická linka byla fakt na pár facek. Snad to pánové kteří si neumí sami koupit spoďáry nebudou tak řešit.
Mimochodem jak často si "průměrný chlap" kupuje nové spodky a fusky? Já tak max jednou za rok, vždycky několik kusů najednou. Možná jsem staromódní ale v mezičase je prostě vyperu a nosím znova. To už se teď nedělá??
Souhlas...
No ono to bude asi mit co do cineni s dvema vecmi:
a) je to kopie americkeho webu a v anglictine problem s tykanim/vykanim nemaji... Takze panove, kdyz uz vse okopirovali, tak okopirovali i to...
b) jelikoz se chteji (musi) odlisit (coz je normalni) tak se snazi byt "cool". V businessu je odliseni se velice dulezite, a nekoho to proste svadi k extremum a snazi se byt originalni za kazdou cenu. Existuje ale mnoho pripadu, kdy projekt zkrachoval, protoze si razil svoji "spravnou" cestu a nehledel na kulturni a socialni zvyklosti.
To je holt kamen urazu multinacionalnich firem... a tech co kopiruji napady odjinud...
Nechápu totiž, proč by mi měl někdo, od koho jen nakupuju a jinak se s ním neznám, tykat. Je mi to stejně nepříjemné jako když mi někdo leze do "bubliny".
Vykání má totiž svou sociální funkci - udržuje distanc. A v obchodním vztahu si ten distanc prostě udržet chci, protože pro mě jako zákazníka je to (A) výhodnější, neb dodavatel si mnou nemůže být tak jist a tedy se musí více snažit a (B) příjemnější, neb v případě problémů "nejsem vázán" a je proto (sociálně/komunikačně) jednodušší se jinam (předstat brát od "kamaráda" je blbé - člověk musí řešit, zda/jak mu to vysvětlit).