Budiž, je to způsob tohoto výše zmíněného tandemu. Jenomže ten si neuvědomuje (nebo je mu to spíš jedno), že svým postupem škodí i jiným. V tomto roce jsem měl tu čest pro své zákazníky zřídit asi pět domén. Těmto zákazníkům pak přišel onen obskurní mail bez IČO, DIČ, kontaktního telefonu (ani PO BOX), který jim vyhrožoval, že pokud nepřistoupí na tato pravidla hry a nepošlou příslušný obnos na jakési konto, bude jim zrušena doména. Samozřejmě, tito zákazníci si tuhle "službu" spojili se mnou, a žádali po mně zjednání nápravy. Kdo si svých klientů opravdu váží a komu jde o své dobré jméno ví, jak je nepříjemné žehlit šlendriján někoho jiného (nehledě na čas a výlohy s tím spojené). Proto bych chtěl touto cestou poděkovat svým zákazníkům za pochopení, dále bych rád poděkoval za ochotu týmu okolo serverů Czechia, kteří mi pomohli v mnoha případech s řešením vzniklých potíží v době, kdy to vzal CZ.NIC "do ruky". Dále chci poděkovat českým podvodníkům, že této situace nevyužili (nebo o nich nevím), ač si o to vyloženě říkala.
Mimochodem - CZ.NIC z.s.p.o. není po právní stránce žádný subjekt, takže se jedná vlastně o NIC. Proto z mého pohledu padá vina na EuNET, který je výkonným subjektem a měl by proto dohlížet a zodpovídat za průběh celé akce. Již od dob, kdy jsem EuNET využíval jako providera však vím, že tato firma se umí sice tvářit jako velký machr, ale služby tomu jaksi neodpovídají.
Jak je vidět, i do vod Internetu konečně dorazilo to naše české: Plať a jenom za to proboha nechtěj "Službu" (to velké s je tam schválně).
Až bude příště EuNET (nebo jím pověřená osoba) rozesílat výzvy k platbě, bylo by fajn na konec mailu uvést větu: PŘI PLACENÍ SE USMÍVEJTE.