Tak ono nejde jen o peníze. Ze statistik od ReKola vyplývá, že
1) Značná část jízd je rychlejší než stejná cesta MHD
2) Kola se hodně používají v noci (kdy už je MHD těžko konkurenceschopná).
Jinak samozřejmě pro místní by bylo nejlepší nějaké propojení s Lítačkou, pak by to dávalo mnohem větší smysl.
Používal jsem, ale koncem prosince všechna kola mávnutím kouzelného proutku z ulic zmizela, aplikace přestala fungovat a ani slovo vysvětlení.
To je opravdu přístup k zákazníkovi jak někde z Číny.
Tak jsem si smazal platební kartu, kterou jsem tam měl vyplněnou, aplikaci odinstaloval a můžou mi vlézt na záda.
Jak Ofo, tak ReKola přerušují na zimu provoz, mj. proto, že město nezvládá zimní údržbu cyklistické infrastruktury.
Je ale pravda, že o tom mohli líp informovat, našel jsem jen zmínku tady: https://cs-cz.facebook.com/ofocesko/posts/177138069538679
Praha? a kola? to je furt dokola - Praha je proste hornaty teren, kde se kolo da mozna pouzivat jako sportovni naradi, ale urcite ne jako dopravni prostredek. jakakoliv cesta znamena nekolik horskych premii. (BTW uz jste fakt nekdy v Praze videli nekoho na kole neco skutecne vezt? ja za poslednich nejmin 10 let dvakrat - jednou nejake cizince s nalozenymi cestovnimi koly a podruhe na okraji Prahy, kde je rovina, pana, co vezl v tasce nakup)
tohle dava smysl ve mestech, ktera jsou v rovine.
krom toho mi takovehle pujcovani kol nedava smysl bez ohledu na teren - pokud se na tento druh dopravy mam spolehnout, tak musim vedet, ze kdyz vyjdu z domova, bude pred domem kolo, na kterem odjedu, kdyz vyjdu z prace to same. smysl mi dava si koupit radeji vlastni kolo :-)
>> Praha je proste hornaty teren
Záleží odkud kam jedete - vyjet od Vltavy na Letnou je záhul, ale zajet si třeba v centru na oběd je skoro po rovince.
>> uz jste fakt nekdy v Praze videli nekoho na kole neco skutecne vezt?
Nechápu souvislost. Jezdím denně do práce na kole a stačí mi batůžek na záda... a je asi předem jasné, že pokud někdo potřebuje vozit pneu kladivo, tak asi kolo není ten nejvhodnější dopravní prostředek :)
Vtip je v tom, že většina lidí většinu cest takový náklad nemá.
>> pokud se na tento druh dopravy mam spolehnout, tak musim vedet, ze kdyz vyjdu z domova, bude pred domem kolo
Nedává to smysl na cestu z domova do práce a zpátky. Dává to smysl jako přibližovadlo z/na zastávku MHD - když tam kolo je, tak se svezu, když ne, tak dojdu pěšky. Dtto výše uvedená cesta na oběd apod.
On je taky vtip tom, že blbečků s baťůžkem je minimum. Ono to není jen o cestě do kanclu a zpátky (nehledě na to, že takový kolega bez sprchy je lahůdka se svými zpocenými hadry), ale hlavně o tom, že člověk pak po práci má na starosti děti, nákupy, nějaké zařizování atd. A na to mu fakt galuska a batůžek ve většině případů nestačí.
Aha, takže Hertz není jedna z největších světových půjčoven automobilů, ale sdílení aut. To je dobré vědět.
Ale teď vážně: ta kola vlastní jen a pouze ofo, nikdo jiný. Ať už ho seberete kdekoliv a odložíte kamkoliv, pořád je to kolo jedné jediné společnosti: ofo. Společnosti, které ho sama nikdy na nic nepoužije. Sdílení by to bylo tehdy, kdybyste někam dojel na svém kole a to tam nechal pro kohokoliv jiného k použití. Pak vy sdílíte vlastní kolo. Domů pak pojedete na kole někoho jiného - sdílíte jeho kolo. Pokud ale všichni a vždy jezdí jen na kole ofo, která sama svá kola nepoužívá, pak ofo zkrátka je půjčovna. A to, že si auto půjčíte v jednom městě a vrátíte ho v jiném městě, nebo dokonce v jiném státě, je úplně běžné. Naše návštěvy běžně přistanou ve Vídni, tam si půjčí auto, jsou tu týden nebo dva a pak odlétají z Prahy, takže auto nechají tam. Normální půjčovna.
Nemam nic proti vlastnim amaterskym teoriim, ale mozna bych se spis podrzel neceho obecne akceptovaneho.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle-sharing_system
Kolego: "Systém sdílení kol (anglicky Bike Sharing System) je síť desítek až stovek půjčoven nebo automatických stanic s jízdními koly, které si lze vypůjčit na jednom stanovišti a na jiném je vrátit."
Půjčoven....
Že se celému systému říká sdílení kol nemění nic na tom, že ofo je půjčovna.
Půjčovna znamená zdlouhavé vyplnění papírů a prokázání totožnosti na pobočce. Bikesharing znamená přijít ke stojanu, odemknout (třeba pomocí aplikace) a jet - a obdobně jinde u systémových stojanů nebo dokonce kdekoliv v zóně kolo zamknout a nechat. Tedy jedno kolo může za den svézt několik lidí - to je to sdílení.
Chybí tam bod 0: uvažování lidí (to je ten největší problém)
Bod 1 částečně existuje, ale je výrazně méně podstatný, než si většina lidí myslím. Navíc je řešitelný mnohem snáze než bagrem - během pár let bude prakticky eliminován elektrokoly.
Bod 2: víc než magistrát jsou problém městské části - to na Praze 7 nebo 19 se aktivně snaží, na Praze 1 aktivně sabotují, jinde jsou převážně pasivní.
Pokud bydlíte někde v lese (i když dneska ani tam není od pumpiček pokoj, spíš naopak) nebo jste jeden z nich, který považuje na normální, porušovat neustále i základní pravidla, jako je např. jízda v zákazech či po chodnících a ohrožovat chodce, pak jistě jste se s tím nesetkal, to je jasné. Takových tu máme plno a ještě mají tu drzost sprostě po chodcích řvát, že ONI mají uhnou na chodníku pumpičkám, když mistr světa jede.
Realita je taková, že z cyklistů je 9 z 10 bezmozků, co arogantně a agresivně ohrožuje okolí. Velká část úmyslně, menší část protože je tak hloupá, že jim to ani nedochází, že tam nemají na kolech co dělat a mohli by z něj občas sesednout a kolo vést.
Pokud bychom se my za volantem chovali ve stejné míře stejně, tak se pozabíjíme za dva týdny.
Jo a smog není z větší části problémem automobilové dopravy, tak nelžete, pane cykloaktivisto.
Ono je to s tou statistikou trochu jinak... Jasně že 9 z 10, tedy 90% hovad mezi cyklisty je prázdný výkřik, s tím plně souhlasím, ač obecně cyklisty dost nesnáším. Naopak klidně připouštím, že se jich většina (tedy více než 50%) chová normálně slušně.
Problém je ale v tom, že pitomců je sice mezi cyklisty menšina, osobně bych to odhadl na 20-30%, jenže tohle číslo je ve výsledku docela strašlivé! Kdyby mezi řidiči aut bylo 20% totálních bezmozků, tak se doprava do týdne zhroutí a nehodovost skočí nahoru řádově, naštěstí ale v reálu jsou "pirátů" nejvýše malé jednotky procent (i to ale občas na problém stačí).
mam elektricke auto a tudiz smog (z auta) neprodukuji
moje auto je tak tiche, ze musi produkovat umele bzuceni abych na sebe upozornil
mam pojisteni, ridicak a nezpusobil jsem nehodu , nejezdim na cervenou a nepiju za volantem apod..
muze tohle o sobe rici normalni cyklista :D?
cykloterorismus je termin zahrnujici nekoncepcni kroky radnic apod ve snaze resit urcity problem populistickym a zdanlive jednoduchym resenim - jak ale vime, zdanlive jednoducha reseni casto problem jeste zhorsi - to zde rozhodne plati
tento termin pak zahrnuje I prasacke chovani cyklistu I kdyz to je castecne potrestavano prirodou a malou odolnosti mekkych tkani, kosterniho systemu a CNS cyklisty
Administrativní omezování automobilové dopravy ovšem není řešení, ale zelený aktivismus nemající nic společného s tím, co lidé chtějí (zjevně chtějí nebo spíše potřebují jezdit auty, že). Ale tak co chtít po P7, tam vládne Zelená a je to bohužel poznat.
I tam, kde je infrastruktura pro kola hotová nebo dobrá, nejezdí na kolech žádné výrazné procento lidí, podíl na celkové dopravě je pořád minimální.
A ani zelené klacky házené řidičům pod kola na tom nic nezmění. Kdo chce jezdit na kole, dávno jezdí. A kdo se "bojí", ať na to neleze.
Kdyz vidim jak se auta (jedna pixla jeden max dva lidi) doslova a do pismene plouzi Narodni, Perlovou, po nabrezich, kolem Rudolfina, prakticky vsude po Praze 1, kam maji povolen vjezd...a pak nejakou hlavu napadne omezeni cyklistu v centralni casti...to jsem mel asi studovat nejaky humanitni obor nebo studovat na urednika, abych tohle pochopil.
Po pesich zonach chodim samozrejme taky, ale cyklista me nikdy neohrozil, jsou velmi slusni, narozdil od zahranicnich rozjivencu.
Problém je, že na kola sedají lidé, kteří předtím používali MHD a ne ti co jezdí autem. Kolo může být proti MHD zlepšením, zejména na kratší dojezdové vzdálenosti a v případech dlouhé docházkové vzdálenosti ke stanici MHD. Takže se vlivem kol doprava spíše zahušťuje. Řešením by snad mohlo být MHD pro místní zadarmo. Ale kola nikdy nemohou vyřešit přecpané silnice. To je potřeba řešit masivní výstavbou parkovišť na místech možnosti přestupu na MHD, kde je cena parkování spojena s automatickým získáním jízdenky MHD v ceně.
Na kole bych jel do práce asi stejně jako MHD, tj. kolem 45 minut. Autem to zvládnu za 15. Při cestě tam a zpět je to hodina.
Opravdu nevím, proč bych měl obětovávat hodinu denně svého života nějaké idiotské ideologii, založené na fakes typu "lidmi způsobené globální oteplování".
Tak to napište rovnou, a nevymlouvejte se místo toho na týdenní nákup :(
Mimochodem, na elektrokole se dá stejná vzdálenost urazit minimálně o třetinu rychleji, bez pocení. Pak už ty počty vycházejí lépe, a otázka spíš je, jestli se člověku chce a to dost záleží na tom, v jakém by to bylo prostředí (jezdit na kole po hlavní mezi autama - to není o co stát; ale jestli se dá najít klidná trasa... jezdil jsem tahle radši o 5km delší trasou, abych se vyhnul hlavní - na ekole jsem pak dával 15km za 30 minut).
Kolo bude v podmínkách Prahy vždy podřadný dopravní prostředek, ohrožující jak provozovatele, tak i ostatní účastníky provozu.
IMHO obecně by se měl na kola (mimo ta, co prokazatelně jezdí mimo komunkace pro jiná vozidla) zavést technický průkaz, pro jejich uživatele něco na způsob řidičského průkazu (+- v rozsahu jako ŘP na malé motocykly) a povinné ručení, případně i povinné prohlídky na zdravotní způsobilost.
V některých západních zemích je registrace kola povinná ale není to napříč celým západním světem. Co tam většinou, ale je povinné je helma.
Samozřejmě že pokud státu vypadne přísun financí z aut a toho všeho okolo nich bude hledat jiný zdroj příjmů. A pokud by byla masivní cyklistická doprava přímo si to o zatížení poplatky a daní říká.
A bude mrtvy on nebo vy? Opravdu nechapu tu manii neustale nekomu neco narizovat. Viz napriklad reflexni pasky. Totez, pokud nekdo srazi chodce ktery evidentne nic takoveho nemel => automaticky za to muze chodec (vcetne nahrady skod), ale nechapu, proc bych mel chodce pokutovat - jeho vec, jeho riziko.
Vporadku, v tom pripade ocekavam, ze vy osobne postrilite nejmene tisicovku kuraku, kdo ma platit lecbu jejich rakovin a dalsich chorob. A taktez ocekavam, ze vsechny alkoholicke lahve v obchodech naplnite 100% methanolem. Nacez muzete pokracovat kuprikladu chodci bez prileb a ochrany patere, kdo ma platit jejich urazy.
Opravdu?
Existuje na to mnoho analýz.
Kupříkladu zveřejněná analýza (kterou si nechalo udělat přímo ministerstvo zdravotnictví) z roku 2011 uvádí, že se na spotřební daní za tabák ročně vybere 60 miliard a léčba stojí zhruba 6 miliard.
Plus jsou tady takové věci, jako že kuřáci dříve umírají a tedy po kratší dobru pobírají státní důchod třeba.
Proboha, proč technický a řidičský průkaz na kolo? Protože nemáte cyklisty rád a chcete jim zatopit? Reálný důvod pro to asi těžko najdete - kolo nezatěžuje okolí emisemi ani hlukem, a ve srovnání s autem má pro okolí prakticky nulovou nebezpečnost (kolik lidí ročně zemře/je zraněno zaviněním cyklisty versus zaviněním řidiče motorového vozidla?).
Nulová nebezpečnost? Co to melete? Někdy si stoupněte na místo, kde se pumpičky pohybují současně s chodci a chvíli se dívejte. Mám to štěstí mít u domu cyklostezku. Je opravdu lahůdka, když bezmozci na kolech letí plný kotel a zpoza domu proletí přes přechod aniž by se přesvědčili, že nejede auto. Už pár pumpiček na to doplatilo, párkrát za rok tu máme záchranku, skoro každý den skřípou kvůli bezmozkům na kolech brzdy. A nejnovější jejich "sport" i tam kde mají cyklostezku, se s.át do úzké jednosměrky v protisměru do vozovky. Lahůdka zejména pro ty, co vyjíždějí z parkovacích šikmých míst.
Nehod se stává poměrně dost, naštěstí policajti to většinou posuzují tak jak se má, bohužel stejně s tím pak řidič má jen problémy a většinou dostat z nějakého bl.a na kole nějakou náhradu škody je na dlouhé lokte. Auto má aspoň povinné ručení a dá se to nějak řešit. Arogantní cyklisti většinou zmizí, že něco způsobili je nezajímá. Ale běda, když si někdo dovolí je upozornit, ať už chodec nebo řidič. Pak se projeví ta jejich pohoda a klid :-D :-D
Ano, nulová nebezpečnost - škody jsou minimální, a na rozdíl od aut ohrožují především sami sebe.
Pokud někde často jezdí bezohledně a/nebo nebezpečně, je na policii, aby to řešila - stejně, jako když někde jezdí bezohledně a/nebo nebezpečně auta. To není o kolech nebo autech, ale o konkrétních lidech. A ano, je to blbá situace - ať už jsou to auta nebo kola, řešení není snadné.
Tváriš sa, ako keby niekto bezohľadnú jazdu (ak nedôjde k nehode) vôbec niekedy nejako rozumne sledoval a riešil. Jednoduchšie je "riešiť" rýchlosť, ale to s bezohľadnosťou nemusí vôbec súvisieť (najmä na obľúbených meracích miestach ako výjazd z obce či rôzne rovné a široké cesty, ideálne tiež v obci ale bez zástavby okolo).
A k té demagogii ohledně zavinění. Kolik je aut/řidičů a kolik proti tomu cyklistů? A přestou je s cyklisty násobně více problémů a přestupků, než s řidiči. To je jako s tím Bouchalem, to bylo řevu a kvikotu od cykloaktivistů, tahali řidiče po soudech a jak to dopadlo. Magor Bouchal se zrakvil vlastní blbostí. Ale hlavně že ta trubka má ještě od kamarádů z Automatu pomník.
Technický průkaz je jasný: aby to kolo splňovalo určité parametry typu "bezpečně zabrzdí na tolika a tolika metrech".
Povinné ručení je jasné: Spousta cyklistů je viníky dopravních nehod, je tendence to ovšem házet na řidiče motorových vozidel, protože jsou povinně pojištění (takže krytí škody je od nich dobytnější). Statistiky v tomto ohledu prostě lžou.
Řidičský průkaz zcela jednoznačně proto, aby cyklista věděl, jak se budou (nebo alespoň by měli) chovat ostatní účastníci dopravy. A na druhé straně, aby cyklistovo chování v dopravě bylo předvídatelnější.
Ten v diskusi dále zmíněný Bouchal zahýbal na tříproudovce z pravého pruhu doleva, navíc do zákazu. A zřejmě vůbec nepředvídal, že se ta auta, až blikne zelená, rozjedou, a z těch řidičů zase nikdo nečekal magora, který jim vjede před chladič směrem do zákazu.
Druhou možností by bylo úmrtí cyklistů na silnicích vůbec neřešit a počkat, až to vyřeší Darwin. Mimochodem "Bouchalův pohár" je jakási cyklistická obdoba Darwinovy ceny.
Tady jsem taky diskutoval:
https://zivot.poradna.net/questions/2667501-tak-jsem-malem-volal-rychlovku
V současné době, kdy s rozsvícenými světly jezdí (tedy měly by jezdit) všechna motorová vozidla i přes den juknu na hlavní silnici, jestli tam něco svítí a nedej Bože, aby se tam proplétal nějaký, samozřejmě neosvětlený (proč by taky svítil, on přece vidí) pumpičkář a já ho přehlédl.
Pokud bych měl ten blbej nápad přesednout zase na kolo, tak bych se staral o to, abych i ve dne svítil jako vánoční stromeček a byl k nepřehlédnutí. A to by mělo platit pro všechna kola co vyjedou někam, kde mohou někoho ohrozit nebo být někým ohrožená.
>> Technický průkaz je jasný: aby to kolo splňovalo určité parametry typu "bezpečně zabrzdí na tolika a tolika metrech".
Proč?
>> Povinné ručení je jasné: Spousta cyklistů je viníky dopravních nehod
Pro mě za mě - když si tak odhadnu škody, které cyklisté způsobí, nemám problém těch 15 Kč pojištění ročně zaplatit. Akorát by mě štvalo, že 12 Kč z toho budou náklady na administrativu.
>> Řidičský průkaz zcela jednoznačně proto, aby cyklista věděl, jak se budou (nebo alespoň by měli) chovat ostatní účastníci dopravy. ... v diskusi dále zmíněný Bouchal
Vědět, jak ostatní chovají, je dobré - s tím souhlas. Na to ale nepotřebujete řidičák, a naopak samotný řidičák nic negarantuje: pan Bouchal velmi pravděpodobně řidičák měl. Takže tady mícháte věci, které spolu nesouvisí.
Krom toho, na kole potřebujete znát jediné pravidlo: auto má vždycky přednost. Spoléhat na to, že podle pravidel máte před autem přednost, je totiž spolehlivá sebevražda: na silnicích je spousta řidičů, kteří cyklistům přednost prostě nedávají. Oni totiž spoléhají na to, že v případě srážky by to cyklista tak odsral, že vždycky radši zastaví :(
>> Proč musím mít u auta techničák? Proč jednou z jeho podmínek je funkčnost brzd?
To je ale demagogie. Nu což:
1) Technická není garantem funkčnosti brzd, natož čehokoliv jiného. Aspoň na mém autě potřebují brzdy servis častěji než jednou za dva roky (při technické), a to jezdím velmi málo.
2) Auto je zbraň - významně jím ohrožujete lidi kolem sebe. Cyklista ohrožuje především sám sebe (pak dlouho nic, pak je tu malá šance, že se trefí i do někoho jiného - ale tu vlastní držku si při tom rozbije tak jako tak, takže má opravdu velkou motivaci jet tak, aby neboural).
3) Údržba auta v dobré technické kondici je o dost složitější (a dražší) než údržba kola. V kombinaci s předchozím bodem to dává u cyklistů násobně vyšší motivaci udržovat "vozítko" v dobré kondici než u řidičů aut.
4) Součástí technické nejsou jenom ty brzdy, ale taky hlukové a emisní limity. To jaxi na kole odpadá.
>> Řidičák potřebujete na to, aby někdo garantoval, že ty znalosti doopravdy máte.
A na co potřebujete tu garanci? U auta je to jasné: auto je zbraň, na pistoli taky potřebujete papír.
Ale fakt nechápu, proč s tím chcete prudit cyklisty - kolik cyklistů někoho přejede na přechodu? Co myslíte, že by se stalo při té nehodě autobusu minulý týden, kdyby místo osobáku vjel autobusu do cesty cyklista? Já myslím, že by byl jeden mrtvý -ten cyklista- a těm v autobusu by se nic nestalo. On totiž cyklista totiž nemá dostatečnou kinetickou energii na to, aby ten autobus nakopnul do pangejtu. A přesně o tom to je: jestli někoho cyklista svou neopatrností zabije, tak sebe...
1. Protože auto s nefunkčními, nebo nedostatečně funkčními brzdami auto neprojde technickou, tak asi ty brzdy k ní nějaký vztah mají. To, že máte křáp, který potřebuje tak častou údržbu, sem netahejte.
2. Při bočním "smeknutí" může kolo způsobit svými páčkami a jinými výčnělky chodci horší zranění než hladká karosérie auta.
3. Údržba moderních bicyklů je vysoce specializovaná činnost, která si s údržbou auta mnoho nezadá. Škodovku (105, 120) si taky mohl šikovnější uživatel v mnoha ohledech opravit sám (znám i takového, co zvládl doma v garáži generálku motoru), zatímco u některých moderních aut je zakázána i např. výměna žárovek jinde než v autorizovaném servisu.
4. Součástí technické jsou i další věci (třeba že světla svítí a blinkry blikají), jejichž obdoba u kola je, nebo být má.
Kolo může způsobit nehodu i tím, že mu někdo uhýbá a dostane smyk, vyjede moc do protisměru apod.
Pokud by na autobus vyjel cyklista, tak mu může (např.) prorazit přední pneumatiku (třeba osou kola) a při vyšší rychlosti by to mohlo skončit zle i pro lidi v tom autobuse.
Ad 1)
Pri aktuálnom stave technických kontrol, čo za aký bakšiš prejde a čo nie (viď napr. http://dfens-cz.com/alfa-romeo-feat-vohnout-faktor/), má existencia technickej kontroly s technickým stavom vozidla len veľmi voľný vzťah (a to neuvažujeme s faktorom, že počas 2 rokov po TK môže byť auto v ľubovoľnom stave, ak to nie je zjavne zvonka rozbité, nikto to nebude riešiť. A často ani vtedy, ja som jazdil rok denne bez pravého zrkadla a na inom aute som mal smerovku prichytenú priesvitnou lepiacou páskou, a nebol to pre nikoho problém, hoci na STK by som vyletel).
Tiež štatistiky nehôd ukazujú, že technický stav je problémom v minime prípadov. Takže toto nie je veľmi presvedčivý argument...
Proboha, cyklista je normální účastník silničního provozu. Musí mít znalosti o tom, kdy dát přednost, kdy zastavit, atd. Tyto znalosti se ověřují testem, na základě kterého dostane řidičský průkaz. Jak k tomu přijde řidič auta, který nechtěně zabije cyklistu, který nic netuší o přednosti zprava?
Pokud pravidla neumím, tak vždycky dávám přednost. Takhle jsem jezdil jako kluk, a takhle to učím děti. Krom toho někteří řidiči cyklisty nepovažují za účastníky provozu a přednost jim zásadně nedávají (a není jich úplně málo). Takže i když vím, že přednost mám, nikdy na to nespoléhám - stejně vždycky jedu tak, abych dokázal včas zastavit. Ony ty počty jsou totiž jednoduché - v nemocnici skončí cyklista, ne řidič auta :(
>> Jak k tomu přijde řidič auta, který nechtěně zabije cyklistu, který nic netuší o přednosti zprava?
Za poslední půlrok se mi dvakrát stalo, že mě přejíždějící auto vytlačilo ze silnice na zastávku autobusu. Bylo to moc hezké, protože ta zastávka je dlážděná, naklopená doprava/dolů směrem k chodníku a ty kocky byly mokré - takže jsem měl co dělat, aby mi to tam nepodklouzlo a jen tak tak že jsem si nedal přes hubu. No a jak já k tomu přijdu, že ti řidiči zřejmě nic netuší o tom, že při předjíždění nesmějí ohrozit ostatní účastníky silničního provozu?
Chodec má výhodu, že chodí a většinou se na poslední chvíli nerozeběhne. Tak pokud ho řidič vidí, může předpokládat, jestli mu vejde bez rozhlédnutí do vozovky a trochu zpomalit, aby nemusel mejt přední okno od krve.
Třeba včera jsem jel tudy
https://goo.gl/maps/UeExpxTs1PE2
a chtěl jsem zahnout doprava. Po chodníku ve stejném směru šla slepice, byl jsem zvědavý, jestli bude pokračovat rovně a jestli se ohlédne než bude přecházet vozovku. Pokračovala a neohlédla.
Pumpičkář ve městě může jet stejně rychle jako auta co dodržují omezení rychlosti a někdy není možné předvídat co udělá.
http://www.policie.cz/clanek/srazka-chodce-s-cyklistou.aspx
https://www.novinky.cz/krimi/384788-cyklista-na-berounsku-smrtelne-zranil-chodce-a-od-nehody-ujel.html
https://vary.idnes.cz/opily-cyklista-srazil-na-silnici-chodce-trest-ale-dostanou-oba-pb9-/vary-zpravy.aspx?c=A150810_140831_vary-zpravy_san
http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d
Zkuste pohledat ty statistiky. 496 lidí zabitých autem a 24 zabitých cyklistou je, s ohledem na počet aut a počet kol, těžko hodnotitelný jako "prakticky nulovou nebezpečnost". Když se podíváme podle zavinění, tak chodci způsobili 1133 nehod. Cyklisté jich způsobili 2625. A teď porovnejme počet chodců a cyklistů. Ne, cyklisté jsou výrazné bezpečnostní riziko.
Důvodem je právě to vaše tvrzení - protože si řada cyklistů myslí, že se prostě nemůže nic stát. Dalším co k tomu přispívá je to, že auta mají silnice, takže je jen omezený prostor, kde se chodec s autem potká - a dává si pozor. Oproti tomu s cyklistou je srážka možná prakticky kdekoliv. Scénář bývá stejný: cyklista co jede rychlostí 5 až 10 metrů za sekundu a buď nedává pozor, nebo nepředvídá, nebo nezvládne řízení. Nerespektování pravidel (jízda po chodníku, dvě kola vedle sebe, jízda po přechodu, jízda na červenou, předjíždění zprava atd.) jsou pak už jen třešnička na dortu.
V tom posledním odkazu. Dlužno podotknout, že to ve velkém množství případů je tak, že zabil sám sebe. Z té statistiky nejde vyčíst kdo koho zabil. Jen kolik umřelo chodců (ale ne kdo je zabil) nebo kolik lidí zabili chodci (ale ne kolik řidičů aut (strhli volant), cyklistů, jiných chodců nebo sama sebe (vlezli kam neměli)). A tím "zabili" mám na mysli "způsobili nehodu, při které někdo zemřel", což je obvykle kvalifikováno jako zabití, byť zpravidla z nedbalosti.
V každém případě se mi prostě nelíbí tvrdit "prakticky nulovou nebezpečnost"
Jenže to je právě ten klíčový rozdíl: cyklista obvykle zabije sám sebe, řidič auta obvykle zabije někoho jiného (protože on sám je chráněn deformačními zónami a airbagy).
Cyklista tedy pro ostatní představuje velmi malé nebezpečí - na rozdíl od aut.
Nechápu, proč tu mají všichni takový problém to pochopit.
Cyklisté běžně, např. při bezohledné jízdě po chodníku nebo přes dětské hřiště, srazí dítě nebo důchodce. Mohou je i zabít (a občas se to i stává), např. nešťastným pádem hlavou na něco ostrého a špičatého.
Je ovšem otázka, zda, pokud se cyklistovi podaří ujet (což většinou ano), se vůbec tato úmrtí (o úrazech ani nemluvě) dostanou do statistik jako úmrtí způsobená cyklistou, nebo zda skončí v nějaké rubričce "neznámý pachatel" či "ostatní".
Jinak z autoškoly:
Otázka: Co udělá řidič jako první, když srazí cyklistu na přechodu pro chodce?
Odpověď: Dá mu nohy na pedály.
Líbilo se mi tohle podzimní srovnání Ofo a Rekola - http://podhledem.blogspot.cz/2017/10/test-ofo-kola-konkurence-pro-rekola.html
To nepochopíš: Jízda na kole po hlavním tahu v lednu za orkánu a za tmy bez světel.... Jak to mohlo dopadnout ? no takto: https://www.novinky.cz/krimi/460990-cyklistu-po-padu-prejelo-auto.html