Všecny tři uvedené argumenty vnímám a vůbec nepoceňuji, protože jsou to i moje bývalé argumenty, když jsem tvrdil, že to NEJDE.
Ale uvedu nyní nově protiargumenty. Protože jde pouze o ZVYK, nic jiného.
1) Když byla totalita, lidé poslouchali RFE, BBC, Hlas Ameriky na SV a fungovalo to a uměli si tam pro zprávy a informace chodit.
2) Když se zde začalo hovořit o vypnutí SV a o tom, že tam Medek utrácí zbytečně peníze. Zvedla se tu obrovská vlna nevole a najednou se zjistilo, co lidí to SV poslouchá, co mají ještě nějaká stará lampová radia, na kde jaké chatě a jak každé rádio defakto to SV ještě má.
3) Slovensko přece, když se dělil Československý rozhlas tak to zpravodajství nemá do dnešního dne. Protože se to rozdělilo tak, že oni dostali ,,rádio pro mladé" tedy E+M tedy Rock FM, Tedy Radio FM a my dostali ZPRAVODAJSTVÍ tedy Radiožurnál. A jsou sice slyšet osamocené hlasy ze Slovenska pošilhávající po našem Radiožurnálu. / A dokonce je ještě Radiožurnál provokuje aby to tam chytili na DV, což se údajně vysílá, jen kvůli Slovenmsku./ Ale daleko více jsou slyšet plačící hlasy Čechů po Radiu FM. V každém případě to Slováci, jak je vidět přežili i když před tím měli tu tradici shodnou.
Nyní k odstavci. Nemá smysl ničit PRAHU na hudebně informační stanici, když je to tradičně RODINNÉ RADIO. Tedy mělo by být, to, že se zvrhlo na přestárlé rádio, je druhá věc. Ale mělo by to být a vždy bylo něco jako Bayern 1 nebo OE1 nebo BBC 2. S trojkou to nejde zaměňovat a nemá to s tím a nemělo tradičně nikdy nic společného.
Nemůžeš dát LEONARDO na SV. To je vyloženě škoda. Leonardo má ze všech vyjmenovaných zcela jednoznačně, zcela nejlepší hudbu. Leonardo je v podstatě přesně onou moderní stanicí, která by měla být na okruhu PRAHA. Má hudbu jako BBC 2. Kde dělá třeba i DJ slavná baskytaristka Suzi Quatro, Dokonce tam dělal i někdo z Iron Maiden. Což jsem vůbec nevěděl, ale říkali na Beatu asi před půl rokem, že právě už odchází... Nic méně, podívej můžeš si tam třeba poslechnout koncert Genesis ve 20 hodin. http://www.bbc.co.uk/radio2/programmes/schedules/2010/09/02
Tedy jsou to přesně ta 70s, jak o tom píše při otevření této diskuze nick frant konde. Vzpomeň si na radio ECHO. Jak bylo nadupané, včetně discotéky Jirky Černého /což je jeden z největších borců, stále fungujících u ČRo, ten zbytek už přešel do Beatu/ a jak dopadli ? Díky SV ? Takže nemá cenu dobrou hudbu cpát na SV. Na SV může uspět pouze mluvené slovo viz. tradice Hlasu Ameriky, RFE, BBC London atd.
Ovšem všechno má své ale...Existuje způsob. Sice krkolomný, ale stále ještě existuje.
Mluvíme o SV jako o ANALOGU. Samozřejmě pokud by došlo k použítí SV jako DIGITALU mění se nám trochu výsledné parametry a mění se nám nastavení takových věcí a možností.
Pokud by se začalo vysílat v DRM. Pak ano pak by mohlo být v SV i rádio LEONARDO i rádio WAVE a hudbě už by to neuškodilo ! Jenže to oni nikdy nebudou riskovat. Nebudou. Ale má to větší smysl nežli jejich DVB-T. Tedy DRM standard je. DVB-T standard není. Respektive DVB je Digital Video Brodcasting je to prostě pro televize, ne pro radio.
DRM je rádiový standard.
Pokud by měli v DRM Wave a Leonardo mají tím pěkný kus problémů vyřešený. Mohou se vypnout v DVB-T a nemusí stanice Leonardo a Wave dál řešit, protože tam mohou jet, tak jak jsou. A pak už se mohou věnovat jen a pouze řešení FM. Ano to by byla možnost.
Ale oni to nikdy neudělají. DRM se bojí. Ovšem zase to je ten absolutně necitlivý přístup u nich k hudbě.
Znovu použijeme čísla, která máme. Wave na Cukráku mělo 40 tisíc. Po odhození do DVB zůstalo 10. S dokrytím Mux 1 a to ještě nemohu počítat Praděd, bude za týden, tak vyskočilo na 13 tisíc. Kolik může mít tedy až bude Mux 1 komplet /konečně/ no, budu optimista. Řeknu 15.
Znamená to, že 2x tolik tedy Praha, co zbytek republiky, dejme tomu. Takže, když by byli celoplošně na FM, kolik by měli reálně ? 60 tisíc ? To přece není špatné číslo.
A teď kolik by mělo Wave v DRM ? Kolik i s Leonardem ?
Oni udělali testy, kdy po tom pouštěli nějaké ČRo 6. To je nesmysl. To je pro jiné posluchače.
Ale WAVE + LEONARDO ? To by byla zase otázka do pranice.
Já třeba osobně za sebe říkám a říkám to na různým fórech minimálně po třetí.
Když by v tom jelo WAVE a Leonardo tak abych to chytil. Mám do týdne ten přijímač na stole.
A když by se přidalo do DRM časem i Country rádio. Bude v tom lepší nabídka, nežli v celém podělaném FM, kde z toho jsem ochoten poslouchat pouze Beat, z toho, co chytím...
Takže není SV jako SV. I toto je možnost. Ale jak říkám krkolomná a také neprůchozí, takže to máš fuk. Stejně s tím nic neuděláme. Oni zase něco zpatlaj.
A k používání to nejspíše zase nebude.
Ta úvaha je logická, ale dát zpravodajství na SV nejde.
1) SV nikdo neposlouchá, mnoho rádií SV nemá, a když už má, tak to nic nechytí.
2) SV velká část lidí nemůže poslouchat (zejména kvůli rušení). Já si třeba SV doma nepustím i kdybych chtěl.
3) Zpravodajství a publicistika patří na FM a v ČR to má tradici.
Já tvrdím, že to lze udělat pouze tak, že se ČRo 1 stane onou plně zpravodajskou a publicistickou stanicí bez hudby (tedy onou stanicí mluveného slova), a z ČRo 2 se udělá hudebně-informační stanice, tedy něco jako Bayern 3 a další.
Samozřejmě by to šlo udělat i obráceně, tzn. z ČRo 1 udělat hudebně-informační a z ČRo 2 zpravodajskou a publicistickou, ale je to nesmysl, protože ČRo 1 má obecně známou značku jako zpravodajská stanice a ta značka je úspěšná, zatímco ČRo 2 spousta lidí ani nedokáže identifikovat, co že to vlastně je za okruh.
Jestli lze něco dát dočasně na SV, pak je to Leonardo. Aby mělo aspoň trochu lepší pokrytí obyvatel. Ale určitě na SV nelze odsunout zpravodajství a publicistiku.
Pokusím se velice laicky, z pohledu obyčejného posluchače, který také občas poslouchá ČRo, vysvětlit, co se vlastně v tom lednu, na tom Radiožurnálu stalo. Nevím na kolik se mi to podaří napsat pochopitelně, nic méně si myslím, že je to důležité a podobné objasnění jsem nikdy od nikoho nečetl, jen sám od sebe, když jsem ho napsal, protože to nepíši prvně.
Takže o co šlo a jde. Oni mají problém, že jim RŽ nepřitahuje lidi. Ti dřepí na E2 nebo F1 nebo Impulsu nebo kdekoli jinde. A oni z toho mají mindrák. Takže došli k celkem správnému názoru, že musí RŽ nějakým způsobem OŽIVIT. To bylo správné rozhodnutí. Povolali k tomu tehdy Barboru Tachecí, která se osvědčila na F1. / Dnes lze spekulovat na různá témata, zda šlo o sabotáž nebo byla bílým koněm nebo obětním beránkem nebo pokusným králíkem, to už je vedlejší.../
V každém případě, tehdy měli tu koncepci na webu ČRo. Byla tam nějaká videa atd. Stál tam u toho Kasík a Tachecí. Byly tam různé malůvky a grafy. A na těch promítacích plátnech a to, jak to tam bylo znázorněno, tedy na papíru, či jako KONCEPCE to vypadalo doopravdy pěkně. Musím říci, že se mi to líbilo.
Jenže PRAXE dopadla zcela jinak. Tedy, co se dalo, to posrali.
Oni to potřebovali zrychlit, dodat tomu nějaký šmrnc a náladu. Takže udělali to, že zkrátili mluvené slovo, ale počet mluveného slova zůstal stejný oni ho prostě rozkouskovali nebo rozřezali. Čímž to chytlo onu požadovanou rychlost.
Jenže tím, jak před tím byly jednotlivé písničky odděleny dlouhým mluveným slovem, tak se zapomělo na to, že písnička je blbá a čekalo se na novou lepší...
Tím, jak se dostaly blíže k sobě, tak najednou byly více vnímatelné jako celek, tedy přiblížilo se to tam kam chtěli, tedy k hudební stanici...Jenže tím se projevila ta blbost těch písniček. Takže pokud člověk slyšel dejme tomu blbou, blbou, blbou a dobrou a mezi tím spousta slov. Pamatoval si jen tu dobrou a stanice byla dobrá. Pokud ale nyní slyšel, blbou, blbou, blbou a dobrou a šlo to velice rychle po sobě. Stanice se stala blbou. Takže to je jeden moment v kterém se jim to pěkně vrátilo odzadu. Nebo-li kde to nikdo asi nečekal.
Nebo možná čekal, ale v tom to posrali ještě více, respektive neměli volbu. Tedy Barbora Tachecí si asi vzpoměla na své mládí, což už bylo tedy pěkně dávno. A usoudila, že v té době kdy chodila na discotéku, tak se hrálo to a to a přesně to tam nastrkali s tím, že to má přitáhnout snad mladé nebo co. Jenže jí nějak nedošlo, že to, co tam nastrkali tedy vůbec není pro mladé a ti poslouchají něco úplně jiného a tohle je tak o 30 let zpátky. A teď zase i když by dokázali identifikovat, to co se pro mladé hraje. Tak se klepou strachy, to tam strčit aby jim neutekli zase ti současní, kterým je přes padesát.
Viz. celé povídání s tou paní tady na serveru. Takže se topí v nesmyslných selekcí písniček a neví kudy z toho ven.
Ony tam byly ještě další negace. Za prvé si tam B.T. natahala svoje lidi, kteří to neuměli. Za druhé neuměla oslovit kolektiv RŽ nebo ti intuitivně cítili, že je mimo a že je něco špatně. Takže se to v podstatě naprosto dokonale rozložilo.
Nehledě na to, že ve snaze to zlidštit přihodili bulvár, čímž zase ztratili punc serioznosti.
Čeho docílíli. Tím jak zmizely nudné, dlouhé, politické bloky, stalo se to, že se ŘŽ stal přiatelnějším pro ženy a vzrostl jim počet posluchaček. Zatím, co muži začali odcházet. Celkově pak více lidí odešlo nežli přišlo. Takže se to celkově nezdařilo.
Takže vznikly asi 2 nebo 3 pokusy o opravu a vrácení tak nějak plus, mínus do původního stavu. A v této jakési rozpracovanosti nebo nedodělanosti se to nyní pomaluju usazuje.
A teď nad tím dumají, co tedy s tím.
Plus samozřejmě na netu různě po serverech existuje x diskuzích, kde to zase rozebírají vesele posluchači. A komentují, co se tedy děje a neděje. čtením těhle diskuzích a názorů a rozborů se osobně dostávám k jedinému možnému řešení.
Možná pro někoho bolestnému, ale jsem nyní toho názoru, že jedinému správnému.
Prostě zpravodajství z RŽ a z FM, VEN. Prostě stanici MLUVENÉHO SLOVA na SV. Tečka, konec.
Dokud bude na Radiožurnálu tolik politických informací jako tam je. Nedá se s tím nic dělat. Prostě to mluvené slovo všechno ven. Na stanici mluveného slova. Tam si mohou nad tím, co řekl ten a ten politik dumat hodiny a týdny a každé slovo kde koho mohou převracet 7x. Ale z okruhu 1 prostě udělat normální hudební stanici. Zprávy a politické komentáře a politické úvahy a hosty a rozbory a všechno tohle. Z FM a RŽ do pryč. Na SV. To je jediné řešení. O jiném nevím. Pokud z toho budou mít dál kočkopsa. Nezkloubí to. NIKDY. Jen budou vyhazovat naše peníze za marné pokusy.
když budu vědět, že další písnička mi kápne do noty, tak snesu pro tentokrát i něco, co je pro mě děs a hrůza. Když ale budu vědět, že prakticky všechny písničky budou takové ty sračky, co neurazí, tak to dopadne jako vždycky: Nejpozději po hodině poslechu přepnu na jinou stanici. V podstatě by možná bylo nejlepší, kdyby radiožurnál hudbu zrušil úplně, nebo místo ní vysílal třeba zvuky z lesa. A nebo se odvážil k hudbě, která pokaždé někoho urazí, ale jiného nadchne. Musej se ale prostřídat :o)
Přečetl jsem si to ještě 2x.
A já se doopravdy rozčílím.
Co to tam ta ženská řeší ?
To je úplně MIMO...
Prosím vás program, jak si ho pamatuji shodný nebo velmi podobný.
Bayern 3 / OE 3
A už mne to vážně nebaví stále oslit.
Uterý + čtvrtek
2hod v kuse
Tedy celkem 4 hodiny týdně...
Evergreens / Mr. Beat / Rock and roll
Na názvu nevisí...
Ať se zajde zeptat do OLDIES RADIA OLYMPIC jestli neví, co to je...
Mluvím o AUTORSKĚM POŘADU...
1x týdně bylo LIVE název byl Showtime nebo tak nějak tuším středa...
/ mysím tím prostě živák / když by nevěděla, co je to live /
1x byl nějaký Hard rock... 1x byl folk...
Ty čísla 1x to jsou hodiny v týdnu...
Všechno profíci v daném stylu.
Prostě, já nevím, co chce řešit a na jaké průzkumy a testy chce jakési Čapkovo dort / pejsek a kočička/ pro boha živého zase vařit ?
Prostě ona potřebuje AUTORSKÉ POŘADY ! Na stanici jedna musí být AUTORSKÉ POŘADY. Jeden za druhým. Jeden dojede. Zprávy. A startuje druhý !
DJ zvučných jmen to tam potřebuje. A sednou si před takovým prvním okruhem na zadek všichni v republice.
To mluvení pro boha ať už si strčí do zadku. Ona se diví, že 3/5 je nad padesát. No bodejď by nebylo. Kdo je k čertu na to politické slintání zvědavý ? Ať si to strčej na SV, tam pustějí smyčku, co se stalo a nestalo a dají s tím už pokoj na okruhu JEDNA.
Ještě se v tom ponimrám nebo se vrátím k jedné věci.
Radio Hey nedávno zastavilo autorské pořady. Je to věc, která něco stojí a nestojí málo. Soukromé stanice po roce 1989 jsou obrovským zklamáním, protože je v naprosté většině nemají s tím, že tvrdí, že na ně nemají. I když existuje několik vyjímek jako Beat, Radio 1 atd.
Takže samozřejmě toto je drahá věc i pro ČRo. Ale právě ČRo disponuje největšími odborníky, disponuje největším archívem. Přesto tato jejich síla mlčí a hrají si na Impuls. Opravdu hnusné...
Na jiném serveru někteří odborníci považovali sloučení ČRo6 a RŽ za špatné s tím, že jedno jsou zprávy, druhé publicistika. V každém případě na tom to názoru něco je.
V podstatě pokud si představíme na okruhu 1 místo RŽ nějaké Wave, či něco podobného, osazeného moderními autorskými pořady o moderní hudbě.
Na okruhu 2 po té rodinné rádio typu Leonardo, tedy opět moderní stanici s informacemi pro celou rodinu.
A uslušněný, ten naprosto neuvěřitelný bordel, co mají v regionech.
To znamená ve všech regionech stejně a regiony pro každého občana regionu.
Tak pak je možné vypnout vysílání v DVB-T, které se stejně pěstuje uměle jen proto aby se stanice Wave, Leonardo a D-Dur dostaly alespoň k někomu.
Takže tyto ušetřené peníze by po té mohly jít do autorských hudebních pořadů.
A na SV , jak známo ČRo má obsažené 2 frekvence. A opravdu je otázkou zda by neměly být stanice mluveného slova 2 ?
Tedy jedna ryze a čistě zprávy a politika. A druhá publicistika. Tedy větší rozbory, úvahy a fejetony a to o všem možném, nejen o politice.
Přitom kompromis se dá vytvořit a není to problém. Pokusím se to vysvětlit. U nás to praktikuje úspěšně rádio BEAT a šlo by říci, že je to 100% model, toho, co mám na mysli.
Dopoledne tam běží kolotoče až discotékových věcí jako KISS, Dire Straits, QUEEN, OZZY OSBOURNE apod. Ale odpoledne a večer už se tam objevují věci, až někdy hodně alternativní.
A neoposlouchané. Podobný model používalo třeba i rádio E+M. Podobný model používalo BAYERN 3 v 70s-80s nežli se po startu Antenne Bayern strašlivě propadlo od 2/3 své kvality.
Ostatně i Radiožurnál nebo možná se to tehdy jmenovalo ještě Československo nebo možná Hvězda. Ale disponoval v pátek autorským pořadem o Heavy Metalu a o několik let dříve disponoval fantastickým pořadem o Rock And Rollu.
Takže, kde jsou ty věci ? Proč si dnes chce hrát na Impuls a Frekvenci 1 ?
A proč ty to chceš ve své koncepci dokonce 2x ? Tedy z Radiožurnálu a ještě z Prahy ?
Jak už ostatně bylo poznamenáno někým jiným v debatě o ČRo, zde na serveru.
Znovu se vrátím k mé koncepci. Pokus se zamyslet nad tím slovem WAVE. Já vím ono to vypadá příliš alternativně. Ale to je pouho pouhé zdání. Představme si to dělané, dle vypsaných koncepcí.
Takže od 5 až do 19 hodin by to běželo dejme tomu jako Radio FM nebo klidně ještě komerčněji, třeba až jako EXPRES RADIO.
A potom od 19 zase do těch 5 hodin by tam šlo to nejalternativnější, nejméně oposlouchané, co kdy na Wave zaznělo. A máš koncepci a je to ztravitelné pro každého. A je to JEDNIČKA. A je to bomba a je to to, čím má takový okruh být.
Pravda, já jsem tam závěrem někde v debatě zde na serveru o ČRo napsal, že ještě, že šli WAVE tak po krku, až ho vlastně zahnali do ALTERNATIVY až pomalu UNDERGROUNDU a ono si tam udělalo pozici a umí to. Jenže pokud oni v ČRo začnou odstřelovat stanice. Tak ho zabijou úplně. A bude to taková kulturní devastace, že to nelze slovy popsat.
A v tom případě, je lepší mu půlku zkomercionalizovat a dostat ho na první okruh. Nebo ho použít k záplácnutí volného a nevyužitého času na Regionálkách.
Ostatně opravdu si člověk připadá už trapně, kdykoli přijde zmínka na Vltavu. Z té je kulturní okruh. Jsou tam věci jako Čajovna atd. Ale tyto věci by mohli být klidně a patří na Wave, respektive na Wave jako první okruh. A potom může být Vltavu uvolněna pro Opery a varhaní a klavírní koncerty a to, co má na ní být. Ne proboha Blues. To může klidně bydlet na okruhu jedna. Word Music a Ethno taktéž atd.
A máš tam dokonce s tím dopolednem versus odpolednem a večerem ten výchovný moment. Tedy některý posluchač to po skončení komerčního dopoledne nevypne a tak si poslechne i něco složitějšího.
Jenže, chce to jeden předpoklad. Bylo by nutné zbavit první okruh zpravodajství. To je základ. To je ten moment. A to je to, co nejde. Ale říkám znovu poslouchala se za totality třeba RFE ? Poslouchala. Mají na západě zpravodajské kanály bez hudby. Mají.
A ještě mě napadá i samotná ČT. Je snad na kanále ČT24 hudba ? Nebo je to snad JEDNIČKA ??? Nikoli je to TROJKA !
Takže základ je, sloučit ČRo6+ČESKO+RADIOŽURNÁL a umístit to na DV / SV /.
Pokud ty zprávy a rozbory jinde nebudou ! Pokud to bude dělané dobře a zajímavé.
Což sloučením posádek RŽ+Česko+ČRo6 považuji za naprostou samozřejmost.
Tak si to lidi najdou a chytí i na SV. Takže bych o to strach neměl !
Ale jednička na FM, má být nosnou hudební stanicí ČRo. A v podstatě ničím více se hodícím tam, nežli právě WAVE. ČRo NEDISPONUJE.
K tomu "abychom nikoho neurazili" doplním ještě jednu definici: musí to být známé v našich končinách. A v tom je problém. Rádia hrají to, co je známé, posluchači pak mají stále omezený hudební rozhled a nikdo to neprolomí. V zahraničí je běžná rotace skladeb v playlistech v počtu tisíců, a zejména pak starších věcí. Posluchače je prostě třeba trochu "vychovávat", a vedle těch ohraných a notoricky známých věcí mu servírovat i skladby, které tak ohrané nejsou.
Je jasné, že aktuální hudba se točí dokola a hraje se to, co zrovna "letí". Tak je to i v zahraničí. Ale např. 70., 80. a 90. léta se tam nasazují 3-4x šířeji. Takže pořád neslyšíte dokola Voyage Voyage a nebo I like Chopin, ale spoustu dalších věcí, a nestane se třeba, aby tatáž skladba z 80. let hrála během týdne vícekrát (natož během dne). Ale když si naladíte české rádio, můžete si přesně tipnout, jaké skladby z 80. let se budou hrát resp. jaké uslyšíte každý den.
To je naprostý nesmysl. Počet hraných písní neznamená vyšší poplatky.
Je to ale obecný problém českých rádií - oni se opravdu snaží hrát tak, aby "nikoho neurazili". V praxi to ale znamená, že se hraje stále to samé, hudební rozhled posluchačů zůstává stále stejně úzký, a tím pádem se rádia bojí nasazovat širší playlist.
Když mám dát příklad - z hudby 80. let se u nás hraje velmi úzká skupina skladeb, a věci, které jsou všude v zahraničí (i na Slovensku) brané jako notoricky známé hity, jsou u nás nasazovány pouze jako "něco navíc".
Hlavně ať si tam ta paní blekotá o selectorech a rozšíření písní a výpočtech zda někoho urazili nebo neurazili, co chce, tak faktem zůstává, že před krutým zásahem Barbory Tachecí do Radiožurnálu a naprostým zničením jeho nabídky, tak před Barborou Tachecí, hrávali docela často na Radiožurnálu i třeba Franka Zappu a to je zase muzikant, který si rád děl srandu z kde koho, takže pochybuji, že tou soudružskou selekcí, teď projde...
Co to jinými slovy znamená ,,abychom nikoho neurazili "...
S dovolením to přeložím do češtiny. To znamená, bez chuti a bez zápachu, nechutný, nejedlý, blivajz... Tak rozměklé, až je to bez šťávy... A už to není nic...
Vážně už by z toho mohli udělat tu tolik propagovanou / tedy jen slovně, jinak se neděje nic / stanici mluvéného slova. Odtáhnout s tím z FM... A na FM dát nějakou stanici, kde hrát dovedou. Tečka.
Ještě zareaguji na jednu věc. Zn. SEVER. To si ta paní dělá srandu ? Značka sever je tady chápána jako tvrdý komunistický výsměch !!!
Pro pochopení se musíme se vrátit do doby německé okupace. Sudetoněmecká strana měla centrum v Liberci. Aby se komunisté po válce, Liberci, za to pomstili, udělali centrum Severočeského kraje v Ústí nad Labem.
Když po protikomunistické revoluci vznikl Liberecký kraj. Byl pochopitelně tlak na to aby vzniklo i ČRo LIBEREC. Ale co udělali komouší v ČRo ???
Vymysleli perverzní a trapný ojeb SEVER.
Tedy dál to tady perou z Ústí nad Labem a Liberec má MIZERNÝ ODPOJOVÁK,
studio ČRo LIBEREC.
O téhle sviňárně na desátou má ta paní drzost hovořit jako o silné značce ? Přitom to tady zabírá dvě frekvence ! 102,3 a ještě i 91,3.
Kde je 7x24hod vysílání ČRo Liberec ????
NE. Stop takovýmto účelovým machinacím. Posluchačům ČRo stejně.
Buď tedy jen 3 REGIONY. ČRo Čechy, ČRo Morava, ČRo Slezsko.
Anebo tedy podle krajů. Tj. Podle měst tedy 7x24 hodin ČRo Liberec.
Stejně jako ČRo Karlovy Vary atd.
SEVER. Silná zn. To je tak značka na nakopaní...
Sprostý podvod ČRo.
Prosím, může mi někdo znalý vysvětlit, proč je takový problém mít v zásobě třeba 10 tisíc písniček? Proč musí (všechna rádia) obehrávat stále dokola malý playlist?
celý článek je ukázkou myšlení státního/socialistického manažera, který prezentuje pracujícímu lidu objektivní problémy a potíže při výrobě..úplně jak v retro TV reportáži ze sklizně kukuřice z JZD před 25 lety...
Jestlipak dnes třeba výrobci toaletního papíru obtěžují vykládáním svých "objektivních potíží"....podobně jako tahle "manažerka"...prostě si vyberete ten papír, který vám vyhovuje a jejich problémy na jejich hlavu. Pokud je nevyřeší, zkrachují.
Pan Potůček správně do titulku dal "stěžejní" problém, který má "manažerka" v hlavě - že u názvu stanic nebude číslovka...panebože tohle je možné jen proto, že to musí všichni povinně platit a živit, fuj !
Výsledek řízení Radiožurnálu pod jejím vedením je pokles poslechovosti o 20 %. Proto doufám, že uspěje se svým projektem a bude řídit celý rozhlas. Více takových lidí do veřejnoprávních institucí! BTW to promazání písniček ABBY pro tento rok úplně stačí, další změny, prosím, až napřesrok. ;-)
jj je to tak. Mám taky 50+ a dechovku vůbec nemusím. Na netu si pustím RockMax.cz no a v práci se tomuto žánru vzdáleně blíží Radio Hey i když je teď z Prahy. Dřívější vysílání z Brna bylo lepší.
Svátá pravda. Opravdu dobře jste to napsal. Přesně tak. Pro mne, jako padesátníka, je dnes nejmilejším rádiem BEAT. Z Českého rozhlasu pak je to WAVE, potom LEONARDO, kde opravdu umí hrát pěknou hudbu a potom VLTAVA. Ten zbytek mi s prominutím pak už neříká vůbec nic.
Radiožurnál, Prahu a Regiony chápu jako stanice pro devadesátníky.
Ale sám zastupující ředitel ČRo říká a přiznává, že stanice ČRo jsou přstárlé. Tak proč s tím krucifix už něco neudělá, když je ředitel, byť jen zastupující a jenom o tom stále mele ? A skutek, už několik let, utekl. Nejlepší by bylo Radiožurnál a Prahu z FM vykopat úplně a nechat to jako stanice pro devadesátníky v DVB-T, když to musí mít. A na okruh Radiožurnálu dát Wave a na okruh Prahy dát LEONARDO. Pak by dostal ČRo znovu smysl.
Já vím, proč chtějí zničit ty číslovky. Aby jim to nasraní posluchači neustále nesrovnávali s BBC 1 a BAYERN 3 apod.
Když bylo WAVE na Cukráku tak mělo 40 tisíc posluchačů. Když ho z něj vyhnali a zůstalo jen na netu a DVB, tak počet posluchačů klesl na 10 tisíc.
Co se DVB-Talizátoři uráčili začít dokrývat s tím podělaným DVB-T konečně republiku / a to podotýkám, že to stále není všude.../ Tak počet posluchačů WAVE stoupl na 13 tisíc !!! Z toho logicky plyne, že ty 3 tisíce se tam objevily přesto podělané DVB-T, do kterého to vůbec nepatří.
Takže z toho dělám takový závěr, že pokud nějaká stanice dokáže ulovit z toho, co se dokrylo v DVB-T, 3 tisíce lidí. Tak to je sakra zajímavá a chtěná stanice. / Protože bych rád viděl a poznal jednoho, co si z DVB-T pouští Radiožurnál ! / Tak potom taková stanice má být na celoplošné okruhu.
A víc už se k Českému rozhlasu nemíním vyjadřovat, protože bych se strašlivě nasral.
Mě se náhodou Radiožurnál líbí takto, jak je .... Zde není hudba na 1. místě, ale až na druhém místě. Jinak názvy Dech-dur, Jazz-dur apod. jsou nesmyslné nápady. Každý kdo chodil aspoň do hudebky ví, co znamená označení Dur a co moll. Pouze v kombinaci not hudební abecedy. Tohle by byl nějaký český originální totál motanec blábolec :-) Takže proč né třeba udělat název Dech-moll :-)))) Vznik je téměř stejný. Nebo Dechis-moll či Deches-moll. Popřemýšlejte vy koumáci názvů.
Tak to je absolutní pravda - lidi i dnes nemají často vůbec potuchu, že stanice jako např.Leonardo, Česko nebo Wave, vůbec existují. V DVB-T je sice najdou, ale to by museli najít a zmáčknout na ovladači tlačítko TV/R a to umí cca 30% diváků (ostatní se mačkání neznámých tlačítek bojí jako čert kříže)Stanice, která není v klasickém FM (VKV), jako by nebyla. A to říkám přesto, že denně v práci poslouchám internetová rádia (hlavně Radio 1 a Expres)
Radiožurnál nikdo neposlouchá kvůli hudbě, takže jestli vznikne stanice mluveného slova s podobným obsahem, tak spousta lidí přejde na poslech právě této stanice - samozřejmě, jestli bude stejně dostupná, hlavně na VKV. Co s týče té hudby na Radiožurnálu, tak ta je špatná zřejmě už proto, že se u nás špatně chápe věk +50. Z nějakého důvodu stále převažuje názor, že to jsou starší usazení lidé poslouchající dechovku, atd. Potom je jasné, že i výběr hudby je už od základu špatný. Lidé, kterým je dnes mezi padesáti a šedesáti jsou odkojeni převážně rockovou, (Deep Purple, Led Zeppelin) ne-li rovnou metalem, který následoval a dnešní dvacetiletí k této hudbě také vzhlíží, ale tuto hudbu na Rž téměř neslyšíte. Co naštvává strašně moc lidí je, když redaktor doslova utne rozhovor s nějakým zajímavým hostem s tím, "že už není čas" a potom tam pustí tříminutovou písničku na kterou v tu chvíli není samozřejmě nikdo zvědavý...Leonardo by se nemělo v žádném případě rušit, protože je to moderní stanice, která přispívá ke vzdělanosti národa, což tento národ potřebuje jako sůl. Spíš by se mělo uvažovat, jak tento program dostat blíže k divákovi - VKV, atd., protože spousta lidí o ní dodnes vůbec neví.
Touto změnou dojde ke kvalitativnímu skoku v poslechu stanic veřejnoprávního rozhlasu.Číslice zrušit a je vystaráno to je snad přímo na Nobelovu cenu,že na to dosud nikdo nepřišel?Kdo umí ten umí.