Opravdu si nemusite otevrit ucet u Citibank aby jste si mohl nechat vystavit Juice Pay. Tesi me Vas zajem o nas produkt. Popis systemu Juice Pay jiz brzy probehne tiskem a bude detailneji popsan i na Webu.
vina je to jen a pouze společnosti CCS, protože ona karta, kterou zmiňujete, se vydává POUZE majiteli benzínové CCS karty, který musí u společnosti CCS složit zálohu, povolit inkaso z účtu, vyplnit hory papírů atd. atp. Takže je to spíš služba navíc stávajícím zákazníkům, v žádném případě obecně využitelný nástroj pro platby na čs.internetu.
Nevím, zda je to myšleno jako ochrana proti konkurenci, ale míň už se toho asi o systému Juice Pay na webu citibank.cz dovědět nelze. Takže nevím, kde jste pro větu "...klient ma bankovni ucet u City nebo u jakekoliv jine banky..." získala podklady. Já jsem ten web prolezl odshora dolů a mimo níže uvedeného odstavce tam není nic. A z něj vyplývá, že zatím (jak dlouho ??) je to jen pro uživatele účtů a karet Citybank.
TOTO JE NA JEJICH WWW:
Platby prostřednictvím systému Juice Pay - exklusivního platebního systému, který Citibank uvádí na trh spolu se společností Eurotel a který vašemu podniku umožní přístup k velké bázi zákazníků.
Přímé platby ze Citibank - od vlastníků účtů v Citibank.
Platby používající karty Citibank Business VISA.
Značkové karty (EC/MC, Visa) - budou brzy doplněny.
Co takhle precist si prvni vetu clanku:
"Platit elektronické nákupy přímo po Internetu umožní po Expandii další banka v České Republice..."
Je zajimave sledovat, jak mi chodi na postu dopisy ve stylu:
"Co pomlouvate nasi nejmilejsi Citibank.."
"Fuj PR clanek.."
"Uznejte ze jina banka je lepsi, protoze ona je nejlepsi na svete .."
A tak.
Chapu to asi tak, ze je konecne na case pozdravit vsechny zamestnance
z ruznych bank, kteri se diskuse ucastni.
Pokud budete vedet o necem opravdu zajimavem, co ve vasich institucich deje, urcite mi napiste.
Vaše rady bych tedy vskutku oželel. Podle mých zkušeností dělá EB denní závěrku cca 2-3 hodiny, pouze zpracování měsíční závěrky bývá o něco delší. EB je banka, která nabízí mimo dobu závěrky zpracování transakce do několika minut. Jde o standard na světové úrovni. Co tedy kritizujete? Jiné banky (nejen české) mají problém vyřídit realizaci transakce jednou denně. Zajímá-li vás, jak to EB dělá, možná se na ní zkuste obrátit se žádostí o nezávaznou konzultaci...
Ono to "venku s MOTO zatim jde, to je pravda, ale je to cim dal horsi. Viz clanek na ZDNet. Bohuzel tyto problemy jsou dany velmi snadnou moznosti chargebacku (metodou "pokud obchodnik nema transakci stvrzenou podpisem, dostane zakaznik penize obratem zpet") a stoupajicimi pokutami prave za tyto chargebacky. Takze jsou dve reseni - bud se zmeni zastarala pravidla VISA a EC/MC nebo bude nutne zavest novy druh platby (coz je to, o co ted jde Citibank). A protoze VISA, EC/MC nemaji prakticky zadny duvod cokoliv menit, vypada to na to druhe reseni, ktere bude mit sanci na uspech jen v pripade, ze za novym produktem bude stat velmi, velmi silna spolecnost a to Citibank je.
díky, že věnujete energii této diskusi. Musím však konstatovat, že Vaše argumenty nesoviseji s otázkou proč venku to s MOTO jde a v ČR ne.
Ad 1) máte pravdu, reklamace jsou ve prospěch držitele a k tíži obchodníka. Proč ale naše banky rozhodují za obchodníky ochotné platit jim pocenta z transakcí? Jako člověk pohybující se v oblasti e-komerce mám pocit, že poptávka ze strany obchodníků o tento způsob platby je i přes tato rizika stále velká. Stejné riziko jako obchodníky venku čeká i naše obchodníky.
Ad 2) míra rizika, SSL, atd. Stará písnička. Pokud dáte vrchnímu v restauraci kartu zpravidla vždy si ji odnese dozadu a jako držitel karty zažíváte daleko větší riziko než u SSL přenosu na Amazon a následného automatického zpracování platby.
Máte pravdu, je potřeba efektivní platební nástroj. Škoda, že banky nevěnují svou energii tomuto nástroji (automatizovná akceptace MOTO transkací), ale ztrácejí čas proprietálními řešeními i když na dobré technologické úrovni.
Poznámka: pokud byste odpovídal do diskuse, prosím pošlete mi cc na e-mail. Server neoznamuje přispěvatelům diskusí, že jim někdo odpověděl.
1) Kartove spolecnosti uprednostnuji drzitele karet oproti obchodnikum (coz je v zasade spravne) a tudiz podporuji u nechranenych plateb (MOTO) to jest u plateb kde neni pritomna karta fyzicky tzv. plny chargeback to znamena, ze transakce muze byt kdykoli uspesne reklamovana ze strany drzitele karty. To vytvari riziko pro banku prip. pro obchodnika.
2) Riziko existuje i pro drzitele karty spojene s pripadnym zneuzitim karty (resp pouze jejiho cisla v kombinaci s platnosti karty - v cemz je prave ten problem) - pokud pouzijete kartu na amazon.com je to zrejme bezpecne protoze - a) verite amazon.com a b) verite zapezpeceni komunikace (SSL). Urcite mira rizika je tedy spojena s tim , ze davate kartu k dispozici obchodnikovi a tak se davate v sanc nejen obchodnikovi, ale komukoli kdo se pripadne proboura do jeho infrastruktury.
Jsem si vedom, ze trochu zjednodusuji dany problem a vim, ze existuji cesty jak rizika snizit (zde nehovorim o SETu). Vetsina techto opatreni nicmene predpoklada stabilizovane obecne prostredi pro elektronickou komerci v dane ekonomice. Potiz je v tom, ze se je potreba efektivni platebni nastroj uz proto aby se takove prostredi vytvorilo.
Mozna si vzpominate na smutne snahy zavest platbu seky v Cechach. Urcita analogie s MOTO platbami pro internetove platby zde existuje. Myslim, ze se v Cechach (mimochodem v Evrope bude situace podobna) vydame trochu jinym smerem uz prave proto aby jsme se pohnuli rychleji.
Pane Klimes, jste opravdu presvedcen o tom, ze se tenhle system opravdu rozsiri ?
Podminkou rozsireni je i dostatek obchodu prijimajicich platbu timto zpusobem.
Například dle "Průzkumu velikosti trhu elektronického obchodování" (http://svet.namodro.cz/go/r-art.asp?id=1000402896)
činil obrat všech dotázaných subjektů dosažený v roce 1999 44,461.637 Kč.
Je to sice určitě značně podhodnocené číslo, ovšem dle tohoto průzkumu máte šanci získat pouze 2 zákazníky, kteří
dosahují požadovaného obratu a to je v souvislosti se zvučnými jmény uvedenými v seznamu respondentů určitě varující.
Dovolím si pochybovat o tom, že si (pokud bude Vaše platební karty přijímat jen několik velkých "vybraných" e-shopů) budou koncoví zákazníci hromadně pořizovat Vaše karty.
Zjednodušeně řečeno se mi zdá Vaše nabídka velmi nevyrovnaná. Na jedné straně je velmi výhodná z hlediska koncového uživatele (vydání karty k jakémukoliv účtu, možnost "dobíjení" dle potřeby) a na druhé straně Vaše podmínky (velikost obratu, poplatky za provoz účtu) silně diskriminují menší provozovatele obchodů.
Musíte mi věřit, že je to tak jak jsem uvedl. Juice Pay bude opravdu pro každého stejně jako kterýkoli portál na Internetu.
Nechte se překvapit. Doporučuji se těšit!
Jak jsem před chvílí zjistil, je to stejné jako všude jinde (ne-li horší). Musíte si u nich zřídit účet a platit 1500 Kč měsíčně a ještě navíc musíte nejméně jeden rok působit na trhu a obrat musí činit nejméně 9 000 000 ročně. Což o to někteří z mých klientů by toho hravě dosáhli, ovšem je těžké předpokládat, že se placení tímto způsobem rozběhne ze dne na den, a taktéž ze dne na den nelze změnit účet. Většina totiž využívá účtů u IPB , protože tím podstatně ušetří poplatky za dobírku, která je zatím z 90% nejčastějším "platebním nástrojem".
Bohužel je to zřejmě opět tak, že banka se v podstatě nesnaží zavést novou službu, ale v první řadě jí jde o to, nalákat klienty na zdánlivě levnou službu a namastit si při tom pořádně kapsu.
Co se tyce pripojeni k www.citibank.co.in (coz je server poskytujici internetove bankovnictvi CITIBANK), tak tam nastane v brzke dobe jedna zmena. A to ze se tento server presune z Indie do CR. Potom bude traceroute podle meho nazoru optimalni.
Vase nova sluzba je urcite solidni. Dovolte vsak, abych pripomel, ze situace v CR je takova, ze je tady nekolik set tisic vydanych platebnich karet, kterymi venku platit lze, ale u nas nikoli.
Jako zastupce banky ochotneho prispet do diskuse o internetovem placeni bych se Vas dovolil zeptat, v cem je specificky problem CR pri zavedeni akceptace MOTO plateb a vytvoreni potrebne infrastruktury?
V CR stale trapime internetove obchodniky tim, ze pokud chteji nabidnout nejaky zpusob internetoveho placeni svym zakaznikum, tak je musi nutit vytvaret si nekde nejake ucty, kupovat si rozsireni na karty apod. Zlepsi se to nekdy?
To je bohužel pravda. Jenže co pak chudák obchodník
pokud narazí na zákazníka-lumpa. Zákazník "zaplatí" dostane zboží - vyreklamuje zaplacenou částku - a má to zadarmo.
Obchodníkovi nezbává než se soudit - a v tom je ten obrovský rozdíl mezi USA a ČR. Nejsem odborníkem na fungování právního systému ovšem tipl bych si, že v USA pokud prokážu , že mne tímto způsobem zákazník podvedl domohu se svého práva relativně rychle - jak to je u nás jistě víte sami.
Tak to jsem potom nepochopil, proč se na http://www.eurotel.cz/czi/i_20000410.htm píše "Nová značka Juice společnosti EuroTel, která bude v blízké době uvedena na trh, bude obsahovat velké množství inovativních WAP a internetových služeb. První z nabízených internetových služeb Juice bude právě virtuální platební karta "Juice Pay", která byla vytvořena ve spolupráci se Citibank," uvedl Steve Langkamp, výkonný ředitel pro prodej a marketing EuroTelu."
Z toho mi jasně vyplývá, že Juice = Eurotel, ne? Nebo je to jen nějaká propaganda, a s Juice nemá Eurotel nic společného?
Teď se dívám na http://www.mobil.cz/sluzby/juicepay000412.html, ale i z toho vyplývá, že jde jen o Eurotel: "...se start Juice Pay váže na kompletní start Juice portálu společnosti EuroTel"
To je sice fajn, me v Expandii rikali, ze procento kladne vyrizenych reklamaci je 75%, ale co je spis podstatejsi je to, ze ti ze dne na den zmizi veskery zustatek z uctu a cekas 3 mesice na to, jak banka rozhodne, jestli tvoji stiznost vyridi kladne. V pripade ze klade, tak je to sice super, kdyz pominu fakt ze jsi byl 3 mesice bez svych penez, ale co kdyz rozhodne ze reklamaci nevyridi kladne?
Juice Pay bude řešení skutečně otevřené. Citibank Vám ho vydá k účtu , který si řeknete (třeba právě u IPB). Automatické doplňování zůstatku na Juice Pay bude probíhat práve z tohoto účtu. Věřím, že se Vám bude Juice Pay líbit....
V USA se rovnez plati po internetu elektronickymi seky, btw. Jinak souhlasim s tim, ze prijimat online platby kartami VISA a EC/MC neni zrovna slast, vzhledem k jednoduchosti chargebacku (prakticky jakoukoliv transakci po internetu lze udat jako neautorizovanou a tim padem 100% uspesne reklamovatelnou) a pokutam za ne (hlavne ted od dubna, kdy je limit 1% a pokuta min. $25000) je lepsi reseni ona "elektronicka penezenka". Nevyhodou je, ze ji zjevne nebudou vydavat vsechny banky (ale jen Citibank), takze nemuzu prijit treba do IPB a dostat ji ke svemu uctu (pokud se mylim, tak me prosim opravte). Strucne receno, pokud by se tato karta opravdu rozsirila, tak to bude prima.
Po moznosti placeni kreditnimi kartami jsem se pidil pro nasi firmu take a dobra zprava je ze je to mozne i v Cechach (viz WWW-doufam ze se necitite pohorseni jejich obsahem). Ziskani smlouvy o akceptaci kreditnich karet bylo pomerne casove narocne (operatori CS si me prehazovali jeden na druheho a pritom jsem ziskal dalsich asi patnact telefonnich cisel ale nakonec jsme dosli ke zdarnemu cili). Dale je nutno mit pro garanci castky v cizi mene dodatek. Tim vsak odysea nekonci...aby nedoslo k odposlechu predavanych udaju, je nutno komunikaci zakryptovat-pro pouziti pres WWW je pak vhodne pouzit certifikacni autoritu (my jsme komunikovali s Jihoafrickou republikou). U plateb je uplne jedno jestli se jedna o kartu ceskou, nemeckou nebo americkou-musi byt vzdy reliefni, vzdy zalezi pouze na typu (VISA, EC/MC...). Pokud budete chtit pomoci napiste.
Ackoliv proti tomuto druhu plateb jsem slysel dosti namitek z duvodu bezpecnosti, je nejrozsirenejsim-kreditku ma temer kazdy (alespon na zapade, tam dokonce i reliefni). Muzete samozrejme vyuzit napr. projektu SET od Komercni banky, podle meho nazoru ale bude jeho uspech velmi vlahy ze stejneho duvodu proc neuspivaji podobne projekty-vyzaduji bud instalaci nejakeho specialniho hardware nebo software, zakoupeni specialni karty apod. Z pohledu zakaznika je vzdy jednodussi sahnout do penezenky a opsat jedno cislo na obrazovku-navic pokud je komunikace kryptovana nehrozi odposlech, potom uz pouze zalezi na bezpecnosti serveru ;-)
Ten internetový účet je docela fajn, na běžném účtu je sice úrok nula, ale lze velmi jednoduše převádět peníze na termínovaný slušně úročený účet.
Zásadní slabinou je ale velmi bídné internetové připojení k serveru - je totiž v Indii na velmi přetížené lince, zkuste si sami traceroute na www.citibank.co.in. V tom tedy internetoví "odborníci" v Citibank zaspali, protože tento stav přetrvává déle než půl roku.
Teď je otázka, kde je autorizační cetrum podle obrázku na:
http://www.citibank.com/czech/cz/elc/xfile48.htm
Pokud zase v Indii, tak tedy...
A k diskusi tady bych doplnil, že podle:
http://www.citibank.com/czech/cz/elc/xfile47.htm
se připravuje příjem i Visa a EC/MC karet - konečně první banka v Česku?
Jako spoluautor projektu bych si dovolil reagovat na podnet pana Slavičinskeho. (nevím co jste myslel tím ´PR článkem´)
Skutečne si myslím, ze řešení typu Juice Pay nejlépe zohledňuje situaci v České republice. Myslím si, že je třeba především rozhýbat internetové podnikání a zpřístupnit výhody nakupování přes internet každému.
V začátcích internetového prodeje v americe existovala infrastruktura pro kartové MOTO transakce. V Čechách je situace jiná. Vývoj platebních systémů na internetu odráží dosavadní vývoj nejběžnějšího platebního nástroje - v Americe to byla ve sve době kreditní karta. V Indii se napriklad plati za internetové nakupy (věřte, nevěřte) elektronickými šeky.
Přestože je u nás spousta platebních karet, platí se jimi minimálně. Přes 90 procent transakcí je výběr z bankomatu. Myslím si, že je potřeba nástroj, který je obecně dostupný (nejlépe zdarma) a který je proti zneužití kvalitně (128 bit SSL, PIN apod) zabezpečen způsobem neomezujícím pohodlný nákup.
Za PR článkem o jedné nové službě se nečekaně strhla větší diskuse. Tak to bývá vždy, když se mluví o internetovém placení. Může někdo z CitiBank vysvětlit, proč začali dělat další proprietální platební systém a proč raději nezprovoznili infrastrukturu pro podporu tradičních MOTO transakcí platebních a kreditních karet, aniž by se vymlouvali na otřepané klišé typu "je to nebezpečné atd."?
Reagoval bych ještě na jednu z vyřčených otázek, a to, proč se nerozšířilo CCS. Mám dojem, že chtěli 5% z realizované platby a zůčtování probíhalo nejméně ve čtrnáctidenních cyklech. Další omezení se týkalo pouze na nákupy pro firmy. Je již situace lepší?
V ceníku CitiBank také naleznete zajímavou položku - měsíční poplatek za internetové bankovnictví je 1500 Kč při příchozích a odchozích platbách zdarma, ale celkovém úročení 0%. Pro menší firmy s nízkým počtem trasakcí je to nevýhodné, ale pro větší to může být dobrá nabídka, ale ty zase tak rychle svůj peněžní ústav nemění.
Jste trochu příliš paranoidní. Nikdo snad už dneska neposílá číslo karty přes síť nekódované (ano, možná to jde cracknout, ale to vám dřív skončí platnost té karty), ale o to ani tak nejde. Milióny lidí kartou běžně platí a kupodivu to funguje. Já sice ne tak běžně, ale občas taky, i přes Internet, a o nic jsem nepřišel. A i kdyby, tak je tu ještě možnost reklamace.
Na druhou stranu ovšem musím souhlasit, že je to systém v principu velmi nedokonalý a nebezpečný, který už měl dávno být nahrazen něčím vyspělejším. Technologické možnosti na to jsou, potíž je ve dvou věcech: 1) banky jsou obecně neuvěřitelně nepružné, konzervativní, až zatuchlé instituce - čest výjimkám! - a podle mně je to na škodu i jim samým; 2) klasické karty už jsou prostě úplně běžné a rozšířené, má je prakticky každý (tedy v civilizovaném světě, tj. ne u nás), a docela to funguje, tak se vlastně ani klientům nechce nic moc měnit - to jen u nás, kde jsme sto let za opicema a banky to ještě zhoršují, se musí vynalézat takové stupidní náhražky jako tahle od Citibank. Na druhou stranu, díky aspoň za to...
By me tedy zajimalo, proc ti hloupi Americani ty karty porad tak pouzivaji, kdyz jsou teda tak DESNE nebezpecne. Myslite, ze to bude jejich vrozenou demenci?
No jo, zase jsem si to blbě ve spěchu přečetl. :o) Dneska jsem si to přečetl ještě jednou a už jsem pochopil. Tak si sypu popel na hlavu a díky za nakopnutí správným směrem. :o)))))
Take nejsem odbornik na banky, ale nedavno jsem se dozvedel, ze
KAZDA banka je povina vyridit reklamaci neopravnene strzenych
penez z karty. Pry se sice vzdy cukaji, ze po internetu se platit
nema atd., ale vyridit to musej a pokud na uctu neni vas podpis,
nema obchodnik sanci. Tahle paranoia je zpsuobena spise nesmyslnymi
clanky o vykradenych uctech a pod. Ale nikoho uz nezajima, ze v 99%
obchodu je vse OK, jak jinak si vysvetlit, ze v Americe utracej lide
na netu miliardy a nedela jim to problemy?
Už by moh někdo konečně vymyslet nějakej bezpečnej způsob placení služeb nebo zboží po internetu. Moje EC/MC karta je mi totiž úplně na hovno. Když někde zadám číslo karty, tak na to už čeká hafo hackerů se svejma snifferama a já nevim čim a druhej den mám zůstatek na kartě v mínusu. Nebo když platim v obchodě, tak si někdo opíše číslo karty a já se můžu jít zahrabat. Copak nejde vymyslet způsob, jak kromě čísla karty zadávat i jinej kód, aby nedocházelo ke zneužití? Něco jako elektronickej klíč k účtu u Expandia banky, kterej generuje pokaždý jinej kód a když se někomu podaří si ho opsat, tak je mu příště na hovno! Dobře placení experti v bankách, by už mohli něco vymyslet. Obyčejnýho laika (mě) nezajímá, jak to funguje, ale spíš jestli je to bezpečný! Omlouvám se za poněkud neslušnější příspěvek, ale myslím si, že dokud nebude tahle otázka vyřešená, že se ony slibované miliardy internetového obchodu neuskuteční.
Proc se nerozsirily platby via CCS karty?
Podle mych informaci je to mimo jine proto, ze obchodnikovi to vyuctovavaji s ohromným zpozdenim (snad i mesic!!!!). To neni pro obchodnika ON-LINE reseni. Zakaznik sice zaplati, ale obchodnik na penize ceka vecnost.
Ma-li nekdo jinou (lepsi) zkusenost, rad si ji vyslechnu.
Ano, Citibank bude mit urcite uspech. Je jiz potreba aby konkurence Expandie
zacala jiz neco delat. Vime o teto situaci mnoho, nebot na Internetu spravcujeme
22 bankovnich domu a pojistovan. Jen me mrzi, ze i ti ostatn a to vim urcite nemaji
zpracovanu komplatni analyzu ja SW, tak HW a posleze vznikaji veloka rozcarovani
z toho, co se dalo, (nebo nedalo) ocekavat. Expandia provadi jiz dnes cca. 9 -10 hodin
uzaverku systemu a tudiz neprevadi platby on-line, tak jak slibovala. To znamena, ze po pulnoci
Vam penize odejdou, ale dorazi, az po 8-10 hodinach. To jen tak na okraj. Doporucil bych vsem sefum
IT, aby na tuto otazku si kladli velky a velky duraz. V poacnem pripade se mohou obratit na nase
obchodni oddeleni s zadosti o nezavaznou konzultaci.
Co to je cc processing? Uz dlouho hledame nejakou moznost jak prijimat karty pres internet... Zatim bezuspesne... Nevite o nejake moznosti jak prijimat i zahranicni karty? Diky.
Jinou možností je i karta určená pouze pro platby na internetu od společnosti CCS. Jenom nevím čí je to vina, že se zatím po internetu moc nerozšířila.
Aha. V tom pripade to vypada dobre...Doufejme, ze se to podari prosadit... Pak uz jen vyresit druhy zakladni problem ekomerce - logistiku a muze to u nas pomalu zacit fungovat...
Kdyz to ctu ja, tak tam vidim, ze podminkou mobil neni. Podminkou je mit NEKDE (tj. ne jenom u Citibank) ucet. Jak jsem behal po internetu, tak jsem tam nasel vic podobnych informaci. S Eurotelem se spis nejak dohodnou jako treba Expandia s Paegasem.
Ale ne, ta sluzba neni jenom pres mobil. Ta je hlavne pres Internet , pres mobil je to navic.
Tedy asi tak, klient ma bankovni ucet u City nebo u jakekoliv jine banky.
Necha si udelat virtualni kartu, ktera se z jeho uctu pravidelne dobiji (tady se objevila ta analogie s kartou do mobila). Ke karte ma PIN, ktere pouzije pri jakekoliv platbe predevsim pres Internet, ale i pres WAP, bude-li chtit.
Jedina drobnejsi komplikace je tedy to, ze si clovek musi nechat udelat tu virtualni kartu. Kazdopadne vice info najdete na www.citibusiness.cz.
Cesti obchodnici (inetovi) mohou prece prijimat platby platebnimi kartami jiz ted a bez problemu (VISA, AMEX, EC/MC, DINNER, atd.). Na Internetu je rada spolecnosti, ktere poskytuji cc processing... Tak nevim, proc to resit takovou krkolomnou cestou pres mobily, atd.
Pro Citibanku je to perfektni krok a ostatni bankeri si musi jen rvat vlasy. Dosud pusobila Citi temer vyhradne pro velke firmy, nyni ale chteji smerovat na drobne spotrebitele - a lidi s mobilem muzou u Eurotelu oslovit vice nez milion. (Kreditku ma par desetik tisic.)
... připravuje něco podobného také. Měli to už spustit loni na podzim, podle mých informací to ale odsunuli na letošní jaro. Jak to je přesně ale nevím :-(
tak jsem měl nějak rychlé prsty a odeslal jsem názor dřív, než jsem ho dopsal. :o))
Chtěl jsem ještě dodat, že jinak je ta služba zajímavá a rozhodně klobout dolů před Citibank. Je znát že v oblasti IT technologií a bankovnictví je vývoj opravdu hodně rychlý.
Pokud jsem to správně pochopil, tak abych mohl uskutečnit tuto platbu, musím mít mobila. To je teda pěkně hloupé. :o( Pořizovat si mobil jen kvůli platbám je kravina a tak zase se svými mezinárodními kartami VISA a MASTER CARD, které berou prakticky všude jinde, můžu jít v ČR do ... ach jo. :o(