Nic proti Paulovi a Ringovi, ti si svoje peníze zaslouží, ale co ta kupa vyžírků, kteří se na tom přiživují.
Navíc je tu i jiný úhel pohledů, řekl bych, že mnohem důležitější. Brouci už mají dobu své největší slávy za sebou a počítám, že prodeje původních desek už nebudou nijak závratné, ale samozřejmě, ať z prodejů inkasují i nadále, to je v pořádku a i uvolnění pod public domain na tom nic nemění. Ale bylo by dobré dát i jiným hudebníkům možnost na jejích práci navázat, možná ji rozvinout a přetvořit, čerpat z ní, zkrátka posunout ji dál (ostatně i Beatles byly jistě ovlivněni předchozí generací a nechali se inspirovat). Tvůrci filmů, výtvarného a dalších uměleckých profesí by měly dostat šanci jejich dílo volně použít. A proč? Protože jim to otevře nové možnosti, nám to přinese rozvoj kultury a broukům novou popularitu (protože autorství jim nikdo vzít nemůže), což má pro ně samozřejmě i komerční význam. Všichni jsou spokojení. Oprava, skoro všichni, nahrávací společnosti a autorské svazy, které by rády hrabaly i z lidovek určitě ne, ale ty ať vezme čert.
Ringo i Paul jsou stále činní a nepotřebují paběrkovat na 50 let starých věcech, úspěšně tvoří dál a solidně vydělávají na aktuálních věcech.
Navíc, kopírovací monopol není samozřejmost. Společnost těmto lidem poskytla určitou ochranu (dle mého názoru nepřiměřeně dlouhou) a možnost si vydělat, je na čase to společnosti vrátit.
To je trochu nesmyslná věta. Zákon je pro všechny platný stejně, ale rozhodně nemusí a ani nemůže hájit zájem všech stejně. To prostě nejde. Sto lidí, sto chutí. zákon by měl být spravedlivý a vycházet ze sociálněkulturního zázemí společnosti a zohledňovat vývoj společnosti. Navíc musíme najít rovnováhu mezi právy jednotlivce a potřebami společnosti, to je to nejtěžší a jádrem celého sporu. Je bez debaty, že autor/umělec musí být chráněn, otázka je jen jaká by to měla být doba aby měl šanci vydělat a společnost, respektive kultura, nebyla poškozena příliš dlouhou dobou této ochrany.
Děláš si srandu, ale skutečně je velmi pravděpodobné, že tomu tak je. Ostatně právě umělci kteří něčeho dosáhli se k tomu takto staví. Mohu zmínit třeba členy kapely Pink Floyd a mnoho dalších, kteří dokonce vytvořili organizaci Featured Artists' Coalition, která se snaží bojovat proti kameníkům a vrátit práva a odměny za svoji práci do vlastích rukou a požadují změny v autorském zákoně, který je pro umělce i společnost značně nevýhodný.