Zajimave, pro jednu (na ceske pomery) vetsi firmu delam a ta si (napr) auta kupuje za hotove (a ze jich neni zrovna malo).
To mate stejne a bydlenim.
a) platite 10k najem a za 10 let budete furt platit 10k najem a nebudete furt mit nic
b) platite 10k hypoteku/uver/... a za 10let splatite svuj pokojik
c) zaplatite hotove a pokojik je vas hned za cca 1/2 toho, co zaplatite v pripade b)
Pokud vite ze se budete co 2 roky stehovat, nebudete si kupovat byt, kdyz vite ze nekde zustanete dalsich 50let, je nesmysl platit najem.
Mně ten článek připadá amatérský a zbytečný, škoda času a úsilí na jeho psaní.
Trochu mi to připomíná diskuse z doby před 10 a více lety na téma operativní versus klasický leasing na firemní auta. Tehdy taky bylo velké množství lidí, kteří prohlašovali, že do operativního leasingu (pronájem infrastruktury) by mohl jít jenom blázen a taky to při prostém porovnání ceny vycházelo nejméně 2x (spíš více) dráž. A dnes má naprostá většina větších firem operativní leasing.
Ten cenový rozdíl totiž dělají kouzelná slovíčka "skryté náklady" a "kvalita služby". A naprostá většina zvláště menších firem je neumí vyčíslit. Tím netvrdím, že cloud (OL, pronájem atd) je pro každého. Zvláště ne pro toho, kdo si neváží své práce (neumí ji prodat).
A nejvíc mne pobaví, když tady někteří z naprosté neznalosti podsouvají myšlenky o marketingové masáži. Zvláště u velkých firem se návratnost a efektivnost projektů posuzuje takovým způsobem, že kdyby to řešení nemělo jasné finanční přínosy, nemá šanci projít.