Ano, v ČR většina e-shopů používá platební brány. Nicméně jakmile chce e-shop provádět platby opakovaně (předplatné, průběžné nákupy - třeba Amazon, Google Play nebo právě Facebook), nebo jakmile se má transakce odložit (třeba iTesco - platí se až podle skutečně doručeného nákupu), nezbývá obchodu, než mít všechny údaje potřebné pro platbu, tedy číslo karty, bezpečnostní kód a expiraci. A to nemluvím o embosovaných platebních kartách používaných hlavně v USA, kde jde opravdu jenom o to číslo.
Tak tohle je velký omyl. U každého solidního eshopu se číslo karty zadává do platební brány banky. Nikdy se nedává obchodníkovi, ten nemá ani údaje o expiraci karty a verifikační kód.
Pokud to po mně eshop vyžaduje, tak okamžitě zavírám prohlížeč.
Obchodník dostane pouze informací a provedení transakce.
Že je tím identifikátorem číslo platební karty, to je jasné. Mně šlo ale právě o to "spojení s bankami a finančními institucemi", protože to by z toho dělalo skutečně novou a potenciálně dost nebezpečnou věc. Jenže bez toho by ten článek zase nebyl tak úderný, protože by byl v podstatě jenom o tom, že když Facebooku poskytnete číslo své platební karty, bude mít Facebook číslo vaší platební karty. Což má i kdejaký e-shop a dokonce i kdejaký kamenný obchod. A navíc zrovna Facebooku je to dost k ničemu, protože podle toho nikde nic nespáruje (protože mu nikdo jiný to číslo karty nedá, na rozdíl od e-mailu nebo telefonu). Takže při získávání dat o uživatelích to Facebooku bude dobré akorát tak k tomu, když si jeden uživatel přiřadí svou platební kartu k několika falešným účtům.
ve spojení s bankami a finančními institucemi bude Facebook mít další unikátní identifikátor
Co přesně si mám pod touhle větou představit? O jaké spojení se má jednat? Budou banky předávat nějaké nestandardní informace Facebooku? Nebo bude Facebook předávat nějaké nestandardní informace bankám? Nebo to má být ta konspirační teorie avizovaná v úvodu článku?