Opět pěkný článek.
Takže jestli to chápu:
1. Právnícké osoby budou muset povinně přijímat datové zprávy
2. Ale tato zpráva se nebere jako podepsaná (fikce podpisu)
3. Ale do OVM (úřad) se datová zpráva bere jako podepsaná
Takže do katastru můžu poslat přes DS cokoliv, klidně převod, ale firmy to nemohou akceptovat?
No, dává to smysl?
Tak snad bude firmám stačit odeslání přes DS a max. klikihák na dokumentu.
Snad tomu nebude bránít nějak právní úprava.
Prošel jsem v rychlosti prezentace z těch konferencí, ale nikde jsem nenašel informaci jak je to s nasazením omezení metod přihlášení přes NIA/eIdentitu.
Jako např. zakázat bankovní identitu apod.
Je k tomu někde více info?
Z e-identity mi k možnosti vypnutí bankovních (a jiných) identit sdělili (informace je z 16.9.2021):
V současné době není možné identifikační prostředky vydávané soukromoprávními subjekty odpojit na portálu Národního bodu. Avšak, taková funkce je nyní v procesu plánování a bude implementována v nejbližší možné době. Nyní je možné si prostředky vypnout pouze v rámci uživatelského prostředí jednotlivých poskytovatelů
A ohledně termínu implementace:
Je mi moc líto, ale podle nejnovějších informací bylo z důvodu jiných priorit souvisejících s implementací zákona č. 261/2021 Sb. (známého také jako DEPO), zavedení této funkce odloženo na neurčito.
Takže možná po zavedení DEPO...
Převod na katastru vyžaduje ověřený podpis, takže přes datovou schránku to nestačí. Fikce podpisu je zlo, je dobře, že se to nerozšiřuje dál. Firmy mezi sebou můžou akceptovat cokoli, co si dohodnou – když si s nějakou firmou domluvíte, že jim objednávku budete potvrzovat kýchnutím do telefonu, je to vaše věc, nikdo vám v tom nebrání.