Co čeká reklamu v tomto desetiletí? Trvalá změna televizní krajiny

6. 4. 2015
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Dalších sedm trendů, které zásadně ovlivní vývoj trhu s televizní reklamou. Doplněno o komentář analytika České televize Milana Krumla.

Televize v blízké budoucnosti jistě zaznamená mnoho novinek. Technologické inovace se zrychlují, o čemž svědčí HD ploché obrazovky, 3D televize, ale i smartphony a tablety a jejich využití pro sledování televizního obsahu. Chování spotřebitelů se vyvíjí a utváří i s ohledem na popularitu a benefity sociálních sítí, což naopak podněcuje výzkumníky a marketéry k neustálému sledování změn ve spotřebním chování.

PŘEČTĚTE SI PŘEDCHOZÍ DÍL: Kam se bude ubírat televizní reklama v tomto desetiletí?

Obchodní model prodeje obrazového obsahu se bude komplexně měnit až k vzájemně závislým obchodním modelům, které budou podporovat televizní průmysl ve věku internetu. Tento tlak nutí nejen stávající poskytovatele obsahu ke změnám, ale dokonce i motivuje nové, malé či amatérské hráče ke vstupu na trh.

CIF25

1. Televizní reklama bude osobnější

Inzerenti stále věří, že jejich reklamní výdaje nejsou účinné, proto se snaží oslovit cílové zákazníky způsoby, které nebyly dříve možné. V budoucnu budou inzerenti spoléhat na samostatné „reklamy“, které diváci mohou snadno ignorovat. Díky digitálním videorekordérům mohou reklamy přeskočit a odejít si třeba do kuchyně na svačinu. Většina reklam v budoucnu bude spíše kontextuální, vysoce interaktivní, a laserově cílených na každý prohlížeč.

Představte si následující situaci: divák si jednoduše ukáže nebo klikne na objekt v televizním pořadu pro příjem reklamních informací. Představte si, že například kliknete na BMW z poslední bondovky a získáte tak informace o dostupných modelech, konfiguracích, a dokonce i nabídku v nedalekých autosalonech. Inteligentní systémy budou neustále monitorovat poslední prohlížení a nákupní chování spotřebitelů (včetně těch, které se týkají jejich sociálních sítí) a budou je dynamicky párovat v rámci programů, které spotřebitel právě sleduje. Tyto systémy by pak mohly rovnou provádět výběr z reklamního inventáře na míru pro každý prohlížeč. Například pokud je v televizi program o přírodě a divák se chystá na kemping, pak se mu automaticky objeví reklamy na campingové vybavení.
S touto předpovědí souhlasí 83 procent respondentů, z nichž 40 procent se domnívá, že se jedná spíše o hudbu budoucnosti.

Autor článku

Autorka se dlouhodobě zabývá médii, v minulosti působila mj. v redakcích odborných časopisů Strategie a Marketing&Media

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).