Otázka k PayPalu: všichni se na něj těšili - přišel - ukázal se a ... dosud se moc neřeší, proš masově neuspěl. V čem vidíte jeho neúspěch? Nečeské prostředí? Platby kartou? Vysoké poplatky? ...
Řekl bych, že pro české uživatele jsou problémem všechny tři vyjmenované věci. Základní potíž je v povinném navázání PayPal účtu na kartu - kdo ji nemá, má smůlu. Navíc je PayPal mnohdy provozně drahý a pro jazykově nedostatečně vybavené uživatele značně nepřívětivý. K tomu přistupuje i poměrně známý problém obtížně vysvětlitelného zablokování účtů, provázeného v podstatě nulovou komunikací s postiženým klientem. Ten sice, pravda, často něco porušil, ale ve většině případů netuší co, protože pravidla jsou k dispozici buď jen anglická, případně jsou-li česká, jsou psaná takovým jazykem, že mu 95% lidí vůbec nerozumí. jinak mnoho českých uživatelů, zejména mezinárodních služeb, a účastníků aukcí používá alternativní systémy, jako je Moneybookers či PayPay, které jsou často pro Evropany přívětivější. Dokonce znám i pár českých podniků, které umí platby přes tyto platební systémy přijímat.