Ano, přesně to bylo první, co mě napadlo, když jsem viděl tu tabulku. No a asi to má přesně ten důvod, který mě hned napadl. No nekupte, to!
Technisat Digitradio 10 IR -- krásných 3200 Kč na Alze
Albrecht DR 53 -- 2500 Kč v Electroworldu
Albrecht DR 50 B -- 1800 Kč v Electroworldu
Technisat Digitradio 110 IR -- uchvacujících 5700 Kč "namol".cz
a tak dále. No za ty prachy se rádiový "settopbox", kterým ten digitální zvuk narvete po nestíněném drátě do svého analogového šustítka fakt vyplatí... To už asi raději zaplatím data a pustím si online rádio po internetu.
Samozrejme ze si to muzu najit. Ale ocekaval bych, ze to udelal autor clanku. A dokonce by mi i stacilo konstatovani, ze to to stoji kolem tri stovek. abych mel predstavu ;) Takhle si muzu myslet, ze to je strasne draha vec, kdy se skoro vyplati koupit nove auto :D
Kdyz jsem zacinal s DABem, koupil jsem nekolik prijimacu, ktere jsem uz asi dva roky nezapnul a nikde v okoli neznam cloveka, co tento zpusob prijmu pouziva. Myslim tim nemobilni poslech.
Pojem adaptér nevímm nevím jestli bych použil . Pod kapotou auta to co ho pohání
je taky adaptér ?
Hezký přehled , funkčně jen opět filozofické cvičení na téma co je vše možné. V momentu řešení ceny, zástavby , ovládání a třeba spotřeby hodně lidí se spokojí s analogovým tichem či offline zvukovým mediem.
Ve spotřebitelské křivce se stále tedy pohybujeme v části innovators a early adopters . Problém může být v tom pokud někdo business postaví na tom že již základy má platit majorita ale to je brzo tedy pokud k tomu vůbec ve vhodný čas dosjde.
další pixla, která se mně bude povalovat v autě, povede k ní napájení a další drát do AUX vstupu? To raději zůstanu u FM.
Divím se, že někdo nevyrábí krabičku, která by se vrazila mezí anténu a anténní vstup do FM rádia. Vysílala by do rádia na řekněme 5-10 frekvencích, naladění by bylo třeba přes BT a pořady DAB bych volil klasicky na panelu FM rádia.
Pravděpodobně si neuvědomujete, že né do starých ale spíš do nových vozů bez DAB+ žádné jiné radio nedostanete. Protože tam není žádná 1DIN 2 DIN pozice není, ani už zaplněná. Protože to už není radio ale infotainment vozu kde krom nastavení parametrů vozu se můžete dozvědět i takové věci jako že třeba je nějaký problém s motorem dřív než se pokusíte nastartovat a bude neštěstí dokonáno.
Takže Vy nemáte mnohdy koupit co .
Už delší dobu scháním náhradu starého dosluhujícícho FM rádia pro rodiče - důchodce na chalupu. Koukal jsem na nabídku DAB zařízení a je to děs a hrůza. Se starými lidmi se prostě nepočítá. Buď šíleně složité ovládání, nebo pidi displej na který nevidím pomalu ani já, nebo to mluví jenom anglicky, nebo libovolná kombinace předchozích. Asi jim zkusím sehnat klasické FM rádio a bude klid...
Měsíčně si platí data a internetové připojení většina lidí, takže v tom problém nebude.
U DAB+ by ale bylo dobré se zaměřit na pokrytí signálem a nečekat, že se jen tak připojí nějaký "adaptér" a jako zázrakem se objeví všechny stanice (samozřejmě bráno v kontextu celé ČR a ne jenom hlavního města a max. kilometru okolo).
Poridil jsem seniorovi DAB od Tchibo (asi preznaceny Philips) a spokojenost. Novejsi model je
https://www.tchibo.cz/digitalni-radio-dab-fm-s-bluetooth-p400161833.html
Mám kladnou zkušenost se dvěma tunery pro přidání příjmu DAB+ ke starším přijímačům. Stolní Albrecht DR50 má i dálkové ovládání a konektor na připojení antény. V autě dobře poslouží Blaupunkt DAB`n`PLAY 370, u kterého je dodávána nalepovací anténa na přední sklo auta, která ale samozřejmě funguje i na okně místnosti. Oba lze linkově připojit k zesilovači, v autě i přes FM do vestavěného autorádia, či využít i funkci handsfree a streamování hudby přes Bluetooth.
Než by někdo takové komplikované udělátko vyvinul, vyrobil a dostal do prodeje, tak by vozový park, jiný než v Česku, byl dávno nahrazen novými auty s integrovaným příjmem DAB+. Nesmí se také zapomenout na to, že ze staré autoantény by žádný signál z DAB+ pásma nebyl k dispozici. Jaké řešení tohoto problému by navrhl tom nodar? ;-)
- u FM nezustanete páč se vypne jako analog TV
- FM tranmitery už jsou
- analog antena použít nejde
- zapojení mezi radio a antenu potrbuje servisnit zasah
-stejne to potrebuje napájení.
- zarizeni k takové trvalé montáži do vozu vyžaduje i jiné schválenií
Takže ušetříte i jeden kabel a to se vyplatí....
Kdy se skutečně u nás vypne FM pásmo, to zatím nikdo neví a mezitím se možná autopark v Česku obnoví s již standardním DAB+ příjmem.
Ovšem dnešní existující FM transmitery komunikují pouze na jediné frekvenci z FM pásma, na které se nic nevysílá, ani neruší. Navrhovatel ale počítal s asi 10 "kanály" s 10 DAB+ stanicemi, mezi kterými by se dalo přepínat pomocí předvoleb na FM pásmu "starého" autorádia.
Napájení "udělátka" by nemusel být problém, anténním kabelem se posílá u mnoha autorádií napájení ke stávající anténě.
Lidi si do aut namontují plno různých nadstandardních přístrojů již dnes i bez povolení a maximálně je třeba je dočasně "umravnit" před návštěvou Stanice technické kontroly.
;-)
Přesně tak, chci i nadále používat současně dotykove LCD, které má pod FM 5 virtuálních tlačítek s předvolbami. Takže kdyby měl ten DAB modulátor 5 frekvenci, měl bych to vyřešené. No a na displeji by byl nápis FM, ale to bych přežil .
Argumenty s amatérskou montáži neberu, klidně bych si to nechal nainstalovat v servisu, přístup k autorádiu je na minutku a napájení lze vyřešit rozbočovačem za 15 Kč. Dipól antény by sice měl mít jinou délku, ale překvapení - na mém radiobudiku je prutová anténa pro FM i DAB a kupodivu to funguje docela dobře.
Problém bude spíše, že to nechtějí výrobci aut, nebudou to podporovat, chtějí ať si lidé koupí nové auta.
Tady se diskutuje o vysílání výstražných varování.
IMHO se to toho článku tak trochu týká:
https://www.zpovednice.eu/detail.php?statusik=1182396