Autor trochu míchá s pojmy. Reklama ve vlastní TV není zdarma, protože zabírá čas určený pro reklamu. Tento čas je přesně sledován, nemůže překročit určitou denní hranici, takže nelze jen tak "ubrat na filmu a přidat reklamu". Tím, že "zadarmo" odvysílají vlastní reklamu přijdou o peníze za cizí reklamu, na kterou nezbude místo. Není tedy pravda, že je vlastní reklama nic nestojí. A nevidím tedy překážku v tom, aby si jiné weby zaplatily reklamní prostor.
Autor se pohyboval v oblasti televize, takovéto základy musí znát. Článek překrucuje fakta aby mohl házet špínu na TV Nova.
Tak pod tohle se podepíšu. Ten článek mi přijde dost tendenční. Jako soukromá firma si dle mého může propagovat co chce (v souladu se zákonem)... a mimochodem pokud si jakákoliv soukromá firma (televize) odvysílá reklamu kdo a proč by zjišťoval jestli je za ní zaplaceno? není to jejich"podnikatelský záměr"...
Presne tak: neni to nic jinyho, nez dalsi z rady ublizeneckejch vykriku - tradice intousske mody nadavat na praktiky tech velkych, treba prave tv nova. Uvest to tematem v nadpisu, ke kteremu tu jinak materialy chybi a debata na tohle tema by byla zadouci, to jsou praktiky buvarnich magazinu. Pravdepodobne to opet tradicne budou vysvetlovat/omlouvat slovy, ze jde jen o glosu, kde si autor muze psat co chce a jista nadsazka je zadouci - cili zase bulvar. Aspon kdyby tyhle 'glosy' nesly do rss...
Dle logiky článku by se dalo argumentovat tím, že relace Televizních Novin měla i před existencí TN.cz stejnou stopáž jako má teď, tudíž jsme ošizeni o část zpravodajství.
Jenomže já mám na článek stený názor jako vy :-)
Nemůžeme ale opomenout fakt, že autor pracoval v nejedné televizi, tak možná i existuje nějaký paragraf, podle kterého lze větu "Více se dozvíte na TN.cz" brát jako reklamu, která není jako reklama označena a měla by být.
Ale požadovat za to po televizích - ať už komerčních nebo veřejnoprávních - kompenzace, které navrhuje autor, mi přijde jako vskutku blbý nápad.
tak já jen upřesním, ano, TV stanice mají limit v podobě určitého % z denního vysílacího času, ale to že Nova anoncuje tn.cz mimo reklamní bloky jí nikterak tento limit nezkracuje - toto si uvědomte! a i kdyby to nakrásně poušteli v bloku, tak ani TV Nova není 100% vyprodaná a nic by si neubírala, letos přišla dokonce s neuvěřitelnou nabídkou - lastminute na prosinec pro zadavatele :-)
a to že to udělá ve zpravodajství už tuplem neubírá z limitu pro reklamu, polemiku jestli je to košer nebo ne ponechám jiným,
faktem ale je, že zpravodajský pořad (v tomto případě televizní noviny) nesmí být sponzorován, a reklama musí být jasně oddělena od ostatních pořadů - proto má také Prima neustále na krku pokuty za sponzoring reklamních znělek
no ona ta rekalam na web Novy není klasická reklama ale spíše takový podivný product placement (ten se používá spíše v klasických filmech), no i když zpravodajství TV Nova je spíše než publicistika, takový pseudodokument xD
za reklamu bych to považoval jen pokud by byla vysílána v klasických reklamních blocích (mezi reklamními znělkami) nebo jako takoví ti "sponzoři"