1. Může být. Ale pokud se zákazník dívá jen a pouze na výši slevy a nikoliv na cenu, pak mohou být oba spokojeni :) Ale v dobrých podnicích se to nestává.
2. Při nakupování jsou vždy uvedeny podmínky, za kterých kupon platí, včetně časového období. pokud to člověk slepě koupí, aniž by si to přečetl, je blbec. To, že dost velká část kuponů propadne je pravda, ale to je většinou z důvodů, že na to lidé zapomenou, že nějaký kupon mají a podle psychologického efektu propadnutí kuponu bolí méně, než kdyby propadly přímo peníze..
3. Opět zde platí, že u drtivé většiny nabídek bývají uvedeny www stránky. Rozumný člověk se podívá, jak podnik vypadá, jaké jsou ceny nápojů (do podniků pouze s 0,2 l nápoji z principu nechodím), lokalitu apod. Jen blbec si něco koupí a pak naříká, že je to tam drahé, nedostupné, škaredé a ještě mají špatnou otevírací dobu.
Pokud mohu usuzovat z malého vzorku 10 slev, co jsem koupil (pobyt, fitness, kadeřnictví a 6x restaurace), vždy jsem byl 100% spokojen, obsluha byla příjemná, jídlo chutné a nikdo se mě nesnažil odrbat. Myslím, že dnes, kdy je obrovská přemíra restaurací, kosmetických salonů, fitness center i ubytovacích zařízení, si všichni uvědomují, že spokojený zákazník, který se vrátí a/nebo dá dobré reference je mnohem cennější, než krátkozraký zisk vzniklý oškubáním zákazníka..
1) Kazdy slusny server si to kontroluje. Zakaznici nie su blbi, a tiez si to vedia skontrolovat, staci jeden, a cela akcia ide do haja. To zlavovy server urcite nechce, a ktokolvek ma trochu zdraveho rozumu, podobnu "ponuku" proste neuverejni...
2) To iste, cim obmedzujucejsie podmienky, tym nizsi realny predaj, ozaj by som nepodcenoval inteligenciu zakaznika.
3) Vo vacsine pripadov je pitie sucastou konzumacie, takze ani tento argument velmi neobstoji.
Urcite sa take veci stavaju, ale hadzat kvoli par firmam do jedneho vreca cele odvetvie mi zavana bulvarom alebo hlupou zavistou.
Ten rozbor je sice hezký, ale v české praxi to je potřeba přepočítat. Obchodníci to před předáním SS připraví zhruba tímto způsobem:
1) zvýšení reálné ceny o 100-200%
2) stanovení podmínek kupónů tak, aby část z nich propadla (např. taková lhůta pro čerpání, že se to fyzicky nedá, např. sleva na vstupenku na koupaliště leden - duben)
3) samo čerpání je ještě spojí s dalšími nucenými náklady, např. ke zlevněnému jídlu 3x předražené pití
Takže v českých podmínkách je to většinou čistě o odrbání zákazníka a obchodníkovi se to rozhodně vyplatí. Snad jen že obchodník i SS přijdou v dané situaci o "dobré" jméno, ale na to se tady stejně moc nehraje.