Jen drobná poznámka k počtům a příkladu uvedeného v článku.
"když je sleva 50 % a dalších 15 % si vezme SS, zboží by muselo mít více než 60 % marži, aby byla akce zisková po první fázi"
Ve skutečnosti by marže musela být cca 185%, nikoliv přes 60%.
Pokud vezmu cenu zboží 100, sleva je 50 a 15 si vezme SS, pak vychází základ na 35. Abych se z 35 dostal na 100, musím přičíst 185%..
Ještě jedna, hnidopišská poznámka (nebrat prosím vážně) k úvodnímu piktogramu, kde producer a discount agregator jsou označeny jako ženy, customer jako muž, to není švédská trojka (2muži a žena) :)
nesouhlasim s vasim vypoctem marze - provize SS se vypocitava z hodnoty po sleve, takze pak skutecny vynos je 100-50-0,15x50=42,5 a ne 35, takze abych pokryl faktickou slevu 57,5 (100-42,5), tak by marze musela byt 135%.....kazdopadne v tom clanku je to nepresne ;)
Poplatek za "marketing" je u vetsich portalu vzdy pres 40%, nevyuzite vouchery 50/50. Co je klad ze vetsina serveru proplaci faktury hostinskym rychle, cekal bych nejake podminky jako hromadna fakturace po ukonceni akce apod.
Situace se zhorsuje, pri nabehu to byly opravdu slevy (6 trinactistupnovych piv + 600g kridel za 120 Kc apod. Dnes jsou to v podstate ceny polednich menu jenom s mirne vetsi gramazi nebo kavou zdarma. Na druhou stranu bezi prave akce 120g tatarak,6 topinek a 600g zeber za 99 Kc :-)
Normalni clovek nejde po sleve ale po dobre cene, opakovane nakupuji vouchery do hospod kam stejne chodim, nemam s tim problem.
To ovsem neni predmetem, bavime se o gastropodnikani v souvislosti se slevami, zebra, kridla, tataraky dominuji. Ze nekdo nepotrebuje liposukci, umele nehty nebo spalenou topinku nic na veci nemeni, poptavka je, nabidka taky a da se to merit.
Znam jeden nejmenovy bar, kde topinky (tatarak) tvori 80% obratu kuchyne a to ho nemaji uz 20 let v jidelnaku. Clovek udela rezervaci, prijde, sedne, zamrka na obsluhu ze by chtel tatarak, obsluha nic nerekne a za 20 minut je to na stole. I s tema topinkama co jsou odpad.