Nejlepší zdroj pro zkoumání, jak na to u zahraničních vyhledávačů, jsou stránky firem, které tyto služby nabízejí :-)) - mnoho z nich totiž končí i na místech 11 - moc moc :-))
Když jsem před pár lety se SEO začínal, myslel jsem si totéž co vy. Jenže brzy jsem zjistil, že podle výsledků vlastních stránek SEO experty hodnotit nelze. Jedná se totiž o jeden z nejkonkurenčnějších oborů na angloamerickém webu, firem, které se jím zabývají jsou tisíce a celkem logicky nemohou být všichni na prvních místech ve všech vyhledavačích :-)
Je to o penězích. Na SEO se většinou specializují malé firmy a jednotlivci. Většina z nich by na dosažení opravdu dobré pozice svých stránek musela obětovat velmi podstatnou část své kapacity. Co by je pak živilo?
Holt kdo nemá moc dobrou pozici v SE, musí napsat propagační knížku, jako to udělal pan Ortner
Máte-li na mysli knížku, kterou jsem uvedl v poznámce pod článkem, nejedná se o knížku propagační. V USA vyjde za několik týdnů (jako e-book) v normálním nakladatelství (WZ.com, Inc.) a k dispozici bude za normální cenu (okolo 30 USD). Před Vánoci jsem rukopis amerického vydání revidoval a mohu vás ujistit, že v ní o firmě autora nebyla ani zmínka.
Na druhou stranu je v USA zcela obvyklé, že experti věnují namálo času publikační činnosti za účelem vlastní propagace. Nick Ortner proto vydává vlastní e-zin a 2 roky vedl SEO rubriku WZ.com -- vše zdarma. U nás je konkurence asi ještě malá, když se tato praxe neujala a Lupa své autory honoruje :-)