K Vašemu 2. to jste si opravdy jistý se svým tvrzením č.2????
Kdyby ano, asi by se CTc i alternativní operátoři snažili získávat nové zákazníky také tím, že by "natahovali dráty" i do nově postavených "sídlišť" a rodiných domků. To, ale asi kromě ČTc, nikdo nedělá. I ten míň a míň. Takže to s těma nákladama na "dráty", které podle Vás díky regulátor zaručuje, nebude šul nul.
Kdyby se natahování drátů do domácností a jejich provoz vyplatil, (i při současných cenách) asi by se alternativní operátoři předháněli v jejich realizacích.
A tak bych řekl, že regulovaná cena zabíjí rozvoj drátů. Na závěr jedna environmentální otázka? Kam se podějou ty všechny vyzářené výkony z vysílačů a kadmium z NiCd našich mobilů.
Tady je jasně vidět, že ten člověk už od začátku neví o čem mluví. Nechápu jak se někdo může takovýmto způsobem zastávat CTc. Doba pro provolání kreditu je u mobilních operátorů nastavena tak, že není problém i při úsporném používání jej provolat. A i když ten čas náhodou přešvihnete tak vám určitě nikdo nebude účtovat 110kc mesíčně, za to ze nemáte kredit a nevyužíváte jejich služby. CTc dostal monopol, má monopol, a chová se přesně tak, jako by monopol měl. Uživatel je kráva...která se hold musí podojit. Nemám a nepoužívám pevnou linku.
Ale on prece musi! Proste je to jeho prace psat ,tak musi psat... a on se vzdycky najde nejaky pohled z ktereho o nejakem tematu jeste nikdo nepsal, takze muzu klidne o jednom tematu napsat treba 10 ruznych clanku aniz by se dana vec zmenila... jo tak se vydelava v e-novinach
Hlavni rozdil mezi mobilni siti a mistni smyckou pevne linky vidim v tom ze postavit stozar BTS je daleko jednodusi a levnejsi (v pripade ze tam potom muzu pripojit spoustu lidi z okoli) nez vykopat nekolik km dlouhou trasu k nekomu, kdo se za chvili rozhodne jit zase k nekomu jinemu a ta trasa je vam na nic(zvlaste na venkove vice nez realne riziko),zatimco BTS muze najednou pouzivat spoustu lidi,takze tam migrace mezi operatory,zas tak moc nestoji..
Místní smyčky představují dedikované spojení ke každému účastníkovi s šíří pásma v řádu MHz a reálně dosažitelnou rychlost jednotek Mb/s - GSM a předpokládám ani UMTS nehrozí nečím podobným.
To je zajimavy, prave jsem si predstavil, ze tady nekdo argumentuje ve prospech Telecomu jeho smluvnima podminkama a docela jsem se vydesil. O smluvni podminky nejde (mimochodem taky to neni zrovna neprehlednejsi cteni), jde o to, ze to neni trikrat zakaznik-friendly a slo o to demonstrovat, ze Oskar se taky ze zakaznika neposere, jak se nam tu nekdo snazil vyse v threadu vnucovat.
Já sice Oskaru fandim, ale tohle mi udělat, tak si můžou škubnout. Nikdy nevíte do jaký životní situace se dostanete, navíc je toto pravděpodobně diskriminace spotřebitele a jsou zde instituce, kde přímo na tuto věc se dá stěžovat. Řekl bych, že je to tak na hraně, ne-li za hranou zákona.
Tak T-Mobile mi právě zrušil kartu - asi rok jsem
nedobíjel, a ještě na ní zbylo 560 Kč kreditu.
Nu což, Štedrý večer přede dveřmi, snad se alespoň
někomu zasekne kost ;-).
To, co popisujete, má Oskar napsáno ve všeobecných podmínkách už od spuštění svých služeb. A ještě na to při zřizování tarifu upozorňují. Chyba je jednoznačně na vaší straně. Měl jste se lépe informovat.
S takto formulovanou namitkou souhlasim. Fakt, ze kredity CTc jsou jen na nektere hovory, mi taky silne hybe zluci. To ovsem neni to, co by clanek kritizoval - ten kritizuje kredit per se.
(Ale stejne u tech mobilu zase nechapu, proc ten kredit nejde treba i na SMS, na mezinarodni hovory a na roaming. Dokaze me pekne nakrknout, kdyz mi propadaji neprovolane volne minuty a jednim dechem dostanu palku nekolika tisic za roaming nebo stovku za SMS. Kdyz vse, tak vse.)
Ad 90%: Mobilni operatori zase vlastni 100% vydanych licenci na GSM a UMTS. Nechapu presne, kam mirite. Co je na mistnich smyckach tak jedinecneho, ze to nesnese srovnani napriklad s pasmem 900MHz nebo 1800MHz? <sarkasmus>No jo, uz vim, smycky se daji polozit dalsi, ale to pasmo se nerozsiri!</sarkasmus?
Ad CS/CPS: Fakt se tesim, az na mobilech zacne fungovat! To si takhle koupite predplacenou kartu, pak si koupite CS/CPS od jineho operatora a budete volat jen za regulatorem nadiktovany propojovaci poplatek + minimalni zisk. Co byste rekl treba na volani z Go na pevnou za 1.50/min? A jak dlouho myslite, ze by tohle mohl Eurotel vydrzet?
Ad Oskar: Bod pro vas. (Akorat ze Oskar, narozdil od zbylych dvou, nema ten signifikantni podil trhu.)
Ad mobily a konkurence: <prehaneni>Ano, mohu od jednoho operatora s vyderacskymi cenami a povinnym kreditem prejit k jinemu operatorovi s vyderacskymi cenami a kreditem. A navic musim zmenit cislo.</prehaneni> Je tohle vase predstava konkurence?
Poslyste, prace pana Peterky je psat komentare. Prace Telecomu je poskytovat spojeni, ne ohlasovat zmeny. Takze je vicemene logicke, ze publicista pise casteji, nez poskytovatel sluzeb stiha psat ceniky. Tenhle argument Vam zrovna nevysel :-)
Mno zrovna Oskar me tuhle dost nasral. Kdyz jsem pred rokem a kousek odjizdel na pul roku ven, tak jsem si "zaparkoval" cislo na tom jejich tarifu za 10 Kc a kdyz jsem to potreboval nedavno udelat znova, tak mi rekli, ze uz na ten tarif znova prejit nemuzu, protoze uz jsem ho jednou mel a to i kdyz jsem konstatoval, ze pak pro me nema cenu zustat jejich zakaznikem. To jsem uplne nepochopil.
Asi to trochu nechapete. Kdyz si poridim tarif od mobilniho operatora tak v nem mam nekolik minut do VSECH siti ( i pevne), az tohle zaridi telecom, tak nemam zadny problem ohledne keditu.
Jsou i specificke tarify treba Odepis kde je 40 minut jen do OSKARA ale za 10 (slovy: deset) KČ, ale to je trochu o necem jinem. :-)
Pane Sovo, podle stromu diskuse reagujete na můj příspěvek, pokusím se proto odpovědět. Konstatoval jsem, že ze strany zákazníků není poptávka po zákaznické lince Telecomu, která by byla k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu (příspěvek čtenáře Vraány). Neříkal jsem nic o poptávce o trvalém neomezeném připojení.
Snad bych jen doplnil, že co se týká hotline (tj. řešení technických problémů, ne obchodních záležitostí), jsou samozřejmě všechny potřebné linky k dispozici nonstop: poruchová služba telefonních linek 13129, a co se týká internetových služeb poskytovaných ČTc (IOL, Quick) rovněž.
I já jsem měl možnost vyslechnout si názory některých představitelů ČTc. Hlavouni totiž občas pořádají tzv. Roadshow, kdy přijedou mezi "prostý lid" a chvástají se, jak jsou skvělí (většinou v pátek odpoledne). A když mi jednou jistý hlavoun řekl, že je dobře, že ta ADSL nefungovala, že si alespoň zákazníci uvědomí, že existují řešení s garantovanými parametry (pochopitelně velmi výnosně zpoplatněnými), pěkně mě to rozhodilo. Naštěstí takoví dinosauři i v ČTc zacházejí na úbytě - věřte nebo ne, nový generální ředitel si v tomhle směru nebere žádné servítky (byť to z hlediska zákazníka zatím vypadá, že se nic neděje).
I já jsem uživatel internetu, který by měl rád co nejlevnější internet za paušál, a je mi proto velmi sympatická Vaše aktivita týkající se podpory a propagace WiFi sítí.
Jakákoliv konkurence představuje výzvu, ze které může těžit jen a pouze zákazník (uživatel), což je snad velmi dobře. Podobně je tomu i u tarifu (v článku pana Peterky tolik kritizovaného) Telefon Universal. Propojovací poplatky totiž zahrnují nejen nezbytné náklady, ale i přiměřený zisk. A pokud se Telecom s tímto spokojí a nechce nic moc navíc, pro uživatele jen dobře.
Ještě jednu poznámku si k této vaší dosti chabé argumentaci neodpustím. Stěžujete si, že ze strany zákazníků není poptávka po trvalém neomezeném připojení. Můžete tedy ostatním diskutujícím prozradit kolik zákazníků má v současné době Eurotel a T-Mobil na svoje služby neomezeného GPRS připojení? Podle posledních informací, které mám k dispozici už to číslo nebude daleko od 30 tisíc (a to všechno za několik měsíců provozu). Jestli takovou poptávku považujte za "nedostačující", tak je vidět, že myšlení "lidí od Telecomu" se pořád nezměnilo. Měl jsem tu možnost být u většiny jednání Internetového Fóra a osobně si vyslechnout názory pánů Jirouška,Táborského,Kamaráda (ten už u vás asi nedělá že?),Kováře,Pavla,Felixe a dalších. Strategie ČTc mi není dost dobře jasná, pořád se oháníte "zájmy akcionářů", ale jestli se v dohledné době politika ČTc nezmění, i vaši akcionáři vás už brzy budou volat k zodpovědnosti.
Blokuje místo na ústředně? A komu? Tomu neexistujícímu zájemci? Mohl by jste nám vysvětlit kolik lidí za poslední 2 roky odhlásilo linku? A kolik jí odhlásí po zvýšení DPH? Myslím si, že ten problém s blokováním linky a chudákem čekajícím zákazníkem nebude tak horký:-)
Co se týká, článků pana Peterky - tak až budete schopen produkovat alespoň jednou týdně článek, který o něčem skutečně pojednává ( ne ubohé tiskové zprávy ČTc), tak potom máte nárok na kritiku. Jen taková maličkost na závěr. Můžete mi říct, kdy byl Internet v ČR "levný"? - já to totiž asi nezaznamenal, nějak mi to uteklo:-))
A pokud já vím tak ještě nikomu číslo úplně nezrušili, protože co kdyby se ten zákazník rozhodl vrátit, přeci mu v takovém případě nebudou házet klacky pod nohy. Karta je pouze dočasně zablokovaná, po doplnění kreditu opět funguje.
Pokud vím, tak i když máte předplacenou kartu, musíte kredit za nějakou dobu provolat (nebo alespoň koupit další kredit). Pokud ne, číslo Vám jednoduše zruší.
Mno, ale vyrobci lednicek nemaji monopol, tam je normalni konkurencni prostredi.
A ty praktiky telecomu to je jako kdyby vam vyrobce daval k lednicce "zdarma" treba pozlacene krabice na potraviny, ktere nechcete (ale neprimo si je zaplatite) a mel na to cele monopol .... (lednicku od nikoho jineho koupit nelze, lze pouze dokoupit novy kompresor, za coz je ale potreba platit monopolnimu vyrobci lednicek drahe poplatky)
No ja osobne sluzby telecomu uz delsi dobu nepouzivam, pevnou linku nemam - s oskartou provolam tak 100Kc mesicne, za coz bych u telecomu nemel ani pausal...
Já nezávislý nejsem, i když za to, abych tady s Vámi polemizoval, mi nikdo neplatí - však se také nevydávám za nezávislého publicistu. Pouze mě překvapuje, že zatímco Telecom ohlásí nějakou změnu cca jednou za dva měsíce, pan Peterka stihne vychrlit na téma Telecom jeden až dva články každý týden (skoro jako by musel).
Haha, tak to jsem rád, že muj mobilní telefon nikomu místo neblokuje... Jste se asi zbláznil ne???
Škoda, že se lidi hromadně nenaštvou a nevymění pevnou za mobilní, šance už tu opravdu je a je to přitom tak snadné. Škoda, že mobilní operátoři víc do ČTc nešijou v reklamních kampaních ve stylu my umíme víc a můžete si to dovolit. Protože pak by do tý ústředny nepáchla ani uklízečka, jak by tam bylo zaprášeno. Vždyť dneska si stačí třeba u Oskara vybrat tarif, jeden telefon máte doma jako pevnou a druhej nosíte při sobě a když takhle vybavíte celou rodinu tak voláte za málo.
Porovnávat byty a Telecom je trošku mimo.
1. Linku do domu od Telecomu má výrazná většina domácností, zatímco regulované bydlení jen 20% - 30%.
2. Regulovaná cena za byty je výrazně pod nákladovou cenou, zatímco regulovaná cena za telefony je na úrovni nákladové ceny.
Záleží, na čem má stát zájem. Tísňová volání můžete uskutečnit i přes síť jiného operátora.
Z dlouhodobého hlediska je totální deregulace opravdu nejlepší. Ale to s tím dědictvím ČTc?
Každý chce skvělé telekomunikace v ČR. Dokud bude regulace, pak tu bude jeden velký a ostatní budou chtít využívat se ziskem a minimálními náklady jeho služby. Ten velký není pak motivován do nových služeb a ti druhý jenom čekají. Byty a telekomunikce jsou v ČR regulovány a obojí nefungují.Jinak Telecom má konkurenci i v mobilech a jeho nabídka na to reaguje.
Regulace je z důvodu sdílení infrastruktury, efektivity atd. V mobilech by mohlo být, jeden nemá signál, zavolám si pomocí sítě druhého a to nejde, mohlo by být méně BTS, atd. Dnes už není monopol, ale to neznamená, že nová výstavba nebude sdílena.
I kdyby to mělo být bolestné, tak z dlouhodobého hlediska preferuji totální deregulaci tohoto trhu. A pak budou všechny tyto diskuze bezpředmětné.
Nic není zadarmo, ale incumbent si díky své pozici nesmí dovolit to, co si dovoluje.
Chcete říct, že po kompletní modernizaci sítě nejsou na nějaké ústředně volné porty? Po tom, co si statisíce lidí odhlásily pevnou linku?
Pan Peterka píše články objektivně a nezávisle, protože prostě je nezávislý. Vy ale nezávislý nejste.
Také nenadává na to, že je Telecom moc levný, ale že nepřípustně váže prodej služeb, a že, zjednodušeně řečeno, nabízí levněji služby maloobchodně, než velkoobchodně.
Management ČTc se zcela pochopitelně snaží o likvidaci svých konkurentů a o co nejdůvtipnější ošálení zákazníků překombinovanými tarify a balíčky - v zájmu svých akcionářů (a svého platu).
No a pan Peterka se tyto snahy také zcela pochopitelně snaží demaskovat - v zájmu většiny nás spotřebitelů.
Telecom měl kvůli tomu státem zaručený monopol a vysoké ceny, aby vybudoval pevné linky "do každé vesnice". Sice mě nikdo nenutí mít pevnou linku od Telecomu, ale když už jsem si jí jednou zaplatil (a ne zrovna levně) u Telecomu (protože stát rozhodl, že jinde to nepůjde), tak si jí mám zaplatit ještě jednou od někoho jiného?
Který z mobilních operátorů vlastní >90% místních smyček?
Existuje CS a CPS na mobilních linkách?
Srovnáváte nesrovnatelné.
Ostatně třeba Oskarovy tarify "Na jistotu" a "Na zisk" nemají žádný "povinný kredit".
Mobily můžu proto, protože fungují v konkurenčním prostředí. Kdokoliv si může pořídit tarif od jakého operátora chce, a nepotřebuje k tomu platit paušál (s volnými minutmi) dominantnímu operátorovi.
To stezovani si na kredity me uz zacina unavovat. Ukazte mi prosim jediny tarifni program pro mobily, ktery nema "povinny kredit". Pritom dva ze tri mobilnich operatoru maji ten "signifikantni podil na trhu", nebo jak se tomu rika.