Vlákno názorů k článku Co je špatného na nových tarifech Telecomu? od Petr - Nechapu, v cem je problem. 1. Mobilni operatori take...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 12. 2003 8:32

    Petr (neregistrovaný)
    Nechapu, v cem je problem.

    1. Mobilni operatori take uctuji vyssi propojovaci cenu nez maloobchodni cenu. Obcas se nad tim nekdo pozastavi, ale to je asi tak vse. A najednou, kdyz to udela CTc, tak je to desna afera.

    2. Neni rozhodnutim CTc, ale CTU, ze telefon je "socialni sluzba" a ze neni mozno nastavit pausal tak vysoky, aby pokryl fixni naklady. Proto musi byt fixni naklady rozpocitany i do minutoveho hovorneho, tedy i do propojovacich poplatku. Kdyz pak CTc prijde s "plne rebalancovanym tarifem", je treba chapat, ze pak minutove hovorne odrazi skutecne naklady hovorneho - ze do nich proste ta fixni cast neni rozpustena.

    3. Argumentovat s tim, ze v zapadni Evrope nebo v USA je telefonie levnejsi, je nekorektni. Tam to zaplatila burza a banky. Investori do Deutsche Telekomu prisli presne o kolik penez? Kolik penez je utopenych v zakopane optice po zkrachovalych operatorech? To se v CR nestalo; v CR tedy neni co zkanibalizovat a pod cenou preprodavat.


    Poznamka: Netvrdim, ze hospodareni CTc je efektivni nebo neefektivni; dovnitr nijak nevidim. Mohu jen podotknout, ze efektivni hospodareni nelze nadiktovat zakonem, rozhodnutim regulatora nebo treba rozhodnutim antimonopolnich uradu. A chci rict, ze nemam skodolibou radost, kdyz trzni cena CTc neustale klesa; co vlada netrhne na CTc, to mi napari na danich!
  • 22. 12. 2003 8:45

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Ad 1. - ČTc je dominantní operátor, proto je to aféra. Nepleťte do toho mobilní operátory, tam žádný dominantní operátor není.

  • 22. 12. 2003 9:18

    David Nebeský (neregistrovaný)
    ad 3: V západní Evropě ani v USA samozřejmě levnější telefonování nezaplatila ani burza, ani banky. To je úplný nesmysl, peníze, o které přišli akcionáři DT nebo kterékoli jiné firmy, která nezbankrotovala, s tím nemají absolutně nic společného. Něco jiného je samozřejmě případ bankrotu - od firmy v bankrotu lze něco nakoupit pod cenou, ale to rozhodně není důvod nízkých cen v civilizovaném světě. Ty nízké ceny tam totiž byly ještě dávno před pádem cen akcií telekomunikačních firem, potažmo před vlnou bankrotů. A jen zcela na okraj: kanibalizace znamená něco úplně jiného, než si asi myslíte.
  • 22. 12. 2003 10:48

    Robert (neregistrovaný)
    Dominantní operátor v čem? Pro telefonování? Máme tu i mobilní operátory - kdo chce volat, nemusí přes Telecom.

    To je jako bych já označil za monopoly (či oligopoly, chcete-li) kabelovky, protože jako jediné poskytují televizi a internet přes kabel, a snažil se jim určovat ceny, ke komu musí natáhnout své rozvody, atd. :-)
  • 22. 12. 2003 11:10

    JAn (neregistrovaný)
    Dominatni treba v pripojeni na internet. Pripojovat se pres mobil znamena
    - musim si ho poridit od jednoho z operatoru, ktery to umoznuje.
    - musim platit nejaky pausal, ktery i ve zvyhodnene podobe prevysuje celkove naklady, ktere mam za pevnou linku }tarif home internet]

    Kabelovka neni vsude, bezdrat taky ne.

    IMHO 90% domacnosti je na netu pres telecom. (pevnou linku)
  • 22. 12. 2003 12:09

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Vy si můžete samozřejnmě označovat co chcete a jak chcete, nicméně pokud vím v žádné zemi není srovnáván imcumbent s provozovatelem kabelové televize.
    Takže Vaše označení může být jen k pousmání.
  • 22. 12. 2003 12:30

    Robert (neregistrovaný)
    Chtěl jsem poukázat na něco jiného. Je ještě Telecom monopol, nebo ne? Kdo chce volat, může použít jiné operátory. Kdo chce surfovat, může použít kabelovku, bezdrát, a podobně.

    Telecomu patří většina kabelů položených zemi, má tedy "monopol" pouze na jeden ze způsobů, jakým lze telekomunikační službu realizovat - ne na všechny. Za těchto okolností mi srovnání s kabelovkama, které mají monopol (či oligopol) na internet přes kabel (tj. na jeden ze způsobů, jak ho vést), nepřipadá až tak mimo mísu.
  • 22. 12. 2003 13:27

    Error (neregistrovaný)
    Pokud to nezvládne náš stát, tak si ČTc na kobereček povolá Evropská komise tak, jako zatočila s Deutsche Telekomem a dalšími.

    Zaplaťpánbůh, že se mi to jejich rozpočítávání netýká. :-)))

    Aspoň já si pod pojemem liberální trh v telekomunikacích představím, že propojovací poplatky jsou zregulovány téměř na bod mrazu, zato ty pro spotřebitele jsou naprosto neregulované. Jinak sorry, ze zákona musí existovat jeden tarif sociální a jeden s nulovým kreditem z principu...
  • 22. 12. 2003 13:51

    Martin (neregistrovaný)
    "Kdo chce surfovat, může použít kabelovku, bezdrát, a podobně." - To plati jenom nekde. Je mnoho lidi, kteri nemaji kabelovku a ani nejsou v dosahu bezdratovych provideru. A to neni zdaleka jen venkov, takove lokality jsou i ve velkych mestech. Pak zbyva pevna linka monopolniho CTc. Pak je tu jeste pripojeni pres mobilni operatory, ale to ma ponekud omezene vyuziti.

    Srovnavat byvaly SPT Telecom a UPC mi pripada dost mimo misu.
  • 22. 12. 2003 14:30

    Robert (neregistrovaný)
    Sociální tarif existuje (Home Mini), bez kreditu jsou např. pro bytové stanice dva (Telefon Universal a Home Zero).
  • 22. 12. 2003 20:29

    anonymní
    Re: Robert 22.12.2003, 11:22
    Jinými slovy - Telecom není nejdražší. Děkujeme za lichotky!

    Člověče, že vás sem nasadili z ČTc jako provokatéra?

    Proč myslíte, že lidé odhlašují pevné linky, kupují mobilní telefony a pořizují si jiné (samozřejmě levnější) připojení k internetu? Jistě, ne všichni proto, že je to levnější. Ale když jsem celý den na mobilu, proč bych měl doma ještě držet pevnou linku ČTc za vysoký paušál bez adekvátních služeb? Jako "příslušenství" drahého paušálu ještě stopadesát "doplňkových služeb" typu blokace hovorů na různé typy linek apod. za drahé peníze?
    Když mám "garantovanou" non-stop linku k internetu 64 kbps za 500,- měsíčně (a jiní i levněji) - bez omezení dat, pak ten váš slavný monopol nemá žádnou konkurenční alternativu za podobné peníze. Kdybych se připojoval ve stejném režimu jako dnes, platil bych u ČTc tisíce měsíčně.
    Totéž hovory - když si pořídím alternativního operátora (nejen mobilního), ušetřím oproti ČTc.
    Tak kde je ta "láce", když Český telecom patří v Evropě mezi nejziskovější firmy ve svém oboru?
    Kde jsou ty "ztráty" z nedostatečně vysokých "dotovaných" linkových paušálů?
    Marketing Českého telecomu se chová jako parta podvodníčků, která lidem lže do očí a není schopna předložit důvěryhodné cenové programy.
    Pokud Český telecom vykazuje v porovnání s podobnými firmami v Evropě mimořádně vysokou míru zisku, pak je zcela zřejmé, že se tak děje jen díky (státem tolerovanému) monopolnímu zneužívání kabelových vedení, která (za neuvěřitelně zvýhodněných podmínek) vybudoval z enormních cen za (monopolně) poskytované služby.
    A teď je prostě konec. Zisk trvale klesá, obrat také, "nová" nabídka služeb pro rok 2004 nepřinesla nic, co by stálo za pozornost.
    Jsem zvědav, jak zvýšení spotřebitelských cen (2004) tyto trendy prohloubí.
  • 22. 12. 2003 21:05

    Karl (neregistrovaný)
    Dukaz toho ze CTc je nejdrazsi je to ze lide odhlasuji linky? Jejda mane. Udelal jste si nejaky graf kolik stoji 3s,20s,70s,600s hovoru do ruznych destinaci v ruzne casy? Treba z mobilu a od OLO pres jejich last mile? Ctc vyjde nejdraze v takovem grafu protoze duchodci odhlasuji linky? To je nejaka "rychla uvaha"? Pokud je drahy pausal tak kolik by jste tak rekli, ze by mel byt? Pokud pripojime nejakou vesnici o trista "telefonech" s prumernym vynosem 80 Kc/stanici (bez pausalu) tak jaky je to byznis? Jaky pausal? Zadny? Bude vynos 10x tolik, kdyz bude MZM za korunu a mistni za desetnik? (to urcite). Investice se vrati za x desitek let? Na polozeni kabelu a digitalizaci mel tehdy monopolni operator ulevu (nekolika let monopol) tak ted co? Kdo to vypocita? Banda uchylu z kterych nesoudnost jenom kape?
  • 22. 12. 2003 22:54

    woodstock (neregistrovaný)
    Vite proc Komise zatocila s DT? Kvuli nizkym pausalum. Takze vas recept asi nebude pro vsechny, kteri uz nyni nadavaji na vysi regulovanych podnakladovych pausalu, prilis vabny.
  • 23. 12. 2003 4:03

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Udelal jste si nejaky graf kolik stoji 3s,20s,70s,600s hovoru do ruznych destinaci v ruzne casy?

    Milý pane, mně je šuma fuk, jaké grafy a tabulky mi Český telecom předkládá, aby obhájil své nesmyslné ceny.
    Pro mě je důležité, kolik celkem a za jaké služby (z těch, které jsou pro mě zajímavé), zaplatím. (Důchodce nejsem :o)
    Jestliže jsou pro mě tarify mobilních operátorů (resp. ten, který je pro mou potřebu nejvhodnější) LEVNĚJŠÍ či jinak zajímavější, než pevná linka za 300 či více měsíčně, tak pro mě srovnání, které navrhujete, zcela ztrácí smysl.

    Nesmíte totiž zapomínat na to, že když z pevné linky ČTc volám na mobil, cena je vyšší (díky cenám ČTc !), než když volám z mobilu. Jestliže množství účastníků, se kterými komunikuji, chytnu POUZE na mobilu, pak je pro mě linka ČTc drahá, i kdyby měla paušál jenom 50 Kč měsíčně. Když ČTc není schopen nabídnout zajímavé tarify pro různá využití linky a vnucuje mi, abych platil služby, o které nemám zájem, je to jen jeho věc. Čekal jsem příliš dlouho, zda se vztah ČTc k zákazníkovi změní. Nezměnil.
    ČTc a jeho marketingoví šéfové nás mají za idioty, tak k čertu s pevnou linkou!
    Času jste měli dost a zvýšení DPH je jen poslední kapkou, kterou přetekl pomyslný pohár. Sestavujte si (pro vládu ?) svoje tabulky s údaji, které "dokazují" to či ono, pokud nejste zajímaví pro velké množství občanů ČR, tabulky vám nepomohou. Nyní už nastupuje důsledek stavu, kdy většina občanů má vlastní mobilní telefon a spojení s nimi z pevné linky (ČTc) či naopak je příliš drahé. Proč se ČTc nedokázal tomuto vývoji včas přizpůsobit, je výhradně jeho věc.
  • 23. 12. 2003 8:01

    Petr (neregistrovaný)
    Omlouvam se, asi jsem natvrdly. A kam tedy podle vas ty penize zmizely jinam? Jestli nejsou ve spatnych investicich (tj. zakopane do zeme) a jestli nejsou v nizkych cenach (tj. nacpane nazpet zakaznikum), tak jste asi odhalil ucetni podvod stoleti a Pullitzerova cena vas nemine.

    Jo, a podle meho slovniku "kanibalizace" znamena pozirani jedincu vlastniho druhu. Podle me to presne sedi na to, co jsem napsal. Pokud se v telekomunikacich toto slovo pouziva v jinem vyznamu, omlouvam se a predem dekuji za vysvetleni.
  • 23. 12. 2003 9:28

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Omlouvat se nemusíte, ale natvrdlý asi jste. Pokud investor ztratil peníze vložené do akcií, pak to znamená jen a pouze to, že akcie draze nakoupil a levně prodal (nebo neprodal, ale mají nižší cenu). Ty peníze se neztratily ve firmě, do které investoval. Možnosti, kam se peníze poděly, jsou (extrémně zjednodušeno) tři:
    1) Investor nakoupil za cenu vyšší, než nominální: rozdíl mezi nominální a tržní cenou inkasoval jeden z předchozích investorů (nikoli zákazníci).
    2) Současná tržní cena je nižší, než ta, jaká by se dala očekávat vzhledem ke kapitálu a jeho přiměřenému zhodnocení: firma hospodaří špatně, nebo je podceněna, což často nelze v daný okamžik rozpoznat. V prvním případě inkasovali dodavatelé, zaměstnanci nebo odběratelé firmy, v druhém případě zisk inkasuje budoucí investor.
    3) Kombinace obojího.
    V žádném případě ale ztráta investora neznamená, že ty peníze se ztratily ve firmě, do které investoval. Samozřejmě, pokud se v dané firmě peníze opravdu ztratily, je pravděpodobné, že následně ztratí i investoři, ale rozhodně to jsou jiné peníze a výše obou ztrát na sobě závisí jen velmi volně.
    Kanibalizace v ekonomice opravdu znamená něco jiného, než si myslíte: požírání sebe sama. Požírání jedinců vlastního druhu je totiž v ekonomice zcela přirozené a říká se tomu obvykle konsolidace. Přejí dobrý den.
  • 23. 12. 2003 9:55

    Roj (neregistrovaný)
    Omlouvam se, asi jsem natvrdly

    Omluva se prijima, naklady na lecbu hradi VZP, obdivuju lidi, kteri s Vami zadarmo ztraceji cas.

  • 23. 12. 2003 13:33

    Stanik (neregistrovaný)
    Nejste náhodou idiot? (To není nadávka)

    Nesmíte totiž zapomínat na to, že když z pevné linky ČTc volám na mobil, cena je vyšší (díky cenám ČTc !), než když volám z mobilu. Jestliže množství účastníků, se kterými komunikuji, chytnu POUZE na mobilu, pak je pro mě linka ČTc drahá, i kdyby měla paušál jenom 50 Kč měsíčně. Když ČTc není schopen nabídnout zajímavé tarify pro různá využití linky a vnucuje mi, abych platil služby, o které nemám zájem, je to jen jeho věc. Čekal jsem příliš dlouho, zda se vztah ČTc k zákazníkovi změní. Nezměnil.

    Podle Vás je největší chybou českého Telecomu, že nenabízí propojení do Mobilních sítí za 2,50 Kč jako Mobilní operátoři.

    Zřejmě patříte do již zmíněné inteligenční kategorie.

    Volání z mobilu na ČTc mne stojí 2,50 Kč s DPH. Což znamená: 50h propojovací poplatek pro ČTc 10h DPH, 1,90Kč výnos pro Mobilního operátora. (Tedy 380% propojovacího poplatku)
    Volání z ČTc na Mobil mne stojí 4,90 Kč s DPH. Což znamená: 3,90 Kč propojovací poplatek pro mobilního operátora 5h DPH a 95h výnos pro Český Telecom (Tedy 20% propojovacího poplatku).

    A to nemluvím o tom, že z Mobilu platím 2,50 pouze o víkendu, jinak je to 6 Kč.

  • 23. 12. 2003 16:02

    woodstock (neregistrovaný)
    Hmm, asi mluvime o jinych rozhodnutich Komise. Ja myslim to kvetnove kvuli LLU. Dokazal byste me nasmerovat na to kvuli kreditum? Pripadne na jakakoliv dalsi rozhodnuti o zneuziti v oblasti telekomunikaci, znate-li? Diky.
  • 23. 12. 2003 18:10

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Možná idiot jsem, ale pak mi vysvětlete (když to nedokáže Český telecom), proč je pro mne (tedy pro můj konkrétní uživatelský zájem) tarif Home Standard (nebo jakýkoli jiný od ČTc) dražší, než zrušit pevnou linku a pořídit si konkrétní, mým preferencím vyhovující tarif (měsíční paušál) mobilního operátora, s dodatečnou výhodou volání a příjmu zpráv (téměř) odkudkoliv?
    Proč např. volání z pevné linky přes Tele2 je výrazně levnější, než přes ČTc?

    Uvádíte čísla bez kontextu (odkazu, jaký tarif používáte, kolik měsíčně provoláte a odkud čerpáte čísla o propojovacích poplatcích, nehledě na tarif konkrétního mobilního operátora).

    Takové argumenty můžete skutečně nabídnout jenom idiotovi. Mimochodem - co je třeba učinit, aby mi Český telecom účtoval za minutu hovoru na mobil ( *4,90 Kč s DPH* ), jako vám?
    Nejsem zaměstnancem Českého telecomu... ani českého státu. Mně účtuje ceny odlišné od těch, co uvádíte...

    A drobný dotaz závěrem. Proč se nedomluví ČTc a Eurotel na nižších vzájemných propojovacích poplatcích, jsou-li pod jedním vlastníkem, který (podle vás) zřejmě nemá zájem (??? :o) na enormní výši propojovacích poplatků mezi sítěmi jednotlivých operátorů, jež mu tak *kazí* hospodářské výsledky?

    Zisk Telecomu klesl na osmileté minimum
    http://digiweb.cz/?s1=i&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=d&a[area_id]=10061440&a[id]=13573410&p=i00000_d

    Český Telecom ztratil čtvrt milionu zákazníků
    http://www.mobilmania.cz/Operatori/Ar.asp?ARI=106044&CAI=2113

    Telefonování v Česku je příliš drahé
    http://lidovky.centrum.cz/archivln/archivln.phtml?id=219583&sec=21&d=28&m=11&y=2003&dat=20031128#clanek
  • 23. 12. 2003 19:05

    Robert (neregistrovaný)
    Re: Ladislav N., Stanik

    Některé tarify ČTc jsou levnější, než u Tele2 (např. právě zmiňovaný Telefon Universal). Jinak věřte, že i pro Telecom je levnější spojit hovor do Ameriky, než na český mobil.

    Co se týká propojovacích poplatků ČTc vs Eurotel: pokud by se ČTc s Eurotelem domluvil na nižších propojovacích poplatcích, vzbudilo by to velký rozruch. Myslím si, že Telecom jakožto faktický monopol v pevných linkách nemůže zvýhodňovat jediného mobilního operátora, kterého navíc de facto vlastní - musí nabídnout rovné podmínky všem.

    Obecně se snaží Telecom novými cenovými programy motivovat zákazníky, aby více využívali k telefonování pevnou linku. Spousta zákazníků mobilních operátorů má např. předplacenou kartu, a je pro ně s vhodným tarifem cenově výhodnější, pokud volají do sítě jiného mobilního operátora, volat z pevné linky než z mobilu.

    A myslím si, že nabídka tarifů (alespoň co se týká hlasových služeb) je relativně pestrá: jsou tarify pro ty, kteří volají minimálně; pro ty, kteří volají více, pak pro ty, kteří využívají linku pro volání i internet či převážně pro připojení k internetu (i když uznávám, pro internetové závisláky v oblasti dialupu v současné době neexistuje dostatečně uspokojivá nabídka).
  • 23. 12. 2003 20:12

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Kolik musíte u tarifu Universal (při vysokém paušálu) protelefonovat, aby se jeho použití vyplatilo? To je opravdu tarif pro firmy s vysokým počtem hovorů, ne pro jednotlivého občana.

    Propojovací poplatky nejsou nařízeny "shora". Pokud se operátoři domluví, mohou být nižší. Když se domluví ČTc s Eurotelem (a proč by se nedomluvil, že?), pak jistě na dohodu přistoupí i Oskar, který snížení poplatků navrhoval už před rokem. T-mobile určitě :o) zajásá - a sníží ceny také. Nutí snad některého operátora někdo, aby držel ceny propojení vysoko? Ne? Tak proč je tedy nesníží?
    Já vím, ty cinkající dvoukoruny zní příjemně :o)

    O tom, jestli ČTc skutečně nabízí služby, o které je zájem, poznáme za půl roku na ekon. výsledcích a počtu odhlášených. Já jsem toho názoru, že nabídka ničím novým neohromila. Možná bude zajímavá jen pro firemní zákazníky, pokud ovšem nejsou připojeni přes AO.
  • 25. 12. 2003 21:22

    Stanik (neregistrovaný)
    Ale zde je opt ten zakopaný problém.
    Eurotel nemůže snížit propojovací poplatky (bez druhých operátorů),poněvadž by to bylo protěžování vlastníka.
    Oskar nesníží propojovací poplatky, pokud je nesníží i druzí dva operátoři (byl by na jejich úkor škodný, protože ČTc může mít pouze jeden tarif volání na mobilní sítě). A T-mobile se prostě domluvit nechce, protože ty 4 korunky za minutu jsou velice lákavé.

    Maximální výše propojovacích poplatků je nastavena "shora". A snížení poplatku na 3,90 byl pro ČTc velice úspěšný tah (mohl zlevnit volání na mobily v průměru o 45h).

  • 25. 12. 2003 21:49

    Stanik (neregistrovaný)
    Pokud to dokážete pojmout:
    proč je pro mne (tedy pro můj konkrétní uživatelský zájem) tarif Home Standard (nebo jakýkoli jiný od ČTc) dražší, než zrušit pevnou linku a pořídit si konkrétní, mým preferencím vyhovující tarif (měsíční paušál) mobilního operátora, s dodatečnou výhodou volání a příjmu zpráv (téměř) odkudkoliv?

    Také byste mohl položit otázku:
    Proč je pro mne (tedy pro můj konkrétní uživatelský zájem) jízda vlakem s tarifem Obyčejné jízdné (nebo jakýkoliv jiný od ČD) dražší, než vystoupit z vlaku a pořídit si konkrétní, mým preferencím vyhovující bycikl, s dodatečnou výhodou jízdy téměř kdekoliv?
    Nejspíš proto, že je to pro váš konkrétní záměr levnější. : )

    Proč např. volání z pevné linky přes Tele2 je výrazně levnější, než přes ČTc?
    Inu proto, že TELE2 má pouze náklady na billing a propojovací poplatky, zatímco ČTc musí za propojovací poplatky ještě udržovat síť, což se mu mnohdy do té sumy nevejde (musí proto hodně optimalizovat a snižovat nároky jak na kvalitu, tak i na platy), zbytek musí uhradit ti zákazníci, kteří nepřešli k AO.

    Čísla jsou tam, kde mají být, tedy u ČTU, v cenících operátorů. Bohužel už několik měsíců mi ČTc neúčtuje 4,70 Kč za minutu na mobil (Bohužel pro ČTc).

    Eurotel jakožto subjekt vlastněný ČTc, mu nemůže nabídnout nižší propojovací poplatky, než ostatní hráči na trhu... To by byla další kauza o zneužití monopolního postavení na trhu (už jich tu několik bylo: IOL Platinum, paušál na internet, IOL, ...)

  • 25. 12. 2003 22:50

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Eurotel samozřejmě propojovací poplatky snížit může - za stejných podmínek pro všechny operátory. Snížit ceny může každý bez ohledu na ostatní. Ovšem pochybuji, že (coby nejdražší operátor na mobilním trhu) by tak učinit CHTĚL. Vymlouvat se na to, že ostatní... kdyby... atd. nemůže.
    Otázkou je, jestli je to vůbec v zájmu Českého telecomu. Z hlediska maximalizace zisku sotva.

    Takže i zde platí:
    Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
    Český telecom patří jasně do té druhé skupiny.
    Vysoké propojovací poplatky jsou českým unikátem.

    ***
    Vaše demagogie o koupi bicyklu je příznačná. Přejít z drahé pevné linky Českého telecomu na (v konkrétních souvislostech) výhodnější (nikoli jen z cenových důvodů) mobilní tarif není přestup z vlaku na bicykl, ale vystoupení z pomalé parní lokálky ("Teta, svezte se s námi! ... Ale panáčku, nemůžu, já spěchám! ") a koupě automobilu s malou spotřebou a velkým dojezdem. Ostatně - ČTc a ČD jsou si blízké právě svým špatným vztahem k zákazníkovi, ne tolik dominantním postavením na trhu.
    Není nic, co by mě na pevné lince ČTc dále drželo, protože tahle firma zaspala díky monopolním návykům dobu a přestává být konkurenceschopnou. Navzdory (poněkud trapným) marketingovým snahám.

    ČTc stále (přes trvalý pokles) vykazuje neobvykle vysokou míru zisku, takže jeho vysoké (nekonkurenšní) ceny nejsou důsledkem "vysokých nákladů na údržbu sítě", ale jeho obchodní politiky. Ceny by mohly být samozřejmě nižší - ale to by pak ČTc se svým Eurotelem nesnášel "zlatá vejce" dominantnímu vlastníkovi - české vládě (a ostatním akcionářům).

    Pohádku o "pracovitém ČTc a vychytralých AO" si nechejte pro své děti (nebo vnoučata :o).
    Možná vás (napoprvé) nebudou mít za idiota.
    :o)
  • 29. 12. 2003 0:34

    woodstock (neregistrovaný)
    Nedalo mi to, abych si nevyhledal vyrocni zpravu CTc za rok 2002, protoze od hanopisu prostych jakekoliv znalosti problematiky jste se uz dostal k regulernim lzim. ROA bylo v roce 2002 3%, ROE 4%. Jestli to je u vas neobvykle vysoka mira zisku, tak ja uz nevim...

    Myslim si, ze CTc dokaze poskytnout dostatek podnetu ke kritice z vlastnich zdroju, nemusite k nim pridavat nejake svoje vymysly.
  • 29. 12. 2003 1:28

    Karl (neregistrovaný)
    Na to vam mistni agitatori napisi, ze to "manazeri" rozfofrovali v nakladech a proto je tam maly "zisk". Mimochodem, delali jsme neco pro onu firmu... nevim sice jake jsou tam manazerske platy ale to v cem jezdi manazeri a vysoky managment to je zcela silene. Pred rokem regionalni sef z divize siti (tak 15 podrizenych) jezdil ve Favoritu, jeden z reditelu mel modrou felici s tou starou maskou (rok 1995?) a vykonny reditel mel "orezanou" Oktavku jako ma delaer s tonerama co k nam jezdi do firmy. Kdyz prijdu do jakekoli firmy ktera zrovna neni pred krachem nebo to neni armada s Ziguli, tak vozovy park vypada zcela jinak. Otazka je, ceho je znamka. ;-)
  • 29. 12. 2003 1:54

    Ditys (neregistrovaný)
    Firmy renovující tonery jsou, kulantně řečeno,
    velmi pofitabilní - tisknout totiž všichni
    musí :-).
  • 29. 12. 2003 7:40

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Vyjádřil jsem se nepřesně, když jsem použil pojem "míra zisku". Měl jsem na mysli zveřejněné údaje (viz tisková zpráva ČTc k hosp. výsledkům III. Q. 2003)
    EBITDA - podíl provozního zisku na výnosech, (viz odkazy, které jsem uvedl již dříve = příspěvek výše). Pro vás ty odkazy uvádím ještě jednou i s citací příslušných částí textu:
    ***
    Zisk Telecomu klesl na osmileté minimum (30. 10. 2003)
    http://digiweb.cz/?s1=i&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=d&a[area_id]=10061440&a[id]=13573410&p=i00000_d

    "Firma (Český telecom - pozn. aut.) si udržela vysoký podíl provozního zisku EBITDA na výnosech na úrovni 49 procent, což je nad průměrem odvětví. Do konce roku by marže neměla klesnout pod 40 procent."

    Telefonování v Česku je příliš drahé
    http://lidovky.centrum.cz/archivln/archivln.phtml?id=219583&sec=21&d=28&m=11&y=2003&dat=20031128#clanek

    Fredrik Ahlberg, ředitel Tele2:
    V České republice jsou velmi vysoké poplatky za propojení mezi jednotlivými operátory. Když to srovnáme s průměrem v západní Evropě, tak jsou dokonce třikrát vyšší. To se potom samozřejmě projevuje i ve vyšších cenách pro koncové zákazníky. Ty jsou mimochodem až pětkrát vyšší než ve Skandinávii. Dále nemáme faktický přístup k místní smyčce. Český Telecom ji sice uvolňuje, ale my k ní přístup kvůli vysokým cenám nemáme. Telecom nám ji chce pronajmout mnohem dráž, než za co ji pronajímá svým zákazníkům.

    LN: Telecom ale tvrdí, že měsíční paušály za "pronájem" pevné linky svým zákazníkům dotuje, že je na nich ztrátový.

    Fredrik Ahlberg, ředitel Tele2:
    Jak je potom možné, že Telecom patří mezi nejziskovější operátory pevných linek v Evropě? Jeho EBITDA margin (poměr provozního zisku na tržbách) je mnohem vyšší než u jiných evropských společností. Když říkají, že ceny svým zákazníkům dotují, tak to nemůžou mluvit pravdu.
    ***
    Pokud máte ještě poukaz na další "regulérní lži" uvedené v mých příspěvcích, budu rád, když budete konkrétní.
  • 29. 12. 2003 8:27

    Petr (neregistrovaný)
    Nevim, asi vam nerozumim. Skoro vsechny telekomunikacni firmy emitovaly v minulych letech akcie. Skoly na to nemam, ale neco mi rika, ze tyto akcie prodaly za penize a tyto penize potom utratily. To jsou ty penize, o nez investori prisli.

    Rad si necham od odbornika vysvetlit, ze jsem uplne vedle, ze penize jsou stejny car papiru jako akcie.
  • 29. 12. 2003 8:27

    Petr (neregistrovaný)
    Zato vy jste mistr sveta a kazdou Vasi minutu vyvazuji zlatem!

    Normalne na takovato placnuti do vody nereaguji, ale nejak mam dnes divnou naladu...

    (Mimochodem, vy jste u VZP? Clovek by cekal, ze "kritici CTc z principu" odmitnou vsechny monopoly - elektrinu si radsi vyrobi z kolektoru, uhli si nakutaji na zahradce a zdravotne se pojisti u "alternativniho zdravotniho operatora".)
  • 29. 12. 2003 9:05

    Roj (neregistrovaný)
    VZP je monopol?
    Tak to Vam zatim nikdo neprozradil, ze i v nejzapadlejsi vesnicce existuje moznost prejit na alternativni pojistovnu, ktera je na VZP zcela nezavisla a prechod je otazka nekolika minut.
    Zakaznici alternativni pojistovny neplati VZP zadny pausal ani volne minuty, veskere penize z nich vytezene pripadnou jen a jen alternativni pojistovne.
    Spete dal. Dnesni konsultaci mate zdarma.
  • 29. 12. 2003 11:11

    woodstock (neregistrovaný)
    Omlouvam se, mel jsem napsat "k regulerni lzi" nikoliv "k regulernim lzim".
  • 29. 12. 2003 13:04

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    (Roj)
    Možnost změnit pojišťovnu sice existuje, není však pravdou, že alternativní (zdravotní) pojišťovna (v systému platném v ČR) je na VZP nezávislá.
    Naopak - peníze vybrané od klientů platících vysoké částky zdravotní DANĚ se přerozdělují mezi pojišťovnami tak, aby žádná pojišťovna nemohla mít "víc peněz" na průměrného klienta, než jiná - např. VZP. VZP je vázána zvláštními povinnostmi vyplývajícími ze zákona.
    Ve skutečnosti celý systém funguje tak, že "konkurence" je jen formální, platné zákony konkurenci potlačují. Základ špatného systému je už v samotném "pojištění", které je ve skutečnosti DANÍ a její výběr podléhá silnému přerozdělování mezi pojišťovnami.
    Slovo SOCIALISMUS je naplněno právě v oblasti českého zdravotního "pojištění" více, než kde jinde.
  • 29. 12. 2003 13:20

    Roj (neregistrovaný)
    Nerikam, ze situace v tzv. "zdravotnim pojisteni" je radostna, nicmene srovnavat to s SPT telekomem oravdu nejde.
    Kterykoliv klient ma pravo a moznost volby, coz u SPT neplati. Prerozdelovani funguje vuci vsem stejne, nikoliv jako pausal a volne minuty. (Budete platit dva litry mesicne VZP, co mate navic, je pro alternativni pojistovnu, vasi lekarskou peci hradi plne alternativni pojistovna)
    V pojistovnictvi je vzajemne zajistovani bezne a funguje na zaklade vyhodnosti. Jestli je tomu u nas jinak, mohlo to byt puvodne mysleno jako ochrana zatim nestabilizovaneho trhu. Protoze stari dedeckove by zbyli VZP, mladi milionari by presli k Milionarske Pojistovne, ktera o vas bude nadstandardne pecovat do Vasich 40 let veku ;-)
    No, to jsem asi moc naivni ;-))
  • 30. 12. 2003 21:16

    Stanik (neregistrovaný)
    Ta Vaše věta o hledání způsobů a důvodů je zcela přiznačná.

    Bohužel znám situaci v českých telekomunikacích a zde se musím zastat všech operátorů.

    Všichni operátoři (včetně ČTc) hledají způsoby, jak získat více uživatelů, snížiti náklady a tím i zvýšit výnosy a v neposlední řadě i zisky.

    Nechápu, proč nadáváte na ČTc, kvůli vysokým mobilním propojovacím poplatkům, když ČTc si účtuje propojovací poplatky pětinové oproti mobilním operátorům : )

    Není to tak trochu více demagogie?

    1. AO jsou dobří a ČTc špatný, protože jim ČTc účtje přiliš vysoké propojovací poplatky.
    2. ČTc je špatný a Mobilní operátoři dobří, protože mobilní operátoři Telecomu účtují příliš vysoké propojovací poplatky.

    Jak můžete mít zároveň tyto dva názory?

    : )


    Nepovídal jsem žádnou pohádku o "pracovitém ČTc a vychytralých AO".
    Všichni jsou pracovití. Je pracovitý dělník v továrně, který vyrábí židle(je to hodně užitečné práce). Je pracovitý úředník na odbytu, který tyto židle prodává ven z Továrny(bez něj by dělník nedostal výplatu). Je pracovitý překupník, který tyto židle prodává v tomto městě(je veliká práce vnutit židle lidem, kteří již nějaké mají). Je pracovitý i pašerák, který tyto židle pašuje přes hranice (to je jasné.) Ale nejpracovitější je superpřekupník, který prosadí vladní nařízení, které donutí dělníka prodat jeho židle pod nákladovou cenou (nebo za cenu, která nezohledňuje dělníkovu výplatu) superpřekupníkovi s tím, že je bude superpřekupník smět vydávat za svůj výrobek a prodávat. (Ten superpřekupník se musel nadřít ze všech nejvíc, protože dokázal přesvědčit všechny o něčem, co by nikoho ani ve snu nenapadlo - a to je ta největší dřina, protože všichni nejsou blbci.)

  • 30. 12. 2003 22:37

    Stanik (neregistrovaný)
    Na demagogii jste tu specialista Vy. Bohužel zatím začátečník a vystačí Vám pouze na jedince s obdomnou mírou znalosti problematiky a s obdobnou inteligenční úrovní, jakou máte sám.

    Můj příklad s Biciklem nebyl demagogií. Pouze poukazoval na Váš demagogický pokus, který jste provedl výše. Je mi velice líto, že jsem se ve vaší diagnóze nemýlil, a proto jste nepochopil mou narážku. (Zkusím to s vámi ještě jednou)
    Uvedl jste tam doslova:

    proč je pro mne (tedy pro můj konkrétní uživatelský zájem) tarif Home Standard (nebo jakýkoli jiný od ČTc) dražší, než zrušit pevnou linku a pořídit si konkrétní, mým preferencím vyhovující tarif (měsíční paušál) mobilního operátora, s dodatečnou výhodou volání a příjmu zpráv (téměř) odkudkoliv?

    Pokud se Vám nelíbí příklad s vlakem a byciklem mohu uvést jiný příklad (přesně dle Vašeho demagogikcého postupu).

    Také byste mohl položit otázku:
    Proč je pro mne (tedy pro můj konkrétní uživatelský zájem) let raketoplánem na oběžnou dráhu s tarifem "jednoduchý let tam a zpět"(nebo jakýkoliv jiný od NASA) dražší, než vystoupit z raketoplánu a přestoupit na kosmickou loď SOJUZ, s dodatečnou výhodou letu až na měsíc.
    A pokusím se ještě jednou uvést to trknutí, tentokráte více po lopatě: Třeba proto, že je to právě pro můj konkrétní zájem dražší.
    A teď ta lopata: Mám určitý zájem (tím je kupříkladu oblet země, pobyt dva měsíce ve vesmíru s několika mezipřistáními na mezinárodní orbitální stanici, a ve volné chvíli návštěva měsíce) - pro tento můj zájem je levnější využít kosmickou loď SOJUZ. Někdo jiný, kupříkladu můj soused, by zase chtěl obletět zemi, být ve vesmíru, a každý týden v neděli přijet domů na švestkový koláč, který peče jeho žena. Na měsíc se podívat nechce. Pro něho je zase levnější využít tarifního programu NASA.

    Toť celé. Doufám, že to konečně pochopíte. A také že nám nebudete vnucovat demagogii typu: Při tomto použití je toto horší než toto, a proto by měl být výrobce trestně stíhán.

  • 30. 12. 2003 23:30

    Stanik (neregistrovaný)
    Stále nechápu vaší argumentaci...

    T-Mobile nesníží propojovací poplatky proto, že to český Telecom nechce?
  • 31. 12. 2003 0:47

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Obávám se, že váš způsob "polopatického výkladu" je pro "mou úroveň inteligence" poněkud nestravitelný.
    Jaký je Český Telecom, to spravedlivě ohodnotí rozvíjející se trh a konkurence. Zatím se "úspěšnost" ČTc i v málo konkurenčním prostředí vyvíjí zcela jednoznačně: dlouhodobě mu klesá obrat i zisk. To neokecáte žádným způsobem. Fiasko s ADSL a porovnání se zahraničím také jasně vypovídá o "úspěšnosti" ČTc.

    Mně už to nakonec může být jedno - dnes budu telefonovat (a používat) pevnou linkou Českého telecomu naposledy. Od Nového roku už jenom mobilem (co nestihnu vyřídit po Internetu).

    A vy se s vaším "monopolem na dráty" můžete stavět třeba na hlavu, korunu ode mě nedostanete.
    A to je nakonec to nejpodstatnější.
    ANI JEDNU KORUNU !
    :o)
    Buďte zdráv a vesel v roce 2004 ! ;-)
  • 31. 12. 2003 18:26

    Stanik (neregistrovaný)
    Trvalo Vám to poměrně dost dlouho, než jste pochopil, že ČTc již dávno nemá MONOPOL na nic (dokonce ani na vlastní zaměstnance - to jste zatím asi ještě nepochopil), a po dlouhých letech konkurenčního trhu přecházíte k jinému poskytovateli služeb. Mnozí to již udělali před mnoha lety.

    Proč nevyužít té služby, která je pro Váš záměr nejvýhodnější? Dělám to tak vždycky, proto jezdím vlakem nebo chodím pěšky, k připojení k internetu používám Eurotel DataNonstop, potraviny nakupuji s certifikátem BIO, bydlím v nájmu (nikoli ve vlastním) a nákupy provádím bez použití úvěru. To vše je pro mne výhodnější.

    Pro někoho je výhodnější telefonovat s některým z tarifů ČTc (nejspíš je pro něj důležitá kvalita a podpora této technologie), vždy a všude jezdit vlastním autem (nejspíš neplánuje žádné vnuky), nakupovat geneticky upravené potraviny (musí na něčem ušetřit na benzín) a vždy a všude využívat uvěrovou kartu. Je to jeho věc.

    Mimochodem, vaše preference mobilních telefonů před drátovou technologií mi přispěje na mou další výplatu. Tímto Vám děkuji za krásný (pouze obrazně, peníze pro mne mnoho neznamenají) dárek do nového roku.
    I vám přeji vše nejlepší a slibuji, že se budu snažit, aby bezdrátové technologie fungovaly v nejlepší možné kvalitě. :)
  • 1. 1. 2004 13:15

    Petr Souček (neregistrovaný)
    No, jestli jsou i ostatní Vaše tvrzení stejně pravdivá jako to o kvalitě ČTc.... :-)
  • 1. 1. 2004 23:44

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    ČTc sice už nemá monopol ze zákona, ale na většině území ČR ten "monopol" (tedy dominantní postavení bez jakýchkoli konkurenčních nabídek v mnoha oblastech) stále drží a zneužívá. V čem je výhoda "kvality" technologie ČTc, to mi opravdu musíte vysvětlit VELMI polopaticky. To víte, při mé inteligenci a dlouholetých zkušenostech se službami ČTc...

    Nikde jsem nepsal, že z nějakého důvodu preferuji "bezdrátové technologie". Jenom jsem zrušil dotaci Českému Telecomu, která mi přinášela málo užitku za mnoho peněz. (Možná na tom ještě vydělá :o))) Nepotrvá dlouho a povídat si s lidmi budu po internetu za měsíční paušál - a mobilní telefon bude skutečně jen kvůli mobilitě a dostupnosti "kdekoli", ne jako náhrada předražených paušálů ČTc...

    Také asi nikdy nepochopím, že když pro vás "peníze mnoho neznamenají", proč se tady tak *potíte* dlouhými projevy a "kvalifikovanými odhady" - třeba - mé inteligence :o)
  • 2. 1. 2004 16:18

    Stanik (neregistrovaný)
    Jde mi jen o to, aby se ostatní (třeba Vy) trocxhu zamysleli nad tím monopolem a ostatními všeobecně používanými bludy.

    1. Telecom drží "monopol" na většině území ČR.
    - a na co tam tedy ten Telecom ten "monopol má"?
    a/ na telefonování? - (na většině ůzemí má méně než 30%, tudíž nemá ani monopol, ba ani není dominantní)
    b/ na přístup k internetu? - (existují ještě nejméně 3 firmy, které umožňují celoplošně přístup k internetu bez paušálu. S paušálem je jich mnohem víc. V tomto odvětví nedosahuje ani 15%)
    c/ na "dráty", po kterých je možné vést data? - (zde je to prachsprostý žabař, existují firmy s větším množstvím "drátů")
    e/ na vlastní zakopané dráty? - (ty již dávno pronajímá jako VPN)
    f/ na vlastní zaměstnance a přístroje? - (Ano, to do nedávna platilo, nyní musí poskytovat práci svých zaměstnanců (počítačů, ústředen) alternativním operátorům. V této oblasti však má stále dominanci.)

    2. Neexistuje žádná výhoda "kvality" ČTc.
    a/ kvalita je parametr, který musí být vyjádřený nějakou hodnotou.
    b/ pokud jsou technologie Telecomu méně kvalitní, než ostatní technologie, které je možné použít, proč potom žádáte po Telecomu, aby tuto technologii poskytoval?

    3. Telecom neposkytuje paušál na internet.
    To bude nejspíš proto, že Telecom příliš málo maže na ČTU a proto si nemůže vytvořit paušálovou klouzačku.

    4. Telecom má příliš vysoký zisk.
    Pokud se podívám do výročních zpráv této firmy tak tam vydím následující kolotoč:
    - kleasjí výnosy -> sníží se náklady, propustí se zaměstnanci - to vyrovná pokles výnosů a sníží pokles zisku -> po nějaké době se projeví snížení nákladů a propuštění zaměstnanců na obratu - opět klesají výnosy -> opět se sníží náklady, propstí se dalších několik stovek zaměstnanců - to má vliv na aktuální účetní uzávěrku: ačkoli klesají výnosy, zastaví se pokles zisku -> po nějaké době se opět projeví snížení nákladů na výnosech -> opět se sníží náklady, znovu se propustí několik stovek zaměstnanců - to opět začerní. Tento cyklus se opakuje již heykou řádku let a zaství se ,odhaduji, v roce 2017, kdy přítopmní 3 zaměstnanci nebudou stačit na obsluhu té stovky telefonních linek, z nichž 40 bude překupováno alternativními operátory. : )


    Peníze pro mne mnoho neznamenají, ale jsou pro mne důležité jiné věci. Mám v úmzslu dožít se vysokého věku a mít mnoho potomků - proto je pro mne důležité aby zde fungoval státní systém. Proto jsou pro mne nepřijatelné strategie, které mají pouze krátkodobý úsporný efekt.
    Liberalizace bývalé státní infrastruktury je hlavním příkladem tohoto krátkodobého efektu, který se kladně projeví pouze snižováním ceny pro spotřebitele.
    Příklady:

    elektrická síť - většina zemí si v minulosti budovala elektrorozvodné sítě s topologií, která zaručovala při výpadku některé součásti neporušení dodávky energie do důležitých oblastí. Liberalizace už několikrát vedla k odpojení velkého území od elektřiny na delší dobu (10-30 hodin) při drobné závadě u některého z konkurentů.

    železniční síť - ze strategického hlediska je velice důležitá v období války (liberalizace někde vede k zanedbávání údržby dopravní cesty), v době míru může při dobře nastavené politice působit kladně nepřímo na HDP.

    vodovody - špatná operativnost při výpadcích.
  • 3. 1. 2004 0:24

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    ad 1) ČTc monopolně drží celostátní kabelovou síť včetně (a to je asi nejdůležitější) přístupu "po drátě" k většině domácností v ČR (bez ohledu, zda je v současnosti přípojka aktivní, nebo nevyužitá - odpojená). Podmínky, za kterých mají k této síti přístup alternativní operátoři, jsou ze strany ČTc záměrně diskriminující (v současné době také předmětem správního řízení ÚOHS). Český telecom raději nechá dráty "shnít v zemi", než by je za rozumných cenových podmínek pronajal konkurenci.
    Příklad:
    Kdybych měl možnost objednat si služby po pevné lince POUZE od jediného operátora (v mém případě Tele2), tzn. všechny platby na jediném dokladu, žádný paušál s volnými minutami od ČTc + další doklad od Tele2, neodhlašoval bych pevnou linku a ČTc by měl jistě přiměřený podíl na udržení provozu linky od AO. Takhle nemá NIC a kabel stejně udržovat musí (=náklady). Asi se mu tato cenová politika vyplatí.
    Pak ovšem tvrzení, že "dotuje" provoz "málo vytížených" linek zní přinejmenším podezřele.

    ad 2, 3) Je mi vcelku jedno, jakou technologii ČTc používá - do pojmu "kvalita" z uživatelského hlediska patří i "za kolik". Porovnání se zahraničím jasně ukázalo (viz např. "ADSL" nebo ceny za dial-up), že ČTc účtuje přemrštěné ceny za své (často špatně fungující) služby. Zřejmě si to ve své dominanci na trhu může dovolit.
    Vaše narážka, že ČTc málo "maže na ČTÚ" je směšná. ČTc má dobře "podmazáno" ve vládě, parlamentu i u jednotlivých politických stran. Stačí se podívat do zápisů PS PČR na projednávání jednotlivých zákonů, tam si snadno můžete udělat představu, jak ČTc uplatňuje princip "kdo maže, ten jede"...

    ad 4) K zisku a extrémně vysokým maržím ČTc už jsem uváděl odkazy na fakta i mezinárodní srovnání, stačí se vrátit pár příspěvků zpět.

    ad státní systém: Stát tady nemáme od toho, aby držel ochrannou ruku nad monopoly a jejich zisky (případně z nich čerpal podíly), ale naopak, aby chránil občany před zneužíváním přirozených (síťových) monopolů jejich vlastníky (firmami, jako ČTc, ČEZ apod.).

    Neuvěřitelné plýtvání finančními prostředky státu na "podporu" firem, jako ČD apod. není v zájmu občanů - daňových poplatníků ČR a vaši podporu takovému počínání nesdílím. Železnice by v případě (zcela hypotetické) války měla zanedbatelný význam - není nic snadnějšího, než rychlá likvidace železniční infrastruktury moderními zbraněmi

    Síťová energetická problematika je svými technickými problémy (např. zajištění spolehlivosti dodávek energie) odlišná od přenosu dat a nevidím důvod tyto oblasti směšovat. Z historie víme, že nejhorší spolehlivost dodávek energie byla v ČR v době, kdy všechno bylo státní a neexistovala žádná konkurence ani soukromé vlastnictví výrobních prostředků. Zásobu svíček z totalitních dob se mi podařilo spotřebovat až v posledních letech (k jiným účelům).
    :o)
  • 3. 1. 2004 13:19

    cc (neregistrovaný)
    Tak tomu říkám demagogie - to se nedivím, že po takovémhle zdůvodnění (hlavně ad 1) spí Telecom na vavřínech a hnijících drátech s odcházejícími zákazníky.

    Sám jsem u nich jen ze setrvačnosti a z předpokladu, že tak velká firma to musí mít pojištěné a hravě to zvládne, nechal firmení stránky. Ovšem po tom co předvedli v prosinci s www a s maily začínám hledat rychle jiné umístění.
  • 9. 1. 2004 10:49

    Error (neregistrovaný)
    V Telecomu nejsou pracovití. S takovou ptákovinou na lidi nechoďte, poněvadž by vás museli ukamenovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).