Je to tak, "nedostatek lékařů" je neodpodstatněná mystifikace. Stačí, když si spočítáte, kolik máme v ČR lékařských fakult (8, jestli se nepletu) a vynásobíte cca. 120ti (odhadem průměrný počet absolventů ročně). Vyjde Vám, že přibývá necelá tisícovka doktorů ročně. A řekl bych, že to odchody starých lékařů do důchodu celkem vyrovná :)
P.S. pardon, že jsem zabrousil trošku mimo téma :)
 
"Vzhledem k tomu, že doktorů je silný nedostatek ...." ... Fakt?
Česká republika má více lékařů na jednoho obyvatele než většina členských zemí OECD.
http://zdravi.e15.cz/clanek/mlada-fronta-zdravotnicke-noviny-zdn/ceske-zdravotnictvi-ve-srovnani-se-zememi-oecd-450732
Tak vždy můžeš čučet v čekárně do zdi a hlavně NADÁVAT :-)
Každopádně takový systém, aby jsi nemusel čekat NIKDY NEBUDE FUNGOVAT ze zřejmých důvodů.
a) může čekat pacient
b) může čekat doktor
Vzhledem k tomu, že doktorů je silný nedostatek a už tak nestačí, bylo by nesmírné plýtvání času, kdyby díky rezervačnímu on-line systému měl čekat doktor než přijde pacient.
Rozdíl mezi klasickou komereční firmou a lékařem je tento:
Komereční firma nikdy neudělá nic, co se Vám nelíbí nebo Vás obtěžuje, i kdyby Vás to mělo zabít - například tabák, alkohol, příliš mnoho cukru v limonádách.
Lékař naopak dělá vše pro zdraví veřejnosti a to I POKUD SE JÍ TO NELÍBÍ A BUDE NAŠTVANÁ.
Kdyby platilo ono tupé heslo, že pacient = zákazník. Tak by asi lékař vůbec neodebíral krev dětem, protože které tříleté dítě si bude pochvalovat jehlu do ruky? :-D
Zákazníkům se totiž poskytne COKOLIV CHTĚJÍ i když jim to třeba ublíží nebo je to zabije. Pacientům ale nikoliv!
Opravdu nekonvenční pohled na věc. Pacienti, pořiďte si notebook, sežeňte si práci, kterou lze vykonávat vzdáleně, a máte po problému! Pobyt v čekárně se změní z úmorného, depresivního vyčkávání v kruhu nemocných v produktivní a zábavnou seanci.
Chvalte JKL za jeho jasnozřivost, a štědrost v poskytování skvělých rad.
Toto je trošku nerealistická představa. Shodou okolností jsem kdysi pracoval na ambulantní klinice a ono se třeba běžně stává, že přijde pacient na nějaký triviální zákrok, na který je potřeba 15 minut a je na něj vyhrazeno 30 minut.
Jenže při něm se zjistí, že je mu ještě něco a zákrok místo 15 minut bude trvat 1 hodinu 20 minut!! Logicky všichni za ním musí o těch 50 minut déle čekat. Navíc u některých zákroků to nelze určit - může trvat 50 až 90 minut podle toho, jak to půjde.
Medicína prostě není výrobní linka, kde je jasně dané, že při řezné rychloti XY a materiálu XY za použití postupu X, Y, Z trvá vyrobit jeden rotor 33 minut, 15 sekund a 186 tisícin.
Pro doktora je tak dobře, že má plnou čekárnu a pacienty si bere jak mu to prostě vyjde.
Buď může čekat pacient nebo může čekat lékař - například, kdyby si na každého místo 30 minut udělal čas "pro jistotu" 2 hodiny, tak i zákrok na 1:20 se do něj vejde, ale pak lékař bude čekat 40 minut na dalšího pacienta. Žadná "mezimožnost" zde prostě není. Každopádně, když čeká lékař, tak ošetří za den mnohem méně pacientů.
Pokud má lékař příjemnou čekárnu, dobře větranou s přístupem na uklizený WC, pak mi nedělá čekání problém...
A s tím jak je návštěva lékaře "na půl dne" je to přeháněno. Nikde jsem u lékaře nečekal déle než 2 hodiny, v 90% případů je to maximálně hodina.
Tohle není problém špatného "time managementu" za straně lékaře, ale špatného time managementu za straně PACIENTA. 99% lidí v čekárně čumí do zdi před sebou a každých pět sekund se dívá na hodinky.
Ono stačí, když si k čekání nahrajete například audioknihu do mobilu, vezmete s sebou knížku a nebo notebook a využijete čas k dodělávání nějaké práce. Je mi totiž celkem jedno, jestli si pracovní e-maily přečtu v kanceláři nebo v čekárně u lékaře.
Jasně, když někdo celý čas v čekárně pročumí do stropu, tak to pak musí být opravdu nesnesitelné a je to ztracený čas.