Jsem pacient. Ano v případě nemoci chodí lidé hlavně ráno bez objednání. Ale pak tu jsou preventivní prohlídky, jak u obvoďáka, tak zubaře. Co takhle si zorganizovat ordinační hodiny: ráno od x do y nemoci a pak na objednávku. Jako pacient přejdu k jinému doktorovi hned, jak bude mít rezervační systém (a paušál 50kč/měsíc od VZP dostane on).
U mého zubaře to funguje - akutní ráno (a cokoli co potřebuje víc času se objedná na jindy), přes den si nechává trochu času jako rezervu.
Samozřejmě že se někdy čeká na předchozího pacienta co mu to trvá dále, ale cílem je, aby se ta zdržení nehromadila tak, že se pak čeká 2 hodiny. Protože statistika - pokud průměrně jsou 2 komplikace, tak s nimi už prostě počítá v tom rozvrhu.
Objednávat pacienty na určitý čas jde tak na plastické chirurgii. Jenže, každému pacientovi píši do záznamu: kontrola za 3 měcíce (nebo za půl roku), při potížích kdykoliv. A to je ten problém: Vždy přijde 1-5 pacientů navíc, kterří mají potíže, a tím pádem jsou vyšetřeni (a dožadují se) přednostně. A tak objednací systém jde do kytek.