Vlákno názorů k článku Co ještě brání startu digitálního rozhlasu v Česku? od David Kříž - Citrona máš jinde, za spamování, tj. činnost kterou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 1. 2011 16:17

    David Kříž
    Citrona máš jinde, za spamování, tj. činnost kterou děláš celé roky.

    "Ale né, už se nebudu tady s nikým dohadovat, nemá to smysl."

    Takových slibů už bylo :D Včetně těch že odcházíš, atd... a pořád nic, slabá vůle?
  • 7. 1. 2011 0:10

    bez přezdívky
    Tohle je taková hromada nesmyslů, polopravd a zavádějících tvrzení, až to skoro není možné. Pokusím se osvětlit alespoň něco z toho...

    1) "A víte vůbec, že to není jenom o té kompresi jako takové? Může klidně existovat nekvalitní hudba s vysokým tokem a zase naopak velmi kvalitní hudba na nízkém toku ..."

    To je blábol. Jistě, že základem kvality nahrávky je její výstup ze studia, kdy v dnešní době většinou dochází k nevratné degradaci dynamiky a dalších složek, aby to "řvalo" - viz. Wikipedia a pojem "Loudness war". Datový tok má ale na zvuk nahrávky vliv vždy, a to ať je kvalitní nebo nekvalitní. Někdy dokonce ty nekvalitní nahrávky (typicky např. zdigitalizované staré kazety apod.) zní s nízkým bitratem hůře než ty kvalitní nahrávky (z CD...), protože kompresní algorytmus zkomprimuje i uchu normálně nepříliš zřetelné analogové ruchy, jenže ve chvíli, kdy jsou tyto zkomprimované, je to výrazně rušivé.

    2) "Někdo taky převádí Wawe do mp3 takovým způsobem, že naláduje jakémusi konvertoru soubory a ten je pak vyprskne během pár sekund hotové - to potom nemůže mít nikdy dobré kvality. Je třeba mít kvalitní studiový software a po zvukové editaci a vyvážení to pomalu a kvalitně uložit solidním softwarem."

    Naprostý nesmysl. Převod z Wave do MP3 (či jakékoli jiné ztrátové komprese) obstarává kompresní kodek. V případě MP3 je to buď kvalitní LAME, starší FHG nebo méně kvalitní Blade, Xing apod. (naštěstí už většina lidí dnes používá LAME). Kvalita výsledného souboru tak závisí pouze na nastavení tohoto algorytmu - zejména bitrate, citlivosti (čím větší, tím náročnější/pomalejší je komprese) a také kanálů (dříve se používalo i tzv. Joint Stereo, které snižuje stereo separaci a hodí se jen při nízkých bitrate kolem 96-128 kbps). Je naprosto jedno, jaký se k tomu používá program, závisí pouze a jen na nastavení mp3 kodeku! Ten funguje stále stejně, ať se k jeho nastavení použije program nebo příkazová řádka.

    3) "Také bych chtěl připomenout, že někteří domácí posluchači se bezmyšlenkovitě kolikrát ženou za super značkovými a kvalitními zvukovými komponentami včetně repra či sluchátek - no a pak se diví, že slyší ty nedokonalosti hudebních souborů, ba i těch originálních studiových nahrávek :-D Lépe je se trochu stáhnout coby do nároků na tyto audio sestavy a ve výsledku budete nanejvýš spokojen a taky ušetříte za zbytečně vyhozené peníze na víc za ty nejvyšší třídy přístrojů. Jo, i o tom to to je."

    Podobný blábol jsem snad ještě nečetl. Takže podle této logiky si má posluchač koupit nějaký šmejd, protože většina hudby se nahrává dnes nekvalitně, všude jsou samé mp3 a kvalita zvuku rozhlasových stanic je otřesná? No to snad ne... Je bohužel pravda, že dost lidí se touto "logikou" řídí, a kupují si různé plastové repráčky a bakelitové komponenty za pár šupů, a ti pak samozřejmě rozdíl mezi zvukem špičkově nahraného CD a mp3 128 kbps neslyší. Ale hudba je o kvalitním poslechu, a ti, co si pořizují kvalitní aparaturu určitě vědí proč. Sice je dnes cena nových kvalitních komponent často příšerná, protože většina preferuje ten plast a bakelit, zatímco dříve byl kvalitní zvuk dostupnější (tzv. komerční highend - typicky prémiové řady firem jako Onkyo, Sony, Pioneer...). Dnes je buď šmejd a nebo předražený highend, takřka nic mezi tím. Naštěstí je tu eBay a možnost nákupu z druhé ruky. Bohužel celé to vzniklo tak, že se lidem naservírovala právě možnost mp3 (skvělý digitální zvuk jak z CD), lidé přestali postupně zvukovou kvalitu až tak řešit jako dříve (80. a 90. léta), a tím pádem si nakoupili ony plastové komponenty. Výsledek je ten, že dnes si mohou vydavatelé a rádia dovolit mršit zvuk v takové míře, která dříve nebyla prostě možná, protože by se lidé s kvalitními tunery a zesilovači ozvali. Dnes to skoro nikdo nemá, a podle toho to vypadá. Ovšem, když to tak vypadá, tak si ta většina zas ty kvalitní věci nekoupí, protože na ten sajrajt z éteru a nových CD jim stačí ty plasťáky. Je to zamotaný kruh. Ale v žádném případě to není tak, jak jsi napsal!

    4) "Jinak rozhlas právně žádné zmršené mp3 ani nevyrábí ... to si dělají lidi podomácku v PC pomocí všemožných kovertorů. Už jste vůbec zkoumal stream záznam zvuku z rádia přes DVB-T? Myslím že ani né a jen tu cosi bezmyšlenkovitě plácáte z neznalosti a zkoumání :-) Já udělal a převedl už celkem dost záznamů z ČRO D-dur ;-) (Wave, mp3)"

    Pokud pominu ten opakovaný nesmysl s "podomáckými PC konvertory" vysvětlený výše, tak zbytek jsou také samé perly (a nebo to možná je nic řečeno třemi větami). Rozhlas samozřejmě také vyrábí mp3 či jiné konvertované soubory pro své účely, např. reportáže, a rádia do těchto formátů konvertují hudbu, znělky, reklamy atd. Vše je opět o použitá vhodných kodeků a jejich nastavení, o ničem jiném (jestliže neřešíme samotnou kvalitu vstupní nahrávky). Na tomto místě je třeba řict, že ČRo tyto kodeky používá často špatně, ve zvuku reportáží na Radiožurnálu je často komprese velmi slyšitelná, přitom u zahraničních rozhlasových stanic na to člověk takřka nikdy nenarazí. Navíc má ČRo 1 příšerně nastavené kompresory na vysílačích, které sykavky a kompresní artefakty ještě více zdůrazní...
    Ty plky o zkoumání záznamu z rádia přes DVB-T jsou pak úplně mimo. Rozhlas přes DVB-T je komprimován, a to formátem MPEG 1 Layer II, tedy starší obdobou mp3. Bitrate toho vysílání je pokud vím 192 kbps, což je u Layer II nic moc, a komprese tam slyšet je. Stejně se vysílají i rádia na satelitu nebo v DAB - pro kvalitní poslech je třeba minimálně těch 192 kbps (ale slyšet to je), pro špičkový poslech pak 256 kbps a více - např. Němci vysílají 320 kbps, a to už je kvalitní zvuk.
    Pokud tedy zaznamenáváš rádio z DVB-T, zaznamenáváš mp2 o bitrate 192 kbps, což nahrávku dosti limituje. Jakýkoliv její další převod do jiných ztrátových formátů (mp3, aac+) ji dále znekvalitňuje, kromě uložení v klasickém bezztrátovém Wave. Ovšem uložený zvuk nedosahuje kvalit Wave (tedy PCM 1411 kbps), protože už byl jednou zkomprimován. Takže by mne zajímalo, v čem jsi ty záznamy ukládal a kam je převáděl, protože na zvuk to muselo mít dost destruktivní účinky.

    Radši se věnuj něčemu jinému, než plácání nesmyslů o věcech, kterým nerozumíš. Pouze tím zmateš další laiky a vysloužíš si nepochopení a výsměch u lidí, kteří o tom mají přehled a v dané problematice se orientují!
  • 6. 1. 2011 12:58

    Ace
    Myslim, ze se pletete. MP3 ani DAB komprese rozhodne neni nejslabsim clankem audio retezce. Velkou merou degraduje kvalitu obsluha mixu ve studiu a zarizeni typu kompresor / limiter na vystupu ze studia.
    MP3 a podobne maji velke rezervy, rozhodne uchem nic pri vhodne zvolenych parametrech nepoznate.
  • 7. 1. 2011 11:18

    ladik 12 (neregistrovaný)
    Dekuji Kubovi za pekne shrnuti.
    Doporucuji podivat se na loudness war vyhledavacem, pekna ukazka je napr. tady (vynikne zejmena pres dobre zvukove zarizeni):
    http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ
    Tady vidite duvod, proc hraji lepe stare nahravky z lpicek nez reedice na CD zprasene digitalnim remasteringem.
    V 60. letech udelal veliky kus prace Klub elektroakustiky a Cs. hi-fi klub; presvedcili tehdy i nase vyrobce k vyrobe kvalitnejsich zarizeni. Obavam se, ze prostor pro takove "hnuti" je i dnes.
    Bohuzel, na kvalitnim zarizeni dnes opravdu neni temer co prehravat. (To nakonec plati i pro televizi.)
  • 7. 1. 2011 13:31

    bez přezdívky
    Asi tak.

    Já budu vždycky vypisovat romány a uvádět bláboly na pravou míru, protože má životní filosofie mne k tomu vede ;)
    A jestli jsem svobodný mládenec nebo ne, to na to nemá vliv. Navíc, tenhle "román" jsem napsal postupně asi během půlhodiny při vypalování CD na PC, takže tak ;)
  • 7. 1. 2011 16:15

    bez přezdívky
    Jasně, vždyť se známe ;)

    Jen jsem měl potřebu se k tomu vyjádřit, aby si někdo na fóru třeba nemyslel, že veškerý čas trávím za PC vypisováním "románů" v diskuzích. Ale zrovna k tomuhle tématu mám celkem co řict, tak jsem se rozepsal...
  • 7. 1. 2011 17:42

    bez přezdívky
    Jinak věřím tomu, že něco podobného jako já by ti na tvůj příspěvek napsali i ostatní diskutující, kdyby měli trpělivost a věřili, že to má smysl - což evidentně nemá a je to ztracený čas, na ty tvé výplody vůbec reagovat.
    David má pravdu, že ten čas by určitě šlo zúročit mnohem lépe a užitečněji. Tohle je jako házení perel sviním.
  • 7. 1. 2011 16:11

    bez přezdívky
    Tvoje psaní je čistě tvoje věc do chvíle, kdy tím mateš další lidi a šíříš bludy a polopravdy, což je bohužel v tvém případě pravda a i přes naléhání mnoha lidí z oboru, abys toho nechal v tom pokračuješ a jsi stále drzejší. Už milionkrát ti bylo mnoha lidmi vysvětleno, že dané problematice vůbec nerozumíš a tvé příspěvky k tomuto vůbec nemají smysl, a přesto píšeš dál. Pak si to přečte na fóru naprostý laik, ten to řekne jinému, ten to zase napíše na jiném fóru a takhle vznikají všemožné bludy a nesmysly - třeba o tom, že je třeba mít pro konverzi audiosouborů co nejlepší program, že není třeba si kupovat kvalitní komponenty nebo že při příjmu DVB-T je potřeba mít "kvalitu" nad 80 %. Vymýtit tyhle nesmysly je pak extrémně složité, protože se to šíří po internetu jako virus.
    Takže se nediv reakcím lidí z oboru na tvé příspěvky o ničem.

    Bod 3 jsem pochopil velmi dobře. A opakuji, že tvé výplody jsou nesmysl! Jestli jsi hluchý ty, to je mi jedno, ale není mi jasné, jak to můžeš soudit o dalších? Rozdíly v kvalitě reprodukce hudby u špičkových zařízení jsou faktem, který nelze zpochybnit. Je sice pravda, že křivka závislosti kvality reprodukce na ceně je asymptotická, a tedy s rostoucí cenou se slyšitelné rozdíly zmenšují až skoro naprosto minimalizují (zejména v hladině nad 100 tisíc Kč), ale přesto tam nějaké jsou. Pak už je na každém, zda se mu ten přírůstek kvality v poměru k ceně vyplatí. Tobě se zřejmě nevyplatí a stačí ti nějaká minivěž za pár tisíc, ale nechápu kde bereš tu jistotu, že jsou na tom ostatní jako ty. A věta "ve skutečnosti slyší ve výsledku velké kulové" je jen důkazem toho, že o problematice vůbec nic nevíš. Jestli kamarád machroval a tys ho "setřel", to je sice hezké, ale máš snad doma kvalitní aparaturu, kterou by bylo možné považovat za referenční? Specifikuj, na čem byl ten "test" proveden (zdroj zvuku, použitá sluchátka, audiosoubory), a pak se můžeme bavit o nějaké vypovídající hodnotě. Jestli to bylo z PC s integrovanou zvukovou kartou a použitá sluchátka stála pár stovek, je jasné, že těžko nějaké rozdíly mohly být slyšet. Víš ty vůbec, co je to třeba DA převodník a jak záleží na jeho kvalitě? Totiž právě DA převodník je dnes Achillovou patou většiny zařízení - např. analogový výstup satelitních přijímačů je příšerný a pro kvalitní poslech je třeba použít externí DAC. Ale to ti asi nic neříká.

    Teorie a praxe je rozdíl, v tom jediném máš možná pravdu, protože např. zvuk z LP je často výrazně lepší než z CD, ač teoreticky má CD v mnoha ohledech navrch. Ovšem tvůj pohled na "teorii a praxi" je naprosto mimo, protože rozdíl v kvalitě zvuku komponent a formátů audia je fakt, který je ověřitelný jak testy, tak poslechem.

    Jinak Němci na satelitu vysílají 320 kbps, jestli o tom nevíš, tak je tomu opravdu tak. Vysílají takto všechny německé veřejnoprávní stanice na Astře 1, je to ve zmíněném formátu MPEG 1 - Layer II (mp2) a ten zvuk s kvalitním DAC je opravdu dobrý.

    Čemu se budu věnovat já ti může být fuk, protože narozdíl od tebe této problematice rozumím, mé příspěvky nematou čtenáře a nešířím bludy - takže se tomu mohu s klidným svědomím věnovat.
    A mohu tě ubezpečit, že i slečnám se věnuji dostatečně.
  • 7. 1. 2011 17:35

    bez přezdívky
    Já jsem klidný, ale moje trpělivost má také své meze.

    Co ty o mě víš? Jak se vlastně opovažuješ něco takového tvrdit? Kdo mě zná, moc dobře ví, že dané věci mám z osobních zkušeností, protože se o danou problematiku nejen zajímám, ale setkávám se s tím i v praxi - a narozdíl od tebe když něčemu nerozumím, tak tu nepíšu nesmysly a reakci na dané téma prostě vynechám. Oháním se tak nejen teorií, kterou znám, ale zejména zkušenostmi z praxe! A když do něčeho vidím (a oblast zvuku, HiFi apod. to zrovna je), tak k danému tématu něco napíšu. Ty výplody o papouškování si laskavě nech stranou, protože to už zavání urážkou. Navíc nevím, kde jsi na to přišel.

    Ten tvůj výsledný poslech závisí mimo jiné i na oné audiotechnice, kvalitě a nastavení kodeků atd. To je základ kvality poslechu. Pak samozřejmě akustika a další parametry. Ale to tu teď nebudu rozebírat. Poslech hudby na tobě nechám a nic mi do toho není - dokud ale nezačneš psát do diskuze o technické kvalitě zvuku nějaké své bludy. Pak už mi do toho něco je, protože se snažím vysvětlit, že píšeš nesmysly, což píšeš. Takže si klidně poslouchej hudbu a hodnoť, ale nepiš své pokroucené závěry do takovéto diskuze!
    Co mám s hudbou společné já, to ti může být srdečně ukradené. Tady se ale bavíme o kvalitě zvuku při vysílání rozhlasu a audiotechnice, což je oblast, o které evidentně nic nevíš, a do které já zrovna docela vidím.

    Němci v DVB-T vůbec rozhlas nevysílají, takže trochu nechápu, co tím myslíš. V DABu mají datové toky různé, od 96 do 256 kbps pokud vím, a na satelitu pak mají oněch 320 kbps. Asi neumíš číst, protože jsem tam zmiňoval i ono DVB-S, protože jsem se ti snažil vysvětlit cosi o formátu MPEG 1 - Layer II, což jsi ale evidentně nepochopil.

    Já taky nemám zájem se tu dohadovat s demagogem a šiřitelem bludů - ale jak jsem psal jinde, moje životní filosofie a náhled na svět mne nutí vyvracet ty tvoje nesmysly, pokud je to v mých silách. Nějaké narážky si jak říkám nech pro sebe, protože o mě nic nevíš a už vůbec ne o tom, čemu a jak rozumím a proč. Troufnu si ale tvrdit, že problematice audiotechniky rozumím dostatečně, asi milionkrát lépe než ty. A opakuji, že nejen teoreticky, ale také prakticky.

    Takže si laskavě příště rozmysli, co píšeš a k jakému tématu, a zejména si ušetři ty osobní narážky, na které opravdu náladu nemám.
  • 7. 1. 2011 23:02

    David Kříž
    Ty budeš rozhodovat, kdo si kde co může psát? Ty, který roky opakuje, jak blbě naprogramovaný robot, že si může psát kde chce co chce? Tak to chlapče platí tedy i pro ostatní. Nebo snad pan diktátor to bude rozhodovat za nás? Psal jsem Kubovi a zmínil jsem Josého, o tobě tam nebylo nic, tak se nepleť tam, kde tě nikdo nevolá.
  • 7. 1. 2011 23:07

    David Kříž
    Zásadní rozdíl je v tom, že ty mluvíš o "názorech", ale drtivá většina těchto věcí nejsou žádné názory, ale fyzika a technika, tam jsou věci jasně a přesně dané, tam se nikdo neptá na žádné názory, jestli náhodou 1 a 1 nejsu 3, nebo snad dokonce 4? Tak jako ve vrzání, kde se možná řeší, jaký má kdo názor na to, jestli to zavrzals pěkně nebo škaredě... To ale nikdy nepochopíš, ty máš k racionálnímu uvažování asi tak blízko, jako politici ke slušnosti. Ty si prostě furt myslíš, že je teorie a praxe, a že ta druhá se od té první prostě vždy zásadně liší. Žij si dál v těchto bludech a rozšiřuj je, škodíš jen sám sobě, protože se veřejně zesměšňuješ.
  • 7. 1. 2011 14:03

    bez přezdívky
    Velmi zdařilý článek o dnešní kvalitě masteringu hudby a zvuku CD je zde: http://www.diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby/36091/

    Remasterům se vyhýbám jak čert kříži, kvalitní jsou pouze různé audiofilské edice (XRCD, MFSL apod.), nebo japonská vydání. Ostatní je zvukový průjem.

    Kdyby dnes vznikl nějaký takový klub jak píšete, musel by ale zaměřit svou pozornost na druhou stranu - tedy vydavatele hudby a rozhlasové stanice, aby nejdříve zkvalitnili obsah. Slušných zařízení je na trhu i dnes dostatek, problémem je zejména jejich cena. Ve chvíli, kdy by se ale opět obnovila poptávka po dostupných, ale kvalitních HiFi zařízeních namísto dnešních "plastových domácích kin", určitě by na to nabídka a cena takových komponent reagovala...
  • 7. 1. 2011 17:18

    David Kříž
    Fascinuje mne jak pan Štěpán Stráník všechny, kdo s ním nesouhlasí, označuje za teoretiky :-D A sebe má asi za praktika :-D
    Říct o Kubovi, že je teoretik v audiu a NF technice, to sis dovolil víc, než ty vymyšlené kydy o mně a anténách, co všude rozhlašuješ. Už by ses měl chytit za nos a lištit si při tom, aby ti docvaklo kam až můžeš zajít a kde je hranice za kterou příčetný člověk nejde, aby se sám neshazoval a neztrapňoval.
  • 8. 1. 2011 14:45

    ivovi (neregistrovaný)
    "Němci v DVB-T vůbec rozhlas nevysílají.."
    To si dovolim torchu poopravit. V Berline vysilaji na k59:
    104.6 RTL,Radio Paloma,Spreeradio,104.6RTL- Best Of Modern Rock And Pop,ERF Radio,sunshine live,Radio Horeb. Kazde asi 200 kbps.
  • 6. 1. 2011 22:23

    bez přezdívky
    Citace:
    "rozhodne uchem nic pri vhodne zvolenych parametrech nepoznate."
    "při správně zvolených parametrech kompresního algoritmu nemá posluchač vůbec žádnou šanci najít ve zvuku jakýkoliv rušivý element."

    Ano, rušivý element při rozhlasovém vysílání tam nalézt lidé nemusejí, nesmysl je ale tvrzení, že člověk nepozná rozdíl mezi komprimovaným zvukem v MP3 a nekomprimovaným z CD, popř. SACD/DVD Audio (či vinylovou deskou). Pozná. Ty rozdíly jsou znatelné zejména ve výškách, basech, prostoru a dynamice nahrávky.
    Faktem ale je, že tyto složky signálu jsou potlačovány (respektive upravovány, limitovány atd.) při výstupu ze studia tak, aby byly všechny skladby stejně hlasité a zvukově vyvážené.
    Osobně si tedy myslím, že pro VKV FM vysílání není odbavování z kvalitně vyrobených MP3 souborů o bitrate 256 kbps a vyšším žádný problém, a ten rozdíl tam slyšitelný není - zejména pak u stanic typu českých komerčních rádií, které pak zvuk totálně zprasí kompresorem a limiterem, že to zní pomalu hůře jak mp3 o bitrate 64 kbps.

    Každopádně DAB s bitrate 128 kbps Layer II (což je kodek horší než MP3) je zastaralá a nevyhovující technologie, kterou snad nikdo nemohl nikdy myslet vážně pro kvalitní stereofonní poslech rozhlasu! Pro náhradu dnešního FM vysílání by u Layer II bylo třeba nejméně 224-256 kbps, aby nebyla slyšet komprese tímto kodekem, u Layer III (mp3) pak 192-224 kbps. Popřípadě dnešní AAC+, které zvládá slušný zvuk už někde kolem 96 kbps, pro HiFi poslech ale ani tento formát vhodný není!
  • 6. 1. 2011 17:18

    Pavel Prchal
    No takže jsme se vcelku shodli, že i když tomu nerozumím a nemám pravdu, tak stejně to vysílání stojí za prd. Totiž, jestli bude mít takovou kvalitu jako má slavné DVB-T, tak potěš koště. Vysílají studia z CD disků? Jestli ano, tak mi ale nadáváte neprávem. Co tam není tam žádný kompresor (ani sbíječka) už nepřidá.
  • 7. 1. 2011 6:12

    bez přezdívky
    Můžeš to osvětlit ? Nerozumím tomuto blábolu... Za prvé jsem asi 30 let šťastně ženatý člověk. Za druhé nevím, co se ti nelíbí na Kubově přednášce...
  • 7. 1. 2011 6:36

    bez přezdívky
    Jinak mimochodem manželka je na Classic Rock a na Folk úplně stejně jako já. Jen k Alternativě jako jsou The Residents, Univers Zero, Etron Fou Leloublan, Faust apod. nikdy nedorostla a tu se mnou nesdílí. Ale to mi až tak zásadně nevadí. V Bigbeatu a folku se shodneme špičkově.
  • 7. 1. 2011 13:19

    bez přezdívky
    V poho...A já to pochopil zase tak, že když se tady vykecávám, tak, že to jde na úkor bab tedy v tomto případě manželky, třeba...ale ono se stihne všechno i baby i žvanit...
  • 7. 1. 2011 12:56

    David Kříž
    Tak já jsem to nemyslel vůbec nějak negativně :-) Spíš jen, že čas stávený psaním toho románu dlouhého "jak píše často José" mohl strávit někde s babama :-D Resp. aby to u něho nebyl trend... Takže v tomto smyslu... ale on to bere sportovně :)
  • 6. 1. 2011 12:35

    Pavel Prchal
    To by digitální rozhlas vysílal několikrá digitálně zmršené a dopočítávané několikanásobně ztrátově zkomprimované mepétrojky a jiné speciality? Dalo by se to ještě pořád považovat za slovo či hudbu?
  • 7. 1. 2011 13:26

    David Kříž
    Jo, ja jsem to napsal nechtic trochu dvojsmyslne, bylo to mireno spise v pozitivnim duchu na Kubu, at vic prohani baby misto vypisovani, sice velmi pozitivnimu, ale rekneme si na rovinu, ze to tady nic nezmeni :-D Po Tvem vztahu k babam/babe/manzelce mi nic neni, ze :-)
    Jo, stihnout se da hodne veci zaraz, ale nekdo nestihne ani jedno poradne delat, nekdo toho stiha vic a v pohode :-D Kazdy si to holt musi zaridit jak je on schopen.
  • 7. 1. 2011 14:06

    Jakub Leitner
    I když se nepovažuji za odborníka v daném tématu, jisté zkušenosti z této oblasti mám. A jsem velmi rád, že se někdo pustil do tak dlouhého vysvětlování a řekl bych i věcného...
    VELKÝ POTLESK!!!!!
    Zpět k tématu... Nastavení kodéru signálu je velmi sofistikovaná věc a to, že program nabídne v nejlepším případě uživateli pouze možnosti Kvalita NÍZKÁ-STŘEDNÍ-VYSOKÁ respektive mu aspoň dovolí nastavit si bitrate od 96kbps-128-160-192-256-320kbps svědčí pouze o uživatelsky přívětivém prográmku, nic o kvalitě kodéru, který komprimaci provádí.
    Pokud má uživatel k dispozici pouze takové to rozhraní může zkazit kvalitu výsledné mp3ky pouze nastavením těchto dvou parametrů. Pokud programátor sw, který použivá daný kodér, dovolí uživateli nastavení více parametrů, je většinou po kvalitním výsledku. Takže si to přeberte jak chcete, ale hlavní faktor, který je zdrojem chyb a nekvalitních výsledků se nachází mezi židlí a klávesnicí.

    a taková rýpavá poznámka k:

    "A víte vůbec, že to není jenom o té kompresi jako takové? Může klidně existovat nekvalitní hudba s vysokým tokem a zase naopak velmi kvalitní hudba na nízkém toku ..."

    Nekvalitní hudba - nekvalitní hudbu dělají muzikanti, ne záznamové zařízení a kodéry :-)
    Kvalitní hudba - kvalitní hudbu dělají taky muzikanti, ale jejich snahu kazí lidé obsluhující záznamová zařízení a kodéry :-)

    Tak hurá do komprimování :-)
  • 7. 1. 2011 16:38

    David Kříž
    Štěpáne, ten dloubanec o slečnách byl na Kubu v úplně jiné rovině, o které ty nemůžeš tušit a nemáš se do toho ani co plantat. Tak si to neber do huby, protože zrovna ty nemáš o tomto tématu moc co kecat! Ať se tu zas nerozjedou nějaké formulace o Martině, apod...
    Doporučuješ něco Kubovi, tobě doporučují všichni několik let ať se věnuješ hudbě a vrzání a techniku necháš těm, co tomu rozumí, taky to ignoruješ. Hodnota tvých doporučení je ostatně jako vždy rovna nule...
  • 7. 1. 2011 11:20

    David Kříž
    Nepsal jsem nic o Tvém partnerském vztahu :-) Psal jsem o Kubově... ať si najde holku, aby neměl zbytečný čas vypisovat takové romány :-) Jako je skoro každý Tvůj příspěvek :-)
    Nic záludného, jen přirovnání...
  • 7. 1. 2011 11:21

    David Kříž
    To Vám oběma přeju, ale já jsem o Tvé manželce, nebo Vašem vztahu, nepsal nic. To by mne ani nenapadlo, cizí soukromé věci.
  • 6. 1. 2011 14:20

    Jakub Leitner
    S tím souhlasím, že při správně zvolených parametrech kompresního algoritmu nemá posluchač vůbec žádnou šanci najít ve zvuku jakýkoliv rušivý element.
    Druhá věc je ta, že s nastavením těchto algoritmů pracují zase jen lidé.
    Takže se dostáváte do stejné situace jako s tím mixem :-)
  • 7. 1. 2011 22:30

    Steve
    Jo dloubanec ..... dloubej se v nose, nebo si to pište na mailu takové soukromnosti. Já to ale stejně už dávno vím :-) Jinak nevím co bys chtěl psát o mě - už je to tak starý případ, navíc kdekdo ví můj stav. No co, život jde přeci dál, ne? Napiš spíš něco o sobě co Ty a baby ;-) Třeba to bude někoho zajímat :-D
  • 7. 1. 2011 22:21

    Steve
    Tak pokud jste si pánové nevšimli, tak všichni ostatní mlčí a nemají námitek. Jen vy 2 tu pořád něco řešíte a řvete jak jste nespokojeni s čímkloiv co je jiné nežli tvše názory :-) Jinak promiň, nic mi neříká jméno Kuba Melín - nikde jsem na něj nenarazil nežli pouze tady a konkurenčních webech. To nemyslím nijak zle, já jen že tu ze ssebe děláš nějakou republikově známou osobu. Jinak uznávám že máš zkušenosti s technikou, ovšem za hudebního odborníka tě považovat nemohu. Kdyby jsi pracoval v čemkoliv kde se pracuje s hudbou, tak to by byla jiná (studio, rádio, skladatel, orchestr atd.) Takže pokud se budeme bavit o hudbě, tak na to plné právo mám - určitě více nežli ty. Jinak i kdybych byl sedlák, tak názor můžu napsat jakejkoliv, i když se to tobě či Davidovi nelíbí. Zda hážeš či nehážeš perly sviním je tvoje rozhodnutí a tvoje věc. Můžeš svůj čast využít klidně i jinak, to je přeci dobrovolné. Nechápu co je za problém.
  • 7. 1. 2011 23:30

    Steve
    Kdepak, není všechno jenom o fyzice a technice :-) Ty taky tvrdíš že mi nemůže hrát ta instalace antén, kterou jsem si sám upachtil a jak je vidět, vše funguje tak jak má. Myslet si můžeš samozřejmě co chceš, stejně nevidíš, těžko někoho přesvědčovat na dálku :-) Takže to jsou asi zřejmě ty tvé bludy ... no chápu. Ovšem nechápu proč mě nehudebník osočuje, když se vyjádřím k hudbě, či kvalitě hudby - to fakt nechápu a je to celkem odvážné. Asi jste tou technikou a všemožnými údaji už totál zaslepeni, co ... :-) No nic, štěkejte si tu dál když vás to baví. Čtenáře ale tím určitě nijak nepotěšíte, tomu věřte.
  • 6. 1. 2011 15:57

    Steve
    A víte vůbec, že to není jenom o té kompresi jako takové? Může klidně existovat nekvalitní hudba s vysokým tokem a zase naopak velmi kvalitní hudba na nízkém toku ... Někdo taky převádí Wawe do mp3 takovým způsobem, že naláduje jakémusi konvertoru soubory a ten je pak vyprskne během pár sekund hotové - to potom nemůže mít nikdy dobré kvality. Je třeba mít kvalitní studiový software a po zvukové editaci a vyvážení to pomalu a kvalitně uložit solidním softwarem. Já např. používám Sound Forge, velmi kvalitní nástroj pro práci s hudbou pro nejen domácí účely :-)

    Také bych chtěl připomenout, že někteří domácí posluchači se bezmyšlenkovitě kolikrát ženou za super značkovými a kvalitními zvukovými komponentami včetně repra či sluchátek - no a pak se diví, že slyší ty nedokonalosti hudebních souborů, ba i těch originálních studiových nahrávek :-D Lépe je se trochu stáhnout coby do nároků na tyto audio sestavy a ve výsledku budete nanejvýš spokojen a taky ušetříte za zbytečně vyhozené peníze na víc za ty nejvyšší třídy přístrojů. Jo, i o tom to to je. Nechci ale nabádat do nějakých šmejdů za pár, to zase né. Také znám lidi kteří si mylně myslí, že když si koupí na poslech hudby 5,1 repro k PC, tak že to bude něco extra na poslech zvuku (že to má zvlášt' basák atd). Kdepak, kolikrát mnohokrát lepší kvalitní Stereo bedny (2 či 3 pásmové) Jinak rozhlas právně žádné zmršené mp3 ani nevyrábí ... to si dělají lidi podomácku v PC pomocí všemožných kovertorů. Už jste vůbec zkoumal stream záznam zvuku z rádia přes DVB-T? Myslím že ani né a jen tu cosi bezmyšlenkovitě plácáte z neznalosti a zkoumání :-) Já udělal a převedl už celkem dost záznamů z ČRO D-dur ;-) (Wave, mp3)
  • 7. 1. 2011 15:22

    Steve
    Hele, mě nevykládej co mám nebo nemám psát nebot' je to čistě jen moje věc. Jinak mimochodem jsi nepochopil bod 3. co jsem tím myslel - navíc sis asi nevšiml té věty že nikoho nenabádám ke koupi audia zboží z tržnice. :-D Já jsem pouze zmiňoval audio komponenty nevyšších tříd že je nesmysl si to pořizovat na domácí poslech - kor pro ty stejně hluché, a taky jsem vysvětlil proč. Jinak co a jak slyšíš nevím, je hromada teoretiků kteří se tím sice baví, kochají a bravůrně vysvětlují že slyší nekvalitní rozdíly atd. ovšem ve skutečnosti slyší ve výsledku velké kulové. Jo, jeden kamarád taky machroval podobně jako ty - po testu kdy jsem mu pouštěl do průměrně dobrých sluchátek větší velikosti různé audio formáty (a on nevěděl kdy mu co pustím) tak byl vedle jak ta jedle. Teorie je sice hezká, leč výsledný pocit je daleko důležitější. Chápu a vím, že má každý jinak citlivé uši, ale mě to vykládat přeci nemusíš - hudbou se zajímám celkem dost dlouho a žiju v ní. Je to sice trochu něco jiného nežli sedět u audio pultů a přístrojů, ovšem základ s tím stále celkem blízce souvisí. Pravda, raději se věnuj těm slečnám :-)

    PS: "Němci vysílají 320 kbps" to nemyslíš vážně, že jo ...
  • 8. 1. 2011 15:40

    Steve
    AHOJ Lumíre! Tak pokud jde o ty zdejší citrony, tak jsme na tom tady myslím stejně, ne :-D Ale né, už se nebudu tady s nikým dohadovat, nemá to smysl. Jinak co se týče DABu, tak už ho netrpělivě očekávám nějakou tu chvíli. Přijímač na III. pásmo už dávno mám. Pokud to spustí na něčem jiném tak bohužel mě další investice asi nemine. Co se dá dělat.
  • 7. 1. 2011 17:12

    Steve
    To není Kubo o nějaké drzosti ale o pohledu na danou věc .... já vím o tobě že jen papouškuješ a oháníš se nastudovanými věcmi nejen v tomto oboru. Já vím že je hromada podobných, kteří se v tomto vyžívají to teoreticky rozebírat atd (na internetu je toho mraky), ovšem zde snad jde o výsledný poslech a né o nějaké kodeky, jejich parametry a audiotechniku kterým se tu snažíš tak oslnit přesto že to s tím vlastně ve výsledku souvisí. Jinak poslech a hodnocení hudby nech laskavě na mě a neříkej že se k tomu vyjadřovat nemohu. Já se k tomu vyjadřovat mohu, má to souvislost s mojím studiem a zaměstnáním celkem dost. Asi zapomínáš, že jsem vlastně sluchař. Nevím co máš ty a do jaké míry s hudbou společného, myslím si že jsi asi jen uživatel. Hmm, asi tě zajímá pouze jen ten hardware a jak to vlastně cca funguje. Ano vím, že je v CD přehrávači DAC převodník a že na něm také hodně záleží kolika je bit apod., proč bych neměl vědět. Více k tomu nepovím, nezajímám se tak elektronikou a součástkami do podrobna - to je zase jiný obor.

    Jinak jsi hovořil o DABU, proto mě udivilo že jsi vzpomněl těch 320kbps. Jinak v DVB-T mají i němci standartních 192kbps. Co je na satu je tak trošku něco jiného, tam se může dovolit nějaký ten luxus navíc když si vysílatel připlatí.

    Jinak si hudbě fandi že jí rozumíš když myslíš, já ti to neberu .... :-) Nemám zájem se tady dohadovat a přetahovat s nějakým teoretikem. Myslím že jsme tu snad na diskuzi. Hlavně to chce Kubo klid ;-)
  • 8. 1. 2011 17:15

    Steve
    No jo, už jsem si všiml .... opět zabraly ty tvé nářky a prosby u admina, fakt horší nežli baba. Jinak spamovat znamená něco jiného kdyby jsi jako náhodou nevěděl, a né psát příspěvek. Wickypedie ti to vysvětlí ;-) Jinak pokud bych měl rozřídit ty tvé příspěvky, tak užitečné a k věci by toho byla asi také jen pětina. Takže Davídku klídek. To ostatní je tedy také spam.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).