Tak tímto u mě Lupa klesla na dno - Nadpis je zavádějící, tohle nejsou žádná data "co hledají češi v internetu". Vydávat za seriózní článek takovej hnus, terej je na první pohled naprosto mimo realitu. Z toho žebříčku je mi blivno, ale i když si odmyslím ty nechutný věci. už to co je na prvním míste naprosto sráží relevantnost na nulu. Nikdo v česku nehledá "ground register",NIKDO! Tohle je vzorek jen malý specifický (nechutný) části obyvatel a pak ještě pár vyhledávacúch robotů, fuj....
Pokud mě někoho uráží, za to že vyhledávám seznam, google nebo facebook, tak se musím trochu bránit. Pravidelně třeba sednu k "internetu" a zadám "seynam.cy". Vyhledavač mi pokojně nabídne, jestli jsem neměl v úmyslu jít na seznam a já mám radost, že nemusím jak dement přepínat klávesnici. Tři čtvrtiny webových stránek mají blbě nastavené aliasy na "www." a tak často hledám, co je špatně, když adresa s www. nebo naopak bez www. nefunguje. To že malý vzorek lidí hledá gay zoo pedo porno, tak to je prostě statistická chyba a nerovnoměrný vzorek. Myslím, že správný vzorek by měl na začátku pouze překlepy v doménách.
Kazda statistika by mela obsahovat udaj o poctu vzorku, ze kterych se vychazelo. Hledany vyraz jako "volny nastaveni smtp" nemohl zadavat vice jak jeden clovek, mozna nekolikrat po sobe - u kolika daleko vetsich firem se clovek s problemem nastaveni smtp muze setkat a presto vyhraje volny? Stejne tak synonyma slov "romove" nebo "zoo" zrejme nekdo zadaval stale dokola v ruznych frazich, nez ho to prestalo bavit nebo nez neco fakt nasel. A ty preklepy, to teda musi byt nahodicka, ze je zada vice lidi stejne :) Mnozina vzorku bude zalostne mala, navic silne zkreslena podmnozinou partneru eTarget.
Odkaz v clanku na statistiku nefunguje.
"Sám eTarget u přehledu ale uvádí, že pocházejí z vyhledávačů, nikoliv z partnerských sex/porno webů." - tedy jsou to hledana slova z vyhledavacu, diky kterym se dotycny dostal na partnerske sex/porno weby s reklamou eTarget. Uz jen tohle omezi pocet hledanych vyrazu pouze na vyrazy, ktere maji co do cineni se zakazniky eTarget. Mocne hledane [nazvy filmu] tam nebudou, protoze web CSFD neni partnerem eTarget (aspon myslim, ze neni).
Kazdopadne clanek zralej na smazani.
Nic divného. Dělám mj. web mé kamarádce, zaměření webu je hodně na ženské (10 - 60 let). Když kouknu do statistiky na vyhledávácí fráze ze seznamu, na prvních 3 místech jsou www.adresawebu.tld, adresawebu.tld a adresawebu. Prostě dámy mají nastavenou domovskou stránku seznam.cz, focus je ve vyhledávacím políčku, tak to zadají tam. Navíc je ani nenapadne, aby si to dali do oblíbených :-)
za posledních sedm dní vztaženo k dnešku? Kolik tak lidí mohlo v uplynulém týdnu hledat "volny nastaveni smtp"?
Mimochodem, všimli jste si těch nejhledanějších filmů - Kozí příběh, Mamma Mia! a Bobule? Jde opravdu o filmy, o něž je nějaký zvýšený zájem? Pravděpodobně nikoliv, spíše jde o filmy, jejichž název lze interpretovat v kontextu adult webů. ;)
Pochopitelně mi to nedalo a koukl jsem po zdroji. Tam se uvádí, že statistiky vychází z fulltextových vyhledávačů propojených do sítě eTarget. A těch jen zlomek, viz seznam:
http://www.etarget.cz/index_page.php?pid=19
Všimněte si, že třeba takový vyhledávač na iDnesu zahrnut není, převažují stránky s adult obsahem, nějaké auto weby a z největších je tam jen bulvární Blesk. Vezmeme-li v úvahu dnešní mediálně propíranou událost s ovcí, není výsledek zas až tak udivující. Lidi jsou sice zvrhlí, ale ne zas až natolik, jsou především zvědaví... V absolutních číslech to každopádně budou jen jednotky vyhledávání, což dokazují samotné vyhledávací fráze v žebříčku. Většina z nich byla zjevně zadána jen jednou.
Vyhledávač jako takový zahrnutý není ani jeden, proto nemůže být řeč o "Co lidé hledají nejvíce na českém internetu" a vůbec nechápu podivení nad tím, že je "seznam" a "google" až někde dole. Do formulářového pole pro vyhledávaní na webu to člověk zadá jen omylem.
Uvedomte si, ze to je statistika systemu etarget, coz neni nejaky sklik od seznamu nebo adwords od googlu. Je to proste reklamni system ktery nijak neomezuje, kde se jeho reklamy objevi, takze ho z 90% vyuzivaji pornoservery jako zdroj svych prijmu (jiny reklamni system se totiz na pornoserveru pouzit neda) Je to vstyceny palec pro inzerenty etargetu a dost se divim, ze uz kvuli inzerentum se tato data dostala ven z etargetu a nedrzi se pod poklickou. Inzerent by musel byt blazen zaplatit si kampan na takovem reklamnim systemu, kdyz se bude z velke casti jeho reklama zobrazovat pouze na pornowebech...