Zde je ovsem treba poznamenat, ze pokud jde o srovnani parametru (napriklad pracek), pak zdaleka nejlepsi je v promluvit si v dobre zasobenem obchode se zaskolenym prodavacem. Proces je nejrychlejsi, a z hlediska osobnich pocitu zakaznika (ktery parametrum pracek nemusi vubec rozument) i nejprijemnejsi.
Vybral jste nejlevnejsi nabidku. Cena zbozi samozrejme zahrnuje i naklady na jeho ziskani. Tedy pokud vite, ze kdesi v Madarsku dostanete sve oblibene klobasky o 50 % levneji, tak diky cene dopravy (a casu, ktery budete muset venovat nakupu) se tam vydate, az budete schopen spotrebovat alespon nekolik stovek Kg.
Kapl jste na to. To je moznost vytvaret hodnotu. Samozrejme, ze v uvedenych prikladech jsem zjednodusoval. Uz takto se obavam, ze je clanek prilis dlouhy a "suchy".
Já jsem kupoval ledničku tak, že jsem si vybral v obchodě značku, jejíž design a kvalita zpracování se mi líbily a pak jsem začal hledat na Internetu.
Hledání skončilo podle klasického způsobu vyhodnocování výběrového řízení - "vyhrává druhá nejlevnější nabídka". Doporučená cena výrobce je 16990,-, nejlevnější byla za 13450,- ale firma byla ze Zábřehu na Moravě a platila se doprava. Druhá nejlevnější nabídka byla za 14 200,- ale v ceně byla i doprava.
I tak jsem nákupem přes Internet ušetřil cca 2800,- Kč.
Jenom bych dodal, že u těch praček trošku zapomínáte na parametry. Pokud budete "správný" virtuální zákazník, tedy nepůjdete do kamenného obchodu si zboží osahat, obchod Vám musí být schopen pomoci s výběrem. U nás se na tohle bohužel tak trochu zapomíná a eshopy připomínají spíš on-line katalogy se spoustou fičurek, ale bez pořádné možnosti hledání. Já tím teďko nechci primárně říkat "u nás si vyberete", protože i my máme určitě co zlepšovat, jenom tím chci říct že by se na to vyhledávání nemělo zapomínat. V takovém Kauflandu máte sice super ceny, ale zorientovat se, kde mají skořici, to problém.