Děkuji za názory zúčastněných a za vyvolání podnětné diskuse.
Na uvedené názory bych si dovolil reagovat.
ad Porušování autorského zákona
existují dva pohledy na věc
První - naše společnost jedná protiprávně, když zdroje rámujeme a používáme tak naši navigační lištu.
Druhé - nejednáme protiprávně, rámovanim a používáním naší navigační lišty nezpůsobujeme nikomu žádnou právně postižitelnou ani jinou újmu.
Tedy tím co děláme a jak to děláme (tedy navigační lišta obsahuje odkaz na cílový zdroj a upozornění, že se nejedná o náš obsah) splňujeme podmínky dané autorským zákonem.
Kromě toho naše snaha jasně směřuje k tomu, aby u nás byli odkazy, které uživatele vyloženě směřují k návštěvě cílového serveru a tak mu přinášíme další uživatele. Naše práce nespočívá ve zneužívání cílových zdrojů, ale v přidané hodnotě pro naše uživatele.
ad 750 kč za 1000 shlédnutí
Jsem rád, že se k této otázce skuteční odborníci. Já sám pracuji v oblasti inzerce na internetu 5 let. Tehdy se začínalo s cenami na jiném základě - inzerce se prodávala nikoliv na shlednutí ale na určité časové období. Potom příšli ceny za tisíce shlednutí a byli někde kolem 250-300 Kč. Teď jsou ceny v průměru na 500 kč a budou stoupat, logicky, stejně jako vzrůstá dosah internetu. Takže je jen otázkou historicky krátké doby, kdy všichni zvednou ceny až k této hranici a překonají ji. Taky musíme brát v úvahu to, že tato cena není běžná - týká se jasně definované cílové skupiny a ta je vždycky dražší. Běžná cena inzerce je u nás na standardní úrovni.
A ještě jedno malé upozornění - nevím jestli to dotyční pánové zaregistrovali, ale více než podstatná část internetové inzerce proudí na servery přes agentury a a ty si zadaji sve proviza a bonusi a negociační poplatky. Prakticky není vyjímkou, že se takové agentuře (která zastupuje velkého klienta) odvede 40-50% z uvedené ceny. Prostě se internetová reklama stává součástí standardního velkého světa reklamy.
Tak doufám, že jsem Vás svým sáhodlouhým vysvětlením příliš nenudil a podařilo se mi alespoň trochu osvětlit naše postoje.
Co se týče zasazení obsahu do rámce:
Nezdá se mi, že to je nejvhodněji řešené, protože stránka pak vypadá, díky logu Sféry, že je jejím produktem. Že tam dnes přibyl text o tom, že tak není je sice určitý posun, přesto to není ono. Jen porovnejte velikost loga a velikost onoho textu.
Co se týče reklamy:
Cena reklama nemůže stoupat tak jak se zvětšuje Internet. Moje selská úvaha, aniž bych se cítil odborníkem přes reklamu, mi napovídá, že ta cena musí být podobná ceně v jiných médiích. A tak tomu rozhodně není. Když spočítate cenu reklamy v novinách a vydělíte počtem čtenářů, tak vám podle mě nevyjde takové číslo, jako když to samé budete aplikovat na internetový server.
mozna je jen dobre, ze budete obsah prebirat odjinud a nebudete se snazit o vlastni. Nezbyva nez doufat, ze v prebiranych clancich nebudou tak hrube gramaticke chyby jako ve Vasem prispevku.
Vazne nestasim lidi co vlezou na inet a hned okolo sebe prskaj. O tom, ze asi nebudete zadny profik svedci uz fakt, ze mate tak neuveritelne blbej mail s mezerou mezi jmeny - to se proste na inetu nedela! - buhvi, jestli vam vubec nekdy nakej dosel :-)