Zcela bezne a denne se setkavam s lidmi, kteri poslou email bez subjektu, pripadne s prilohou a bez tela, pripadne se strasne divi, ze tech 500MB fotek jim odeslat nejde atd atd. A to mluvim o lidech, kteri pracuji na pozicich, kde se prace s pocitacem zcela standardne predpoklada uz slusnych par let.
Pokud se pak presuneme k tem hlubokym tajum, jako rozdil mezi kopii a skrytou kopii ... opet, diky (ne)schopnosti techto lidi se treba muzete dozvedet, kteri vasi konkurenti se o zakazku uchazi, pripadne dodavaji vasemu zakaznikovi a dokonce vam takto muze kuprikladu policie sdelit, kdo ze si to na vas stezoval.
Neboli, pokud se hovoří o " nedostatku IT expertů a programátorů na pracovním trhu.", myslí se tím skutečně nedostatek IT expertů a špičkových programátorů . Protože "nějaké znalosti práce s počítačem " dnes mají všichni (prakticky včetně důchodců), a programátorů,co umí "nějak v něčem trochu programovat" je taky v podstatě dost..Ten nedostatek je skutečně až v té úrovni špičkových odborníků s hlubokými znalostmi ale taky se znalosti s těch nejnovějších technologií.
Takže - ve skutečnosti by ten požadavek na výuku programování ve školách měl být naprosto rozdílný-totiž právě se zaměřením na výuku rozpoznaných talentů., Pro ně speciální třídy, pro ně speciální hodiny, kvalitní učitele, kvalitní techniku (třeba i ty LEGO WeDo), nebo pro ně ty tablety se skutečně propracovaným výukovým SW na rozvoj jejich schopností
Bohužel, jestli se místo toho ty peníze rozfrcají na výuku všech dětí !nějakého programování" (-a ta výuka skončí někde u Print "Hello world", tak to budou naprosto vyhozené peníze. Mimochodem jistě se pan Lessner doslechl něco o zavádění inkluzivní výuky-v rámci níž budou do škol převáděny mentálně opožděné děti, jistě si je vědom současné migrační krize, během dní se do našich dostane spousta dětí neznalé ani našeho jazyka (ani latinky) a budou se školou jen obtížně prodírat.Čili-i v důsledku toho bude jakási všeobecná kvalitní výuka programování pro všechny dosti problematická