Vlákno názorů k článku Co se ve skutečnosti skrývá za „povinným programováním od první třídy“? od Vláďa Macek - Tenhle přispěvek byl velmi inspirativní, bohouši. Díky za...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 10. 2015 9:35

    Vláďa Macek

    Tenhle přispěvek byl velmi inspirativní, bohouši. Díky za něj! Některé z těch nápadů by na školách urazily a i já bych si na jejich nasazení musel chvíli zvykat. Ale ukazuje to jasně směr, kterým by se školy mohly posunout.

    Rád bych měl na autora bohouše kontakt, jen tak. Můžeš se se mnou spojit? Dík.

  • 29. 10. 2015 8:41

    bohous (neregistrovaný)

    Myslím si, že výuka by se měla celkově modernizovat. To, co píšu, platí hlavně pro střední školy, ale základ změn by měl přijít už na základky. Děti by se dnes (například) nepotřebovaly tolik povinně učit literaturu, když jich v dalším životě bude číst minimum - proč se ve škole neučí rozumět filmovému umění? Proč nemají výuku základů fotografování či filmování, úprav fotek a střihu videa (to by byla skvělá algoritmizace), když focení bude potřebovat skoro každý? Proč v maturitní písemce na gymnáziu není scénář pro virální video? Proč ve fyzice není prostor pro aplikovanou akustiku? Proč se ve školách povinně neprobírají základy marketingu? Proč děti z gymnázia neznají podstatu elektronického podpisu? Ve všech těchto tak potřebných dovednostech by se celkem snadno zavedla zásada "škola hrou".

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).