Povinná výuka programovania je blbosť. Na to sú voľnočasové krúžky. Základy matematickej logiky, množín sa vyučujú na matematike. Potom sú povnne voliteľné predmety.
Učiť deti odosielať email je ako učiť vtáka lietať. Naučí sa to sám, pokus-omyl. 4 ročné dieťa s tabletom vie už všetko. Spustiť program, zavolať, fotiť...
Oproti tomu, deti nemajú mechanické zručnosti. Budú vedieť naprogramovať nejakú blbosť, ale nedokážu si uvariť obed, poskladať nábytok, ožehliť prádlo, ochrániť seba pred fyzickým útokom.
Neviem či som si to všimol len ja, ale stále menej a menej je potreba niečo si naprogramovať. Programov je prebytok, jeho ovládanie sa zjednodušuje, automatizuje. Na svete rastie počet ľudí, rastie počet ľudí online, rastie počet programátorov.
Prerazia len tí najlepší. Tí najlepší sa učili programovať dobrovoľne. Pretože ich to čo? Pretože ich to bavilo. Odpadu na Steame, Googleplay a pod. je neúrekom. Lebo čo? Lebo každý je programátor.
Jenze ten dejepis, v podobe jak se vyucuje, skutecne blbost je. Ucil jsem se zpameti ceske (a pochopitelne i nektere zahranicni) panovniky, pekne podle roku kdy vladli, ucil jsem se zpameti stovky, spise tisice letopoctu ... a nepamatuji si z toho nic. Vzivote jsem to nanic nepotreboval, a stejne tak to vzivote na nic nebude potrebovat 99,99% lidi.
Ano, ma smysl si o dejinach s detmi povidat, ma smysl po nich chtit, aby samy hledaly informace, ale nema naprosto zadny smysl se neco ucit zpameti.
Stejne tak jsem se ucil pekne zpameti kde se co vyrabi a pestuje, coz uz po nekolika jednotkach let jsou informace zcela knicemu (100%).
Podobne jsem se ucil gramaticky rozbor vet, o cemz i lecjaky profesor tvrdi, ze je naprosta pitomost ucit, protoze to potrebuji vedet 3 lidi v celem state. K tomu aby nekdo neco napsal rozhodne nepotrebuje vedet, ze je neco citoslovce, neco jineho predlozka, zajmeno, ...
A pak tu mame milion, spis vice, spoluovcanu (doslova), kteri si radostne bezi vzit uver, protoze preci za ten mesic z tech 10 000 zaplati "jen" 12 500, a vubec jim nedochazi, ze urok je ve stovkach procent.
Povinná výuka dějepisu je blbost, na to jsou kroužky. Děti tím nezískají žádnou mechanickou zručnost. Historiků je přebytek a stejně jich většina prodává na kase v KFC. Historií se skoro nikdo neuživí a ti co uživí, stejně parazitují na státu...
To je dobrý, to se dá použít skoro na všechno :) Našlo by se třeba i něco o biologii a ekoteroristech. Nebo výtvarné výchově :D